Marile trofee pentru scurtmetraj de la Cannes, Veneția și Locarno vin la BIEFF 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/marile-trofee-pentru-scurtmetraj-de-la-cannes-venetia-si-locarno-vin-bieff-2017/

Editia din acest an a BIEFF prezintă un program de excepţie, dedicat scurtmetrajelor premiate în 2016 cu Palme d’Or la Cannes, Premiul Orizzonti la Veneţia sau Pardino d’Oro la Locarno, printre altele.

Un articol de Petre Ivan|23 martie 2017

BIEFF 2017. Filmele din programul Golden Shorts: Best Films in Major Festivals vor fi difuzate în premieră în România sâmbătă, pe 1 aprilie, de la ora 21:00, la Cinema Elvire Popesco, urmând o a doua proiecție duminică, pe 2 aprilie, de la 18:00, la același cinematograf.

Timecode

Timecode, de Juanjo Gimenez — câștigător al Marelui Premiu pentru Scurtmetraj la Festivalul de Film de la Cannes anul trecut, apoi nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun scurtmetraj, și câștigător al Premiului Goya pentru scurtmetraj — propune o schimbare surprinzătoare de perspectivă, transformând camerele de supraveghere, cu privirea lor unidirecțională și intruzivă, în instrumente ale comunicării și eliberării.

Diego și Luna, care lucrează în camera de supraveghere a unei parcări, găsesc o cale de evadare din rutină, printr-un dialog coregrafic secret, în care mișcările lor armonizate devin o afirmare a eliberării de monotonie, alienare și constrângeri.

The Lost Voice de Marcelo Martinessi

The Lost Voice de Marcelo Martinessi

The Lost Voice

Câștigător al Marelui Premiu pentru Scurtmetraj (Orizzonti) la Festivalul de Film de la Veneția 2016, The Lost Voice, de Marcelo Martinessi, abordează un subiect din istoria recentă a Paraguayului: masacrul din Curuguaty din 2012, un eveniment care a produs haos pe plan politic și a avut drept urmare demiterea președintelui în exercițiu.

Pornind de la un interviu cu victime ale masacrului, filmul urmărește activitățile cotidiene ale unei bătrâne cu un chip marcat de riduri adânci, ce emană o frumusețe emoționantă — mama uneia dintre victime.

Oscilând între imagini și sunete care nu se sincronizează aproape niciodată, filmul evită formatul convențional al interviurilor, funcționând mai degrabă ca memoria însăși, fragmentar și plin de lacune.

The Fullness of Time (Romance)

Cu The Fullness of Time (Romance), Manon Coubia realizează un film despre dragostea eternă și despre puterea nelimitată a cinema-ului de a pătrunde în esența trăirilor umane.

The Fullness of Time (Romance) de Manon Coubia

The Fullness of Time (Romance) de Manon Coubia

Câștigător al Leopardului de Aur pentru Scurtmetraj la Festivalul de Film de la Locarno și nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film 2016, filmul vorbește despre o femeie care își petrece aproape întreaga viață așteptând ca zăpezile eterne să se topească și să îi redea trupul soțului ei, un alpinist mort într-un accident în timpul unei expediții pe Mont Blanc.

The Artificial Humors

Nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film 2017 de către Festivalul de Film de la Berlin, The Artificial Humors, de Gabriel Abrantes, e un mix inteligent și amuzant de considerații antropologice, viața indigenilor și idiosincraziile inteligenței artificiale.

În teritoriul locuit de un trib din Bazinul Amazonian, o cercetătoare și o tânără indigenă (Jo) caută căi prin care să transmită roboților emoții omenești. Împreună, concep un ghid cu ajutorul căruia robotul Coughmann să poată identifica o varietate de stări emoționale. Robotul se îndrăgostește de Jo, iar iubirea lor învinge orice tentativă de

Eden's Edge

Eden’s Edge

reprogramare.

Eden’s Edge (Three Shorts on the Californian Desert)

Câștigător al Marelui Premiu al competiției Labo a Festivalului de Scurtmetraj de la Clermont-Ferrand, Eden’s Edge (Three Shorts on the Californian Desert) — semnat de artiștii vizuali Gerhard Treml și Leo Calice — respinge stereotipurile formale și narative și își îndreaptă atenția către o latură mai puțin luminoasă a Californiei, distanțându-se de abordările obișnuite ale acestui teritoriu american în cinema.

Filmul urmărește trei personaje care s-au retras în deșert pentru a se elibera de anxietățile provocate de o societate din ce în ce mai apăsătoare.

Șamanul schizofrenic de origine amerindiană, mama terorizată de gândul că fiica ei ar putea cădea victimă pedofililor și femeia care crește viermi de pământ pentru reciclarea deșeurilor organice și susține că duce o viață autonomă își spun poveștile profund umane, într-o manieră cinematografică în care intimitatea și detașarea apar într-o combinație unică.

Cea de-a șaptea ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF are loc în perioada 28 martie — 2 aprilie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco.

Foto: BIEFF 2017 – bieff.ro

05
/01
/23

Anul 2023 se anunţă bun pentru cinematografia română de festival. Vor avea premiera mondială filme provocatoare ale unor cineaşti consacraţi, precum şi o serie de debuturi promiţătoare în ficţiune sau documentar. Ziarul Metropolis a adunat într-o anchetă cele mai aşteptate titluri, cu declaraţii în exclusivitate de la regizorii lor.

04
/01
/23

„Taximetriști”, comedia regizată de Bogdan Theodor Olteanu, care invită spectatorii în viața de noapte a Bucureștiului prin intermediul a doi prieteni taximetriști și a clienților lor, îi aduce împreună pe același generic pe Monica Bîrlădeanu și Andi Vasluianu. Filmul are premiera în cinematografe pe 20 ianuarie, iar informațiile despre biletele puse deja în vânzare sunt disponibile pe site-ul taximetristi.film.

30
/12
/22

Am tot scris în ultimii ani, încă de dinainte de pandemie, despre diversificarea tot mai mare a cinematografiei române. Însă cred că 2022 a depăşit orice previziuni, cu un număr record de filme.

22
/12
/22

Pentru topul cu cele zece filme favorite din 2022, am ales doar titluri care au avut premiera mondială în acest an. La ele am adăugat alte zece menţiuni - cinci tot din 2022, plus alte cinci din 2021, dar recuperate abia în anul care tocmai se încheie.

21
/12
/22

În Ajun de Crăciun, de la ora 10:00, Daniela Zeca Buzura ne propune o întâlnire de colecție. Invitaţii, Cătălin Ştefănescu („Garantat 100%"), Marina Constantinescu („Nocturne") şi Irina Păcurariu („Reţeaua de idoli") ne invită să fim martorii unei profunde discuții jurnalistice, născută din 30 de ani experiență în media din România.

21
/12
/22

TVR Cultural întâmpină Sărbătoarea Crăciunului cu programe speciale, gândite să satisfacă exigențele telespectatorilor săi. Colinde, documentare de excepție, spectacole de balet, interviuri cu artiști de marcă, dar și piese de teatru care au intrat în istorie se regăsesc în grila de sărbătoare. Nu lipsesc filmele de sezon și nici edițiile speciale ale emisiunilor consacrate.

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.