Marile trofee pentru scurtmetraj de la Cannes, Veneția și Locarno vin la BIEFF 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/marile-trofee-pentru-scurtmetraj-de-la-cannes-venetia-si-locarno-vin-bieff-2017/

Editia din acest an a BIEFF prezintă un program de excepţie, dedicat scurtmetrajelor premiate în 2016 cu Palme d’Or la Cannes, Premiul Orizzonti la Veneţia sau Pardino d’Oro la Locarno, printre altele.

Un articol de Petre Ivan|23 martie 2017

BIEFF 2017. Filmele din programul Golden Shorts: Best Films in Major Festivals vor fi difuzate în premieră în România sâmbătă, pe 1 aprilie, de la ora 21:00, la Cinema Elvire Popesco, urmând o a doua proiecție duminică, pe 2 aprilie, de la 18:00, la același cinematograf.

Timecode

Timecode, de Juanjo Gimenez — câștigător al Marelui Premiu pentru Scurtmetraj la Festivalul de Film de la Cannes anul trecut, apoi nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun scurtmetraj, și câștigător al Premiului Goya pentru scurtmetraj — propune o schimbare surprinzătoare de perspectivă, transformând camerele de supraveghere, cu privirea lor unidirecțională și intruzivă, în instrumente ale comunicării și eliberării.

Diego și Luna, care lucrează în camera de supraveghere a unei parcări, găsesc o cale de evadare din rutină, printr-un dialog coregrafic secret, în care mișcările lor armonizate devin o afirmare a eliberării de monotonie, alienare și constrângeri.

The Lost Voice de Marcelo Martinessi

The Lost Voice de Marcelo Martinessi

The Lost Voice

Câștigător al Marelui Premiu pentru Scurtmetraj (Orizzonti) la Festivalul de Film de la Veneția 2016, The Lost Voice, de Marcelo Martinessi, abordează un subiect din istoria recentă a Paraguayului: masacrul din Curuguaty din 2012, un eveniment care a produs haos pe plan politic și a avut drept urmare demiterea președintelui în exercițiu.

Pornind de la un interviu cu victime ale masacrului, filmul urmărește activitățile cotidiene ale unei bătrâne cu un chip marcat de riduri adânci, ce emană o frumusețe emoționantă — mama uneia dintre victime.

Oscilând între imagini și sunete care nu se sincronizează aproape niciodată, filmul evită formatul convențional al interviurilor, funcționând mai degrabă ca memoria însăși, fragmentar și plin de lacune.

The Fullness of Time (Romance)

Cu The Fullness of Time (Romance), Manon Coubia realizează un film despre dragostea eternă și despre puterea nelimitată a cinema-ului de a pătrunde în esența trăirilor umane.

The Fullness of Time (Romance) de Manon Coubia

The Fullness of Time (Romance) de Manon Coubia

Câștigător al Leopardului de Aur pentru Scurtmetraj la Festivalul de Film de la Locarno și nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film 2016, filmul vorbește despre o femeie care își petrece aproape întreaga viață așteptând ca zăpezile eterne să se topească și să îi redea trupul soțului ei, un alpinist mort într-un accident în timpul unei expediții pe Mont Blanc.

The Artificial Humors

Nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film 2017 de către Festivalul de Film de la Berlin, The Artificial Humors, de Gabriel Abrantes, e un mix inteligent și amuzant de considerații antropologice, viața indigenilor și idiosincraziile inteligenței artificiale.

În teritoriul locuit de un trib din Bazinul Amazonian, o cercetătoare și o tânără indigenă (Jo) caută căi prin care să transmită roboților emoții omenești. Împreună, concep un ghid cu ajutorul căruia robotul Coughmann să poată identifica o varietate de stări emoționale. Robotul se îndrăgostește de Jo, iar iubirea lor învinge orice tentativă de

Eden's Edge

Eden’s Edge

reprogramare.

Eden’s Edge (Three Shorts on the Californian Desert)

Câștigător al Marelui Premiu al competiției Labo a Festivalului de Scurtmetraj de la Clermont-Ferrand, Eden’s Edge (Three Shorts on the Californian Desert) — semnat de artiștii vizuali Gerhard Treml și Leo Calice — respinge stereotipurile formale și narative și își îndreaptă atenția către o latură mai puțin luminoasă a Californiei, distanțându-se de abordările obișnuite ale acestui teritoriu american în cinema.

Filmul urmărește trei personaje care s-au retras în deșert pentru a se elibera de anxietățile provocate de o societate din ce în ce mai apăsătoare.

Șamanul schizofrenic de origine amerindiană, mama terorizată de gândul că fiica ei ar putea cădea victimă pedofililor și femeia care crește viermi de pământ pentru reciclarea deșeurilor organice și susține că duce o viață autonomă își spun poveștile profund umane, într-o manieră cinematografică în care intimitatea și detașarea apar într-o combinație unică.

Cea de-a șaptea ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF are loc în perioada 28 martie — 2 aprilie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco.

Foto: BIEFF 2017 – bieff.ro

07
/01
/14

Asociaţia Culturală Control N organizează pe 30 ianuarie, 6 şi 14 februarie, un Masterclass Nae Caranfil. Reputatul cineast va dezbate în cadrul acestuia statutul şi rolul regizorului în realizarea unei pelicule.Asociaţia Culturală Control N organizează pe 30 ianuarie, 6 şi 14 februarie, un Masterclass Nae Caranfil. Reputatul cineast va dezbate în cadrul acestuia statutul şi rolul regizorului în realizarea unei pelicule.

06
/01
/14

Lungmetrajul "Inside Llewyn Davis", de Joel şi Ethan Coen, a fost marele câştigător la cea de-a 48-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, obţinând patru trofee, inclusiv la categoria "cel mai bun film".

06
/01
/14

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu prezintă vineri, 10 ianuarie, ora 19:00, „Breaking the Waves sau Viaţa binecuvântată a lui Bess”, în regia lui Radu Alexandru Nica. Piesa este o adaptare filmului „Breaking the Waves”, regizat de danezul Lars von Trier.

06
/01
/14

Lansarea pe marele ecran a primului film în realism magic făcut vreodată în România, “Ultimul Zburator” a fost devansată pentru data de 7 februarie 2014.

05
/01
/14

CRONICĂ DE FILM „Lupul de pe Wall Street“ este extravagant şi, pe alocuri, excesiv. Martin Scorsese oferă un divertisment cinematografic de mare clasă, dar pare indecis între a satiriza cinismul lumii financiare şi a glorifica opulenţa reprezentanţilor acesteia.

04
/01
/14

Ediția din 5 ianuarie a „Duminicii filmului românesc” este dedicată regizorului Mircea Daneliuc. În această zi, TVR 2 a programat pentru cinefili două dintre cele mai apreciate filme ale sale: „Croaziera” (1981) şi „Senatorul melcilor” (1995).

03
/01
/14

Lungmetrajul "Furios şi iute 6/ Fast & Furious 6", care îi are în rolurile principale pe actorii Vin Diesel şi Paul Walker, a fost desemnat cel mai popular film pe Facebook, potrivit unei cercetări realizate de firma de monitorizare socială Expion.

03
/01
/14

Unul dintre cei mai mari regizori contemporani de film, Terry Gilliam este invitatul lui Cătălin Ştefănescu în prima ediţie din anul 2014 a emisiunii Gatantat 100%, care va putea fi urmărită duminică, 5 ianuarie, de la ora 22.25, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

03
/01
/14

"American Hustle", de David O. Russell, "Her", de Spike Jonze, şi "12 Years a Slave", de Steve McQueen, se numără printre filmele nominalizate la premiile decernate de Sindicatul producătorilor americani (Producers Guild of America/ PGA) în 2014.

03
/01
/14

Unul dintre filmele care a avut premiera la finalul anului trecut a fost descărcat ilegal de 8,4 milioane de ori prin intermediul aplicaţiei BitTorrent, ocupând astfel prima poziţie în “Top filme 2013 piratate”.

02
/01
/14

În perioada 24 - 26 ianuarie, Fundaţia Sergiu Nicolaescu şi Uniunea Cineaştilor din România vor organiza în memoria lui Sergiu Nicolaescu un eveniment intitulat "Sergiu. Ianuarie. In fiecare an", a declarant Dana Nicolaescu, soţia fostului cineast.

02
/01
/14

Actriţa Jennifer Lawrence este vedeta care a generat cele mai mari încasări în cinematografe, anul trecut, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat anual în rândul proprietarilor de săli de cinema din SUA despre artistii cu cele mai mari incasari in 2013.

01
/01
/14

La grande bellezza, The Congress și Upstream Color sunt câteva dintre filmele lui 2013 pe care Cinesseur - pseudonimul unuia dintre cei mai populari și mai apreciați critici de film din mediul online -, le-a inclus în “Creme de la creme”, obișnuita sa cine-retrospectivă din final de an.

01
/01
/14

Cocul purtat de Audrey Hepburn în "Breakfast at Tiffany's", "moţul" cântăreţului Elvis Presley şi tunsoarea actriţei Jennifer Aniston în rolul Rachel din serialul TV "Friends" se numără printre cele mai emblematice coafuri din istorie.