Marile trofee pentru scurtmetraj de la Cannes, Veneția și Locarno vin la BIEFF 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/marile-trofee-pentru-scurtmetraj-de-la-cannes-venetia-si-locarno-vin-bieff-2017/

Editia din acest an a BIEFF prezintă un program de excepţie, dedicat scurtmetrajelor premiate în 2016 cu Palme d’Or la Cannes, Premiul Orizzonti la Veneţia sau Pardino d’Oro la Locarno, printre altele.

Un articol de Petre Ivan|23 martie 2017

BIEFF 2017. Filmele din programul Golden Shorts: Best Films in Major Festivals vor fi difuzate în premieră în România sâmbătă, pe 1 aprilie, de la ora 21:00, la Cinema Elvire Popesco, urmând o a doua proiecție duminică, pe 2 aprilie, de la 18:00, la același cinematograf.

Timecode

Timecode, de Juanjo Gimenez — câștigător al Marelui Premiu pentru Scurtmetraj la Festivalul de Film de la Cannes anul trecut, apoi nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun scurtmetraj, și câștigător al Premiului Goya pentru scurtmetraj — propune o schimbare surprinzătoare de perspectivă, transformând camerele de supraveghere, cu privirea lor unidirecțională și intruzivă, în instrumente ale comunicării și eliberării.

Diego și Luna, care lucrează în camera de supraveghere a unei parcări, găsesc o cale de evadare din rutină, printr-un dialog coregrafic secret, în care mișcările lor armonizate devin o afirmare a eliberării de monotonie, alienare și constrângeri.

The Lost Voice de Marcelo Martinessi

The Lost Voice de Marcelo Martinessi

The Lost Voice

Câștigător al Marelui Premiu pentru Scurtmetraj (Orizzonti) la Festivalul de Film de la Veneția 2016, The Lost Voice, de Marcelo Martinessi, abordează un subiect din istoria recentă a Paraguayului: masacrul din Curuguaty din 2012, un eveniment care a produs haos pe plan politic și a avut drept urmare demiterea președintelui în exercițiu.

Pornind de la un interviu cu victime ale masacrului, filmul urmărește activitățile cotidiene ale unei bătrâne cu un chip marcat de riduri adânci, ce emană o frumusețe emoționantă — mama uneia dintre victime.

Oscilând între imagini și sunete care nu se sincronizează aproape niciodată, filmul evită formatul convențional al interviurilor, funcționând mai degrabă ca memoria însăși, fragmentar și plin de lacune.

The Fullness of Time (Romance)

Cu The Fullness of Time (Romance), Manon Coubia realizează un film despre dragostea eternă și despre puterea nelimitată a cinema-ului de a pătrunde în esența trăirilor umane.

The Fullness of Time (Romance) de Manon Coubia

The Fullness of Time (Romance) de Manon Coubia

Câștigător al Leopardului de Aur pentru Scurtmetraj la Festivalul de Film de la Locarno și nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film 2016, filmul vorbește despre o femeie care își petrece aproape întreaga viață așteptând ca zăpezile eterne să se topească și să îi redea trupul soțului ei, un alpinist mort într-un accident în timpul unei expediții pe Mont Blanc.

The Artificial Humors

Nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film 2017 de către Festivalul de Film de la Berlin, The Artificial Humors, de Gabriel Abrantes, e un mix inteligent și amuzant de considerații antropologice, viața indigenilor și idiosincraziile inteligenței artificiale.

În teritoriul locuit de un trib din Bazinul Amazonian, o cercetătoare și o tânără indigenă (Jo) caută căi prin care să transmită roboților emoții omenești. Împreună, concep un ghid cu ajutorul căruia robotul Coughmann să poată identifica o varietate de stări emoționale. Robotul se îndrăgostește de Jo, iar iubirea lor învinge orice tentativă de

Eden's Edge

Eden’s Edge

reprogramare.

Eden’s Edge (Three Shorts on the Californian Desert)

Câștigător al Marelui Premiu al competiției Labo a Festivalului de Scurtmetraj de la Clermont-Ferrand, Eden’s Edge (Three Shorts on the Californian Desert) — semnat de artiștii vizuali Gerhard Treml și Leo Calice — respinge stereotipurile formale și narative și își îndreaptă atenția către o latură mai puțin luminoasă a Californiei, distanțându-se de abordările obișnuite ale acestui teritoriu american în cinema.

Filmul urmărește trei personaje care s-au retras în deșert pentru a se elibera de anxietățile provocate de o societate din ce în ce mai apăsătoare.

Șamanul schizofrenic de origine amerindiană, mama terorizată de gândul că fiica ei ar putea cădea victimă pedofililor și femeia care crește viermi de pământ pentru reciclarea deșeurilor organice și susține că duce o viață autonomă își spun poveștile profund umane, într-o manieră cinematografică în care intimitatea și detașarea apar într-o combinație unică.

Cea de-a șaptea ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF are loc în perioada 28 martie — 2 aprilie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco.

Foto: BIEFF 2017 – bieff.ro

07
/04
/22

Regizorul american Steven Speilberg a acceptat invitatia American Independent Film Festival de a intra într-un dialog cu publicul cinefil din România. Vineri, 15 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, după proiecția filmului West Side Story va avea loc o conversație care va fi moderată de criticul de film Andrei Gorzo.

06
/04
/22

Questo, platforma de divertisment urban care oferă jocuri tematice de explorare a lumii reale, și HBO Max provoacă bucureștenii să descopere universul serialului românesc „RUXX” într-un mod inedit, din 9 aprilie!

05
/04
/22

Luna aprilie marchează lansarea unui nou proiect educațional organizat de Asociația One World Romania. Pornind de la principiul că citirea unui film se poate asemăna cu cititul unei cărți, proiectul „Educație media prin film documentar la bibliotecă” face un pas asumat pentru a crește competențele de analiză critică a imaginii ale publicului larg, cu filmul documentar despre drepturile omului ca material didactic.

31
/03
/22

CRONICĂ DE FILM Câte ceva despre noul film al lui Pedro Almodóvar, “Madres paralelas” (2021), ajuns acum şi în cinematografele din România, distribuit de Independenţa Film.

21
/03
/22

Într-o ceremonie care a avut loc pe 19 martie la Palatul Național al Culturii din capitala Bulgariei și care a marcat cea de-a 26 ediție a Sofia International Film Festival, filmul românesc „Căutătorul de vânt” a câștigat premiul FIPRESCI „pentru măiestria reflecției asupra existenței umane și pentru modul în care folosește limbajul cinematografic în a revela frumusețea naturii și a vieții de zi cu zi”.