Marin Moraru: „De ce un milionar este ținut cinci ani și când iese de la închisoare e tot milionar?“
https://www.ziarulmetropolis.ro/marin-moraru-%e2%80%9ede-ce-un-milionar-este-%c8%9binut-cinci-ani%c2%a0%c8%99i-c%c3%a2nd-iese-de-la-%c3%aenchisoare-e-tot-milionar%e2%80%9c/

Casa de Producţie TVR îşi continuă misiunea de a celebra artiştii care ne fac zilele mai frumoase şi, în egală măsură, aduce un omagiu celor care nu mai sunt cu noi.

Un articol de Petre Ivan|10 august 2018

  • Luna aceasta o aniversăm pe Rodica Popescu Bitănescu și vă propunem premiera pentru televiziune „Viaţă de cimitir”. Spectacolul este înregistrat în TVR, într-una dintre serile stagiunii Teatru în TVR   
  • Tot luna aceasta ne aducem aminte de regretatul Marin Moraru. Vă invităm să urmăriți un portret IN MEMORIAM și spectacolul „Nebunia lui Pantalone”, o montare din anul 1971 a regizorului Alexandru Tatos 

La doi ani de când  Marin Moraru nu mai este printre noi, cităm dintr-un ultim interviu acordat la radio Smart FM:

„Nu înțeleg multe lucruri din lumea pe care o trăim acum. De ce un milionar este ținut cinci ani  și când iese (n.r. – de la închisoare) e tot milionar. N-am înțeles chestia asta. Și eu aș vrea să îmi fac geamantanul, să-mi pun rufe și tot ce cred eu, cărți și ce cred eu, și mă duc să mă închidă cinci ani și să-mi dea 20 de milioane când ies. De la un timp, mai nimic nu-mi place în lumea de azi. Poate din cauza vârstei, poate din cauza comparațiilor  pe care le fac cu experiențele din urmă din viața mea. Și ce văd astăzi este incredibil. Este de neconceput. Nu vreau să vorbesc, pentru că mă înneguresc prea tare“, spunea el.

N-am făcut meseria asta ca să joc un rol anume. Meseria asta e ca la examen, tragi biletul și asta e. Mai este ceva ce este groaznic pentru un actor. El este al timpului. Nu poți să joci Mercutio la 60 de ani… După o pauză de inactivitate, cu dinții strânși din cauza faptului că tot ce se întâmplă în jurul tău nu e de bine, vrei tu acum să fiu volubil și cu o vorbire corectă și cu o coloană de aer perfectă și membrele să-mi plutească? Nu mai pot…

Am bucurat mult timp oamenii, Nu mai pot să-i bucur. Pentru că eu nu mă mai bucur. Dacă eu nu mă bucur, nu pot să-i bucur nici pe ei”, mai spunea legendarul artist.

„Omul este foarte curios, este de o curiozitate de nedescris, iar teatrul pentru el, cu cutia aia magică, cu lumina aia care se stinge încet, și apar acolo, în cutia aia, mii de personaje, care gesticulează, vociferează, ceea ce el nu a făcut niciodată, soț cu soție se ceartă, copiii vin de la școală – asta se întâmplă și în viața mea, ia să văd ce se întâmplă acolo… E foarte complicată chestia asta. Dar să știți că  teatrul a făcut un pas foarte mare. A trecut de la zei la viața oamenilor. Laicizarea teatrului a fost un pas imens pentru omenire”, explica Marin Moraru. 

  • PORTRET MARIN MORARU –  IN MEMORIAM

În acest PORTRET au mărturisit: Ileana Stana Ionescu, Andrei Ionescu, Monica Davidescu, Mircea Diaconu, Mihai Călin, Nicolae Mandea.

Montaj: Constantin Marciuc
Realizator: Daniela Ciolan
Producător: Cătălin Mireuţă

  • NEBUNIA LUI PANTALONE

Scenariu de Alexandru Tatos

În distribuție: Marin Moraru, Mihai Paladescu, Gheorghe Dinică, Mariana Mihuţ, Ileana Cernat, Florian Pittiş, Jean Lorin Georgescu, Dan Tufaru,  Nicolae Wolcz

Muzica: Adrian Enescu

Scenografie: Doina Levinta

Redactor: Ioana Prodan

Regia: Alexandru Tatos

Program de difuzare:

TVRi: Vineri 17 august, ora 23:00 şi sâmbătă 18 august ora 16:00

TVR 3: Duminică, 19 august, ora 20:00

Rodica Popescu Bitănescu s-a născut în 5 august 1938 la Răsuceni.

A absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București în 1960, la clasa profesorului A. Pop Marțian.

A jucat pe scena Teatrului Național din Iași si la Teatrul Barbu Delavrancea din București. Din 1966 începe să joace la Teatrul Național București. Printre personajele pe care le-a interpretat: Ines din „Castiliana” de Lope de Vega, Lucetta – „Bădăranii” de Carlo Goldoni, Calipsița – „Coana Chirița” după Vasile Alecsandri, Manuela – „Travesti” de Aurel Baranga, Monti – „Moartea ultimului golan” de Virgil Stoenescu, Lina – „Să nu-ți faci prăvălie cu scară” de Eugen Barbu, Argentina – „Trei frați gemeni venețieni” de Aldo Mattiuzi Collalto, Liuba – „Faleza” de Julius Edlis, Lucy – „Rivalii” de Richard Sheridan, Bucătăreasa – „Legenda ultimului împărat” de Valentin Nicolau, Bonita – „Așteptând la Arlechin” de Noel Coward, etc.

Din anul 2000 este dramaturg si regizor. A scris şi regizat propriile piese ,,Cinci femei de tranziție’’, ,,Încă-i bine’’, ,,Viață de cimitir’’, toate jucate cu mare succes pe scena Naționalului bucureștean. A debutat in cinematografie in 1975, cu filmul ,,Comedia fantastică’’. A mai jucat in „Premiera”, „Eu, tu și Ovidiu”, ,,Miezul fierbinte al pâinii”, „Rămân cu tine”, „Femeia din Ursa Mare”, „Am o idee”, „Ciocolată cu alune”, „Zbor periculos”, „Cucoana Chirița”, „Lacrima cerului”, precum şi în ecranizările pentru televiziune „Commedia dell`Arte”, Fata și caruselul”, „Escu”, „Bolnavul închipuit”, etc. În anul 2008 a aparut in serialul Tv ,,Îngerasii’’, in rolul Florancei. 

VIAȚĂ DE CIMITIR de Rodica Popescu Bitănescu

Distribuţia:

Rodica Popescu Bitănescu, Ioana Mirela Mărcoiu, Irina Cărămizaru – Popescu, Radu Florin Solcanu, Razvan Hâncu

Editor imagine: Costică Marciuc,

Director de imagine: Ovidiu Guzu,

Decor: Raluca Chelaru

Costume: Rodica Popescu Bitănescu

Regia TV: Radu Dănilă

Regia artistică: Rodica Popescu Bitănescu

Producător TV: Cristina Anton

Program de difuzare:

TVR Internațional: vineri 10 august, ora 23:00 şi sâmbătă 11 august, ora 16:00

TVR 3: duminică, 12 august  ora 20:00

Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR, difuzat pe canalele TVR

Producător coordonator: DEMETER András István

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.