Marin Moraru: „De ce un milionar este ținut cinci ani și când iese de la închisoare e tot milionar?“
https://www.ziarulmetropolis.ro/marin-moraru-%e2%80%9ede-ce-un-milionar-este-%c8%9binut-cinci-ani%c2%a0%c8%99i-c%c3%a2nd-iese-de-la-%c3%aenchisoare-e-tot-milionar%e2%80%9c/

Casa de Producţie TVR îşi continuă misiunea de a celebra artiştii care ne fac zilele mai frumoase şi, în egală măsură, aduce un omagiu celor care nu mai sunt cu noi.

Un articol de Petre Ivan|10 august 2018

  • Luna aceasta o aniversăm pe Rodica Popescu Bitănescu și vă propunem premiera pentru televiziune „Viaţă de cimitir”. Spectacolul este înregistrat în TVR, într-una dintre serile stagiunii Teatru în TVR   
  • Tot luna aceasta ne aducem aminte de regretatul Marin Moraru. Vă invităm să urmăriți un portret IN MEMORIAM și spectacolul „Nebunia lui Pantalone”, o montare din anul 1971 a regizorului Alexandru Tatos 

La doi ani de când  Marin Moraru nu mai este printre noi, cităm dintr-un ultim interviu acordat la radio Smart FM:

„Nu înțeleg multe lucruri din lumea pe care o trăim acum. De ce un milionar este ținut cinci ani  și când iese (n.r. – de la închisoare) e tot milionar. N-am înțeles chestia asta. Și eu aș vrea să îmi fac geamantanul, să-mi pun rufe și tot ce cred eu, cărți și ce cred eu, și mă duc să mă închidă cinci ani și să-mi dea 20 de milioane când ies. De la un timp, mai nimic nu-mi place în lumea de azi. Poate din cauza vârstei, poate din cauza comparațiilor  pe care le fac cu experiențele din urmă din viața mea. Și ce văd astăzi este incredibil. Este de neconceput. Nu vreau să vorbesc, pentru că mă înneguresc prea tare“, spunea el.

N-am făcut meseria asta ca să joc un rol anume. Meseria asta e ca la examen, tragi biletul și asta e. Mai este ceva ce este groaznic pentru un actor. El este al timpului. Nu poți să joci Mercutio la 60 de ani… După o pauză de inactivitate, cu dinții strânși din cauza faptului că tot ce se întâmplă în jurul tău nu e de bine, vrei tu acum să fiu volubil și cu o vorbire corectă și cu o coloană de aer perfectă și membrele să-mi plutească? Nu mai pot…

Am bucurat mult timp oamenii, Nu mai pot să-i bucur. Pentru că eu nu mă mai bucur. Dacă eu nu mă bucur, nu pot să-i bucur nici pe ei”, mai spunea legendarul artist.

„Omul este foarte curios, este de o curiozitate de nedescris, iar teatrul pentru el, cu cutia aia magică, cu lumina aia care se stinge încet, și apar acolo, în cutia aia, mii de personaje, care gesticulează, vociferează, ceea ce el nu a făcut niciodată, soț cu soție se ceartă, copiii vin de la școală – asta se întâmplă și în viața mea, ia să văd ce se întâmplă acolo… E foarte complicată chestia asta. Dar să știți că  teatrul a făcut un pas foarte mare. A trecut de la zei la viața oamenilor. Laicizarea teatrului a fost un pas imens pentru omenire”, explica Marin Moraru. 

  • PORTRET MARIN MORARU –  IN MEMORIAM

În acest PORTRET au mărturisit: Ileana Stana Ionescu, Andrei Ionescu, Monica Davidescu, Mircea Diaconu, Mihai Călin, Nicolae Mandea.

Montaj: Constantin Marciuc
Realizator: Daniela Ciolan
Producător: Cătălin Mireuţă

  • NEBUNIA LUI PANTALONE

Scenariu de Alexandru Tatos

În distribuție: Marin Moraru, Mihai Paladescu, Gheorghe Dinică, Mariana Mihuţ, Ileana Cernat, Florian Pittiş, Jean Lorin Georgescu, Dan Tufaru,  Nicolae Wolcz

Muzica: Adrian Enescu

Scenografie: Doina Levinta

Redactor: Ioana Prodan

Regia: Alexandru Tatos

Program de difuzare:

TVRi: Vineri 17 august, ora 23:00 şi sâmbătă 18 august ora 16:00

TVR 3: Duminică, 19 august, ora 20:00

Rodica Popescu Bitănescu s-a născut în 5 august 1938 la Răsuceni.

A absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București în 1960, la clasa profesorului A. Pop Marțian.

A jucat pe scena Teatrului Național din Iași si la Teatrul Barbu Delavrancea din București. Din 1966 începe să joace la Teatrul Național București. Printre personajele pe care le-a interpretat: Ines din „Castiliana” de Lope de Vega, Lucetta – „Bădăranii” de Carlo Goldoni, Calipsița – „Coana Chirița” după Vasile Alecsandri, Manuela – „Travesti” de Aurel Baranga, Monti – „Moartea ultimului golan” de Virgil Stoenescu, Lina – „Să nu-ți faci prăvălie cu scară” de Eugen Barbu, Argentina – „Trei frați gemeni venețieni” de Aldo Mattiuzi Collalto, Liuba – „Faleza” de Julius Edlis, Lucy – „Rivalii” de Richard Sheridan, Bucătăreasa – „Legenda ultimului împărat” de Valentin Nicolau, Bonita – „Așteptând la Arlechin” de Noel Coward, etc.

Din anul 2000 este dramaturg si regizor. A scris şi regizat propriile piese ,,Cinci femei de tranziție’’, ,,Încă-i bine’’, ,,Viață de cimitir’’, toate jucate cu mare succes pe scena Naționalului bucureștean. A debutat in cinematografie in 1975, cu filmul ,,Comedia fantastică’’. A mai jucat in „Premiera”, „Eu, tu și Ovidiu”, ,,Miezul fierbinte al pâinii”, „Rămân cu tine”, „Femeia din Ursa Mare”, „Am o idee”, „Ciocolată cu alune”, „Zbor periculos”, „Cucoana Chirița”, „Lacrima cerului”, precum şi în ecranizările pentru televiziune „Commedia dell`Arte”, Fata și caruselul”, „Escu”, „Bolnavul închipuit”, etc. În anul 2008 a aparut in serialul Tv ,,Îngerasii’’, in rolul Florancei. 

VIAȚĂ DE CIMITIR de Rodica Popescu Bitănescu

Distribuţia:

Rodica Popescu Bitănescu, Ioana Mirela Mărcoiu, Irina Cărămizaru – Popescu, Radu Florin Solcanu, Razvan Hâncu

Editor imagine: Costică Marciuc,

Director de imagine: Ovidiu Guzu,

Decor: Raluca Chelaru

Costume: Rodica Popescu Bitănescu

Regia TV: Radu Dănilă

Regia artistică: Rodica Popescu Bitănescu

Producător TV: Cristina Anton

Program de difuzare:

TVR Internațional: vineri 10 august, ora 23:00 şi sâmbătă 11 august, ora 16:00

TVR 3: duminică, 12 august  ora 20:00

Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR, difuzat pe canalele TVR

Producător coordonator: DEMETER András István

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

18
/11
/20

Miercuri, 18 noiembrie, ora 19.30 vă invităm să vizionați lansarea romanului Trenul de Erlingen sau Metamorfoza lui Dumnezeu de Boualem Sansal, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“, traducere din franceză semnată de Mădălina Ghiu. O distopie virulentă, luxuriantă, lumea ei semănând din ce în ce mai mult cu a noastră, noul roman al lui Boualem Sansal avertizează asupra proliferării extremismului religios în zonele fragile ale societății actuale.

17
/11
/20

Fotografii Adriana Lucaciu și Răzvan Voiculescu semnează primul ghid multimedia al Bărăganului, în cadrul proiectului Itinerama – „Explorator în Bărăgan”. Special pentru Ziarul Metropolis, Adriana Lucaciu trece în revistă trei spații pe care nu se aștepta să le găsească în Bărăgan.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

16
/11
/20

În perioada 16-17 noiembrie 2020, Departamentul de Studii Doctorale din cadrul UNATC „I. L. Caragiale” organizează conferința internațională „Cercetare artistică interdisciplinară avansată”. Evenimentul urmărește alinierea școlii doctorale românești la mișcarea de cercetare teatrală și cinematografică europeană și crearea de punți de comunicare între profesorii și studenții noștri cu profesioniști din domeniile artelor spectacolului, filologiei, psihologiei, pedagogiei, filosofiei, neuroștiințelor din plan național și internațional.

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

Pagina 3 din 93212345...102030...Ultima »