Marin Moraru: „De ce un milionar este ținut cinci ani și când iese de la închisoare e tot milionar?“
https://www.ziarulmetropolis.ro/marin-moraru-%e2%80%9ede-ce-un-milionar-este-%c8%9binut-cinci-ani%c2%a0%c8%99i-c%c3%a2nd-iese-de-la-%c3%aenchisoare-e-tot-milionar%e2%80%9c/

Casa de Producţie TVR îşi continuă misiunea de a celebra artiştii care ne fac zilele mai frumoase şi, în egală măsură, aduce un omagiu celor care nu mai sunt cu noi.

Un articol de Petre Ivan|10 august 2018

  • Luna aceasta o aniversăm pe Rodica Popescu Bitănescu și vă propunem premiera pentru televiziune „Viaţă de cimitir”. Spectacolul este înregistrat în TVR, într-una dintre serile stagiunii Teatru în TVR   
  • Tot luna aceasta ne aducem aminte de regretatul Marin Moraru. Vă invităm să urmăriți un portret IN MEMORIAM și spectacolul „Nebunia lui Pantalone”, o montare din anul 1971 a regizorului Alexandru Tatos 

La doi ani de când  Marin Moraru nu mai este printre noi, cităm dintr-un ultim interviu acordat la radio Smart FM:

„Nu înțeleg multe lucruri din lumea pe care o trăim acum. De ce un milionar este ținut cinci ani  și când iese (n.r. – de la închisoare) e tot milionar. N-am înțeles chestia asta. Și eu aș vrea să îmi fac geamantanul, să-mi pun rufe și tot ce cred eu, cărți și ce cred eu, și mă duc să mă închidă cinci ani și să-mi dea 20 de milioane când ies. De la un timp, mai nimic nu-mi place în lumea de azi. Poate din cauza vârstei, poate din cauza comparațiilor  pe care le fac cu experiențele din urmă din viața mea. Și ce văd astăzi este incredibil. Este de neconceput. Nu vreau să vorbesc, pentru că mă înneguresc prea tare“, spunea el.

N-am făcut meseria asta ca să joc un rol anume. Meseria asta e ca la examen, tragi biletul și asta e. Mai este ceva ce este groaznic pentru un actor. El este al timpului. Nu poți să joci Mercutio la 60 de ani… După o pauză de inactivitate, cu dinții strânși din cauza faptului că tot ce se întâmplă în jurul tău nu e de bine, vrei tu acum să fiu volubil și cu o vorbire corectă și cu o coloană de aer perfectă și membrele să-mi plutească? Nu mai pot…

Am bucurat mult timp oamenii, Nu mai pot să-i bucur. Pentru că eu nu mă mai bucur. Dacă eu nu mă bucur, nu pot să-i bucur nici pe ei”, mai spunea legendarul artist.

„Omul este foarte curios, este de o curiozitate de nedescris, iar teatrul pentru el, cu cutia aia magică, cu lumina aia care se stinge încet, și apar acolo, în cutia aia, mii de personaje, care gesticulează, vociferează, ceea ce el nu a făcut niciodată, soț cu soție se ceartă, copiii vin de la școală – asta se întâmplă și în viața mea, ia să văd ce se întâmplă acolo… E foarte complicată chestia asta. Dar să știți că  teatrul a făcut un pas foarte mare. A trecut de la zei la viața oamenilor. Laicizarea teatrului a fost un pas imens pentru omenire”, explica Marin Moraru. 

  • PORTRET MARIN MORARU –  IN MEMORIAM

În acest PORTRET au mărturisit: Ileana Stana Ionescu, Andrei Ionescu, Monica Davidescu, Mircea Diaconu, Mihai Călin, Nicolae Mandea.

Montaj: Constantin Marciuc
Realizator: Daniela Ciolan
Producător: Cătălin Mireuţă

  • NEBUNIA LUI PANTALONE

Scenariu de Alexandru Tatos

În distribuție: Marin Moraru, Mihai Paladescu, Gheorghe Dinică, Mariana Mihuţ, Ileana Cernat, Florian Pittiş, Jean Lorin Georgescu, Dan Tufaru,  Nicolae Wolcz

Muzica: Adrian Enescu

Scenografie: Doina Levinta

Redactor: Ioana Prodan

Regia: Alexandru Tatos

Program de difuzare:

TVRi: Vineri 17 august, ora 23:00 şi sâmbătă 18 august ora 16:00

TVR 3: Duminică, 19 august, ora 20:00

Rodica Popescu Bitănescu s-a născut în 5 august 1938 la Răsuceni.

A absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București în 1960, la clasa profesorului A. Pop Marțian.

A jucat pe scena Teatrului Național din Iași si la Teatrul Barbu Delavrancea din București. Din 1966 începe să joace la Teatrul Național București. Printre personajele pe care le-a interpretat: Ines din „Castiliana” de Lope de Vega, Lucetta – „Bădăranii” de Carlo Goldoni, Calipsița – „Coana Chirița” după Vasile Alecsandri, Manuela – „Travesti” de Aurel Baranga, Monti – „Moartea ultimului golan” de Virgil Stoenescu, Lina – „Să nu-ți faci prăvălie cu scară” de Eugen Barbu, Argentina – „Trei frați gemeni venețieni” de Aldo Mattiuzi Collalto, Liuba – „Faleza” de Julius Edlis, Lucy – „Rivalii” de Richard Sheridan, Bucătăreasa – „Legenda ultimului împărat” de Valentin Nicolau, Bonita – „Așteptând la Arlechin” de Noel Coward, etc.

Din anul 2000 este dramaturg si regizor. A scris şi regizat propriile piese ,,Cinci femei de tranziție’’, ,,Încă-i bine’’, ,,Viață de cimitir’’, toate jucate cu mare succes pe scena Naționalului bucureștean. A debutat in cinematografie in 1975, cu filmul ,,Comedia fantastică’’. A mai jucat in „Premiera”, „Eu, tu și Ovidiu”, ,,Miezul fierbinte al pâinii”, „Rămân cu tine”, „Femeia din Ursa Mare”, „Am o idee”, „Ciocolată cu alune”, „Zbor periculos”, „Cucoana Chirița”, „Lacrima cerului”, precum şi în ecranizările pentru televiziune „Commedia dell`Arte”, Fata și caruselul”, „Escu”, „Bolnavul închipuit”, etc. În anul 2008 a aparut in serialul Tv ,,Îngerasii’’, in rolul Florancei. 

VIAȚĂ DE CIMITIR de Rodica Popescu Bitănescu

Distribuţia:

Rodica Popescu Bitănescu, Ioana Mirela Mărcoiu, Irina Cărămizaru – Popescu, Radu Florin Solcanu, Razvan Hâncu

Editor imagine: Costică Marciuc,

Director de imagine: Ovidiu Guzu,

Decor: Raluca Chelaru

Costume: Rodica Popescu Bitănescu

Regia TV: Radu Dănilă

Regia artistică: Rodica Popescu Bitănescu

Producător TV: Cristina Anton

Program de difuzare:

TVR Internațional: vineri 10 august, ora 23:00 şi sâmbătă 11 august, ora 16:00

TVR 3: duminică, 12 august  ora 20:00

Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR, difuzat pe canalele TVR

Producător coordonator: DEMETER András István

02
/05
/15

Spectacole regizate de Petrică Ionescu, Alexandru Dabija, Radu Afrim, Felix Alexa şi Vlad Massaci vor intra în repertoriul Teatrului Naţional din Bucureşti (TNB), în perioada următoare, după cum a anunţat Ilinca Tomoroveanu, miercuri, la o conferinţă de presă.

02
/05
/15

Actorii principali din cea mai amplă producţie HBO Europe realizată în România, serialul "Umbre", printre care Şerban Pavlu, Maria Obretin, Adreea Vasile şi Ştefan Velniciuc, vor fi prezenţi la East European Comic Con, care se va desfăşura, între 8 şi 10 mai, la complexul Romexpo din Bucureşti.

01
/05
/15

Ane Brun, unul dintre cei mai apreciați muzicieni scandinavi, are o poveste de viață atipică și niște apariții pe scenă nonconformiste, teatrale. Își compune propria muzică, dar o și produce - un avantaj pentru care se simte recunoscătoare. O puteți asculta în premieră la București, pe 10 mai, la Sala Radio.

01
/05
/15

Filmul The Russian Woodpecker/ Ciocănitoarea rusească, regizat de Chad Gracia, a câștigat Trofeul Cinepolitica 2015. Surprinzător și complex, filmul merge pe urmele teoriei unui excentric artist ucrainean care susține că în spatele exploziei de la Cernobîl există un motiv întunecat, care implică serviciile secrete sovietice și o instalație militară poreclită „Ciocănitoarea rusească”.

01
/05
/15

The Cut, cel mai recent film in regia lui Fatih Akin, cu Tahar Rahim in rolul principal (Un prophete), spune povestea unui supravietuitor al genocidului armenilor de la inceputul secolului XX, care porneste in cautarea fetitelor sale disparute in timpul masacrului. Filmul va avea premiera in Romania vineri, 8 mai, si este distribuit de Independenta Film.

30
/04
/15

Primăria Sectorului 3 îi invită pe cetățenii săi la un nou program cultural dedicat Sărbătorilor de 1 și 2 mai organizate prin Centrul Cultural Casa Artelor Sector 3. Cele două evenimente vor avea loc în ParculTitan-Parcul Artelor și reunesc nume importante ale muzicii și dansului românesc de diferite genuri.

30
/04
/15

Debutul în regie al lui Vlad Păunescu, lungmetrajul “LIVE” va fi lansat de Castel Film în cinematografele din România pe 15 mai.Pelicula îi are în distribuție pe actorii Rodica Lazăr, Tudor Chirilă, Crina Tofan, Ioana Blaj, Constantin Chiriac, Adrian Titieni, Doru Ana, Claudiu Bleonț, Andrei Huțuleac.

29
/04
/15

La Teatrelli, regizorul Gelu Colceag a țesut din cuvintele scrise de Neil Simon pânza durabilă a unui spectacol la care se râde pe îndelete, ca la orice comedie, și se tace profund, ca în fața oricărei drame bine-cunoscute din viața adevărată.