Marius Florea Vizante, Campania #AvemDreptulLaCultură: peste 12.000 de reacții pe rețelele sociale
https://www.ziarulmetropolis.ro/marius-florea-vizante-campania-avemdreptullacultura-peste-12-000-de-reactii-pe-retelele-sociale/

În mai puţin de 24 de ore de la lansare, campania #AvemDreptulLaCultură, iniţiată de actorul Marius Florea Vizante, a generat peste 12.000 de reacţii şi 1.100 de distribuiri pe reţelele sociale, luând parte la iniţiativă peste 10 nume marcante din industria culturală.

Un articol de Liliana Matei|28 august 2020

Mesajul campaniei a fost preluat pe conturile sociale de numeroși artiști, precum: Ozana Barabancea, Monica Anghel, Cătălina Grama, Paul Ipate, Monica Davidescu, Andi Vasluianu, Alexandra Velniciuc, Alina Teianu-Cocioran, Marius Matache sau Theodora Stanciu.

Actorul Marius Florea Vizante a demarat campania pentru dreptul la cultură și deschiderea sălilor de spectacol, printr-un apel realizat către demnitari și publicul iubitor de artă, ce vizează identificarea soluțiilor pentru reluarea activității în segmentul cultural.

Campania își propune să semnaleze impactul asupra comunității artiștilor, a căror activitate principală rulează în jurul spectacolelor culturale, dar și să exprime public nevoia de cunoaștere a condițiilor în care aceștia își pot relua prestațiile artistice. Astfel, sunt solicitate guvernanților directive și soluții adaptate pentru menținerea activă a acestui segment, precum cele identificate pentru alte domenii de activitate.

Inițiativa a pornit cu o scrisoare deschisă, realizată de Marius Florea Vizante, în care actorul subliniază importanța actului cultural și a prezenței publicului la spectacole, fiind un manifest prin care expune, de asemenea, situația actuală a artiștilor din România și necesitatea unor metode care să permită desfășurarea activității culturale, adaptată noului context și măsurilor de siguranță necesare.

Scrisoare deschisă adresată domnului președinte al României, Klaus Iohannis,
domnului prim-ministru, Ludovic Orban,
domnilor senatori și deputați,
domnilor miniștri, vouă, tuturor.

Salut, dragă spectatorule…

Sunt un artist în România.

Mă adresez ție, dragă spectatorule, pentru că numai cine n-a plâns sau n-a râs niciodată într-o sală de spectacol își poate imagina că actul cultural este doar un lux de care lumea se poate lipsi. El există de mii de ani și este esențial în evoluția civilizației umane.

Mă adresez ție, dragă spectatorule, pentru că fără tine spectacolul nu există.

Mă adresez ție, dragă spectatorule, pentru că trecem împreună printr-o perioadă tulbure, în care societatea riscă să rămână fără cultură, iar o societate fără cultură riscă să se prăbușească.

Mă adresez ție, dragă spectatorule, pentru că cei care conduc îți permit accesul în mall-uri, în biserică, la casino, în mijloacele de transport în comun, în piețe și în multe alte locuri aglomerate, dar nu și în sala de spectacol. Cei care conduc interzic artiștilor dreptul la muncă, iar nouă, tuturor, dreptul la cultură.

Mă adresez ție, dragă spectatorule, să ne unim vocile și să cerem celor care ne conduc să explice aceste decizii dramatice și, mai ales, să redeschidă cât mai curând sălile de spectacol.

Haideți să nu mai fim spectatori la propria noastră viață; noi suntem actorii principali și cerem respect, demnitate, dreptul de a munci și dreptul la educație și cultură.

Avem nevoie de spectacol, avem DREPTUL la cultură!

Agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0 susține campania prin platforma https://avemdreptullacultura.ro/ care unește vocile tuturor artiștilor implicați și care își dorește să inițieze o discuție productivă cu privire la adaptarea activității culturale condițiilor actuale.

Mai mult decât atât, în cadrul acestui demers a fost realizată și o petiție online care își propune să adune cât mai multe semnături pentru deschiderea sălilor de spectacol. Petiția a adunat deja în primele ore peste 700 de semnături și poate fi accesată aici.

Mesajele online promovate în cadrul campaniei pot fi urmărite atât pe site, cât și prin căutarea hashtag-ului #AvemDreptulLaCultură pe rețelele sociale.

09
/10
/14

Premiul Nobel pentru literatură pe anul 2014 a fost acordat scriitorului francez Patrick Modiano, "pentru arta memoriilor, prin care a evocat cele mai greu de înţeles destine umane şi a dezvăluit universul ţărilor aflate sub ocupaţie", a precizat Comitetul Nobel. Patrick Modiano are 69 de ani şi este cel de-al 11 scriitor de origine franceză care câştigă Premiul Nobel pentru literatură.

09
/10
/14

Cea de-a VI-a ediție a celui mai important eveniment cinematografic al toamnei din Transilvania, “Festivalul Internațional de Film Comedy” debutează vineri, 10 octombrie. Lungmetrajul “Hector în căutarea fericirii”, în regia lui Peter Chelsom, este programat în Deschiderea Comedy Cluj, de la ora 19:00, la Cinema Florin Piersic.

09
/10
/14

Joi, 9 octombrie, aduce în agenda celei de-a noua ediţii Anim’est una dintre cele mai îndrăgite competiţii ale festivalului, cea de Videoclip şi Advertising. În programul zilei se înscriu şi alte proiecţii şi evenimente speciale: competiţia Balkanimation, o prezentare despre animaţia daneză susţinută de doi invitaţi de seamă de anul acesta, noi titluri din competiţiile internaţionale şi o petrecere cu Invisible Raincoats, cel mai recent proiect Minus.

08
/10
/14

În cazul acordului dintre subiect și predicat atunci când avem de-a face cu substantivul colectiv „majoritatea”, trebuie să ținem cont atât de regulile gramaticale, cât și de înțelesul logic avut de termenul respectiv în propoziții sau fraze.

08
/10
/14

Prima ediţie, dedicată Concursului George Enescu recent încheiat, se difuzează în 10 octombrie, de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+. Marina Constantinescu stă de vorbă cu Dana Borsan, Marin Cazacu, Dan Dediu şi Florin Croitoru, membri în cele patru jurii ale Concursului George Enescu 2014.

08
/10
/14

Festivalul Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, organizat de Teatrul Nottara şi finanţat de Primăria Municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Ministerul Culturii, având şi sprijinul UNITER, va avea loc în perioada 11–18 octombrie 2014. În cadrul acestui eveniment, în cele două săli ale Teatrului Nottara şi în teatrele partenere, se vor juca o serie de producţii ale unor trupe din ţară şi din străinătate, precum și patru spectacole marca Nottara, dintre care trei vor intra în competiție.

08
/10
/14

În urmă cu 150 de ani, în octombrie, 1864, prin decretul lui Alexandru Ioan Cuza, se înfiinţa Conservatorul de Muzică şi Declamatiune din Bucureşti. S-a numit, de-a lungul timpului, Academie Regală de Muzică şi Artă Dramatică, Conservator de Stat, Academie de Muzică şi Universitate Naţională, iar istoria sa a reflectat întru totul istoria vremurilor tulburi pe care le-a parcurs într-un deceniu şi jumătate.

08
/10
/14

Prima reprezentaţie din această stagiune a spectacolului „Mozart Steps”, creat de Gigi Căciuleanu la Teatrul Național Radu Stanca Sibiu, va avea loc joi, 9 octombrie, ora 19:00. Trei zile mai târziu, spectacolul se va regăsi în programul Festivalului Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPT) de la Iaşi, iar pe 27 octombrie se va juca la Bucureşti, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT).

08
/10
/14

În a doua săptămână eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival (ediţia a noua), WASP găzduiește patru performance-uri și un master class ce abordează teme și estetici diferite, îmbinând arta dansului cu cinematografia și arta conceptuală.

08
/10
/14

Miercuri, 8 octombrie 2014, de la ora 19.30, la Pleshoo Contemporary, un grup de tineri artiști ne reamintește de una dintre cele mai puternice valori pozitive ale artei, în expoziția colectivă Catharsis. Unic prin numărul mare al artiștilor implicați și prin diversitatea inerentă a mediilor și abordărilor, grupul readuce în fața publicului funcția primară a artei, recunoscută ca atare încă din Antichitatea greacă: cea de a exorciza trăirile sociale și individuale negative, purificându-le prin expresia artistică.

08
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Q.E.D.”, al doilea film al lui Andrei Gruzsniczki, este o apariţie insolită în cinematografia română, datorită raportării atipice la trecutul comunist. Temperarea tentaţiei regizorului-scenarist de a spune totul despre perioada reconstituită l-ar fi transformat însă dintr-un film bun într-unul remarcabil.