Martin Scorsese – topul celor mai înfricoşătoare filme de groază
https://www.ziarulmetropolis.ro/martin-scorsese-topul-celor-mai-infricosatoare-filme-de-groaza/

Regizorul Martin Scorsese a alcătuit recent un top al celor mai înfricoşătoare filme horror din toate timpurile, pentru site-ul thedailybeast.com, pe primul loc situându-se un clasic al genului, pelicula „Casa bântuită/ The Haunting” (1963), regizat de Robert Wise.

Un articol de Andrada Văsii|12 noiembrie 2013

Regizorul Martin Scorsese a alcătuit recent un top al celor mai înfricoşătoare filme horror din toate timpurile, pentru site-ul thedailybeast.com, pe primul loc situându-se un clasic al genului, pelicula „Casa bântuită/ The Haunting” (1963), regizat de Robert Wise.

În „Casa bântuită”, John Markway (Richard Johnson) este un profesor care studiază fenomenele paranormale. El decide să formeze un mic grup de studiu, invitând participanţii să petreacă alături de el câteva nopţi într-o casă despre care se spune că ar fi bântuită şi blestemată. Nu va dura mult până când Luke (Russ Tamblyn), Theodora (Claire Bloom) şi Eleanor (Julie Harris) sunt prinşi între pereţii casei, care se închid şi nu vor permite nimănui să iasă.

Locul al doilea şi al treilea sunt ocupate tot de două filme horror alb-negru: „The Isle of the Dead” (1945), un film cu zombie realizat de Mark Robson, şi „The Uninvited”, un thriller care se petrece într-o casă bântuită, lansat în 1944, cu Ray Milland în rolul principal. Pe următoarele trei locuri se află peliculele „The Entity”, ,„Dead of Night” şi „The Changeling”.

Un top care sperie spectatorii alcătuit de Martin Scorsese

Cu trei filme horror alb-negru în top, Martin Scorsese preferă filmele clasice ale genului, iar cele mai recente lungmetraje din clasamentul său sunt pelicule din anii ’70 – ’80. Astfel, filmul-cult „Strălucirea/ Shining” (1980), regizat de Stanley Kubrick, ocupă poziţia a şaptea, urmat de „Exorcistul” (1973), realizat de William Friedkin.

Pe locurile al nouălea şi al zecelea se află filmele „Night of the Demon”, respectiv „The Innocents”.

Martin Scorsese

Filmul Psycho face parte din topul lui Martin Scorsese

Pe ultimul loc în top se situează filmul „Psycho”, regizat de Alfred Hitchcock în 1960, cu Anthony Perkins şi Janet Leigh în rolurile principale.

În luna octombrie, acest film despre ucigaşul cu probleme psihice Norman Bates s-a situat pe primul loc în Topul 10 al celor mai înfricoşătoare filme de groază, realizat de publicaţia The Guardian şi de criticii de film de la The Observer.

Foto credit: Cinemagia, foto Martin Scorsese

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.