Matei Arvunescu: Aș vrea ca această breaslă să fie ceva mai unită
https://www.ziarulmetropolis.ro/matei-arvunescu-as-vrea-ca-aceasta-breasla-sa-fie-ceva-mai-unita/

Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu, propune, la zece ani de la înfiinţare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectaţi de maeştri ai scenei româneşti de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

Un articol de Monica Andronescu|6 Martie 2017

Printre cei zece actori tineri din distribuția spectacolului aniversar, scris și regizat de Lia Bugnar, îl regăsim pe Matei Arvunescu. Cine este actorul de 23 de ani, născută la București, și ce își propune cu acest rol?

Ce așteptări ai de la acest spectacol?

Sper să îl jucăm cât mai des, la potențialul lui maxim.

Cum crezi că îți va influența această selecție cariera?

Cred că orice întâlnire a unui actor tânăr cu un proiect nou, care presupune și o echipa nouă, este de bun augur. Fiind foarte mulți absolvenți de teatru în fiecare an, orice pas, orice sanșă de a fi remarcat contează pentru cariera noastră. Sper să fac o treabă bună în acest proiect și să demonstrez că îmi merit locul aici.

Te așteptai să fii dintre cei aleși? De ce?

Concurența a fost foarte mare, eu fiind proaspăt absolvent mă așteptam mai puțin să fiu ales, dar m-am simțit foarte bine în ziua audiției și am plecat de acolo optimist, cu gândul că am făcut bine.

Cum ți se pare faptul că ai fost preferat de actorul care te-a ales?

Îl admir foarte mult pe George Costin. Mă simt norocos că am avut ocazia să îl văd lucrând îndeaproape și sincer m-a emoționat profund faptul că m-a ales el. La Gala Aniversară a spus niște lucruri foarte frumoase despre mine și când a venit rândul meu să vorbesc, nu am fost în stare să spun mai mult decât „mulțumesc”. Faptul că m-a ales tocmai el, mă responsabilizează și, evident, îmi doresc să nu îl dezamăgesc.

Cum decurg repetițiile?

Groaznic. Este oribil. Îmi blestem zilele.

Glumesc, evident… Repetițiile merg înspre spectacolul pe care ni-l dorim cu toții, fiecare încearcă să dea tot ce are mai bun. Nu am lipsit până acum la niciuna, așa că dacă nu mi-ar plăcea ar însemna că sunt masochist.

Cum vezi această inițiativă a Teatrului Metropolis, odată început lucrul?

Sper să fie contagioasă și să se ia și la alte teatre.

Cum ți s-a schimbat programul și ce îți place cel mai mult?

Noi repetăm dimineața, iar pentru mine asta înseamnă o zi începută bine.

Despre tine:

ID: Nume, data și locul nașterii, studii, câteva roluri importante de până acum.

Arvunescu Matei-George, 3.10.1994, București. U.N.A.T.C. 2013-2016. Pavel din „Dragă Elena Sergheevna”, Salieri din „Amadeus”, Fundulea din „Visul unei nopți de vară”

Teatru. De ce ai ales teatrul? Cum e să fii un actor tânăr în România zilelor noastre? De ce e bine, de ce e rău?

Am ales teatrul pentru că am crescut într-unul. Și încă unul foarte bun (Teatrul Odeon). Cred că marele meu noroc este că tatăl meu este actor și că am avut șansa să observ de mic copil anumite lucruri. Cred că e și bine, și rău, în momentul de față, să fii actor în Romania. Încă nu pot să fiu foarte decis în privința asta. Caut să găsesc lucrurile care sunt bune în spectacolele din care fac parte. Încerc să ignor părțile rele, deși nu reușesc mereu. Mai lucrez la capitolul ăsta.

Schimbare. Ce îți dorești tu să schimbi în teatru, ce ți-ai dori să schimbe sistemul?

Multe din problemele noastre se pot datora numărului mare de oameni care se luptă pentru extrem de puține locuri. Eu aș vrea ca această breaslă să fie ceva mai unită. Poate asta ar rezolva câte ceva.

Puncte forte. Care consideri că sunt punctele tale forte în viața de actor?

Profesionalismul. Ăsta e marele nostru minus față de celelalte generații. Am avut ocazia să lucrez cu niște actori mai experimentați și cred că ar trebui să „furăm” asta de la ei. Cred că sunt și foarte generos pe scenă cu colegii mei. Cel puțin așa mi s-a spus.

Cotidian. Cum trăiești în viața de zi cu zi?

În perioada asta am 2 repetiții pe zi și câteodată și spectacol seara. Simt că mă aflu într-un moment bun și încerc să profit la maximum de el.

Recomandări culturale. Scriitori (sau dramaturgi) care îți plac / cărțile pe care le citești acum, regizori care îți plac / filme recomandate de tine, muzica pe care o asculți de obicei.

-autori: Ernest Hemingway, Gabriel Garcia Marquez, Mario Vargas Llosa, Dostoievski.

-filme: La strada, Călăuza, Closer, Into the wild, Iron Man (1, 2, 3)

-regizori: Victor Ioan Frunză, Alexandru Dabija, Andriy Zholdak

-muzică: Eddie Vedder, Gregory Alan Isakov, Rene Aubry, Bianca Oprea



10
/01
/19

„Pădurea spânzuraţilor”, premiera spectacolului inspirat de romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim la Teatrul Naţional din Bucureşti, a făcut din Teatru o voce autentică şi originală în ansamblul celor care au interpretat în anul care tocmai s-a încheiat o partitură complicată, a Centenarului Marii Uniri.

06
/01
/19

PREVIEW Anul 2019 se anunță promițător pentru cinematografia română. Cele mai așteptate sunt noile filme realizate de Cristi Puiu și Corneliu Porumboiu, cu o potențială premieră la Cannes. Tot în acest an va ieși în săli și „Nu mă atinge-mă”, controversatul debut al Adinei Pintilie.

20
/12
/18

Ce merită să păstreze memoria cinefilă și istoria cinema-ului din anul 2018? Am făcut o listă, inevitabil subiectivă, a celor mai ambițioase și mai reușite filme văzute în acest an. Filme de mari autori: de la Lars von Trier, Alfonso Cuarón sau Steven Spielberg, până la Chang-dong Lee sau Hirokazu Koreeda.

12
/12
/18

TOP Documentarele își fac cu greu loc în cinematografe. Așa că pentru a viziona cele mai noi filme de nonficțiune nu ne rămân decât festivalurile și diferitele platforme. Am ales 10 documentare care m-au impresionat cel mai mult dintre cele văzute în 2018. Sunt filme extrem de stimulante și de îndrăznețe.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

22
/11
/18

DANS PRINTRE CUVINTE Deschizi televizorul şi eşti bombardat cu o limbă română de multe ori aproximativă, citeşti ce-a mai rămas din presa scrisă şi se întâmplă acelaşi lucru. Iar pe reţelele de socializare e jale. Cui îi mai pasă azi, în secolul vitezei, de gramatică? Ziarul Metropolis îţi propune un joc nou de gramatică, fără să te scoată la tablă…

14
/11
/18

METROPOLIS SPECIAL Niciunde în lume sfârșitul Primului Război Mondial nu a fost trăit mai spectaculos decât în Parisul anilor nebuni. Vă prezentăm o colecție de momente douăzeciste avându-i ca protagoniști pe Coco Chanel, Picasso, Hemingway, Isadora Duncan, Joyce, Josephine Baker, Proust, Colette, Stravinski...

24
/10
/18

TURISM CULTURAL Știam despre războiul de la Sarajevo din documentare, din filme, din presă. Imaginile cu clădiri în flăcări, cu oameni disperați, agățați de ziduri, cu bombe care explodează în plină stradă, cu oameni care suferă atroce, existau undeva în memoria mea de adolescentă, bine și adânc îngropate.

Page 1 of 1012345...10...Last »