Matei Copil Miner, din 22 noiembrie în cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/matei-copil-miner-din-22-noiembrie-in-cinema/

Matei Copil Miner, primul lungmetraj de ficţiune al Alexandrei Gulea, va intra în cinematografe vinerea aceasta, 22 noiembrie.

Un articol de Andrada Văsii|19 noiembrie 2013

Matei Copil Miner, primul lungmetraj de ficţiune al Alexandrei Gulea, va intra în cinematografe vinerea aceasta, pe 22 noiembrie.

Filmul spune povestea emoţionantă a unui copil din Valea Jiului, ai cărui părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Matei are 12 ani și este interpretat de Alexandru Czuli, un copil din Valea Jiului. În rolul bunicului îl veţi putea vedea pe Remus Mărginean. Regia şi scenariul sunt semnate de Alexandra Gulea, iar producător este Thomas Ciulei.

Matei locuiește împreună cu Bunicul lui în Valea Jiului, părinţii fiind plecați la muncă în Italia. Între copil și bunic se dezvoltă o relaţie de profundă complicitate. În urma unui incident, Matei este exmatriculat din școală, spre disperarea bunicului care reacţionează violent. Copilul fuge de acasă.

Peregrinările lui singuratice se transformă într-un traseu inițiatic. Filmul tematizează pierderea înainte de vreme a copilăriei şi confruntarea lui Matei cu duritatea vârstei adulte.

Matei Copil Miner va avea premiera joi, 21 noiembrie, la ora 20.00, la Cinema Sudio în București. Lungmetrajul este produs de Europolis Film și distribuit de Independenţa Film. Premiera de joi seara este susținută de Institutul Cultural Român.

Despre ideea scenariului din spatele lui Matei Copil Miner, Alexandra Gulea spune: „La sfârşitul anilor ‘90, când copiii străzii erau o prezenţă care mă atingea în mod acut, aflându-mă la o filmare în Gara de Nord, am căutat un copil care să apară în filmul respectiv. După un joc de-a v-aţi ascunselea, m-am împrietenit cu Ionel. Avea 9 ani şi fugise de acasă. Era un copil de miner din Valea Jiului.”

Citiţi şi: VIDEO „Matei copil miner“, de Alexandra Gulea, a câştigat marele premiu la Mostra Internazionale del Nuovo Cinema

„Când am luat decizia de a scrie un film de ficțiune am simțit nevoia să îl concep ca pe un soi de confesiune, de poziționare. Trebuia să încep cu copilăria, iar experiența morții ca punct de ruptură să devină o temă centrală.

Matei Copil Miner

Alexandru Czuli, în filmul „Matei Copil Miner“

Producătorul Thomas Ciulei spune despre „Matei Copil Miner“, a cărui filmare a durat 36 zile (în Uricani și București): „Mă bucură foarte mult că acest film a ajuns în sfârșit pe ecranele cinematografelor. O producție care a durat 4 ani și care a strâns 10 coproducători și cofinanțatori este mereu un test de răbdare și perseverență din partea tuturor.

Tematizarea problemei sociale a copiilor care cresc fără părinți atinge un nerv dureros al realității românești. Speranța mea este ca filmul să aducă în discuția publică aceasta situație ale cărei urmări pot avea consecințe grave la nivelul societății noastre.”

Matei Copil Miner a fost nominalizat la „Big Screen Award”, 2013, la IFF Rotterdam. La Pesaro IFF of New Cinema, filmul a primit Marele Premiu „Lino Micciché” și premiul „Young Critics Award”, Italia, 2013.

De asemenea, lungmetrajul produs de Thomas Ciulei a luat Marele premiu la Festivalul International al Producătorilor Regiofun de la Katowice, Polonia 2013.

Foto credit: Matei Copil Miner

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

Page 3 of 25912345...102030...Last »