Matei copil miner – marele câştigător al Festivalului Producătorilor din Polonia
https://www.ziarulmetropolis.ro/matei-copil-miner-marele-castigator-al-festivalului-producatorilor-din-polonia/

Lungmetrajul Matei copil miner, în regia Alexandrei Gulea, a câştigat marele premiu la cea de-a patra ediţie a Festivalului Internaţional al Producătorilor Regio Fun Katowice, care a avut loc în perioada 22 – 27 octombrie, în Polonia.

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2013

Lungmetrajul Matei copil miner, în regia Alexandrei Gulea, a câştigat marele premiu la cea de-a patra ediţie a Festivalului Internaţional al Producătorilor Regio Fun Katowice, care a avut loc în perioada 22 – 27 octombrie, în Polonia.

Festivalul se orientează spre producţii cinematografice – lungmetraje şi scurtmetraje – finanţate cu sprijin regional.

Producătorul filmului Matei copil miner, Thomas Ciulei, a reuşit să atragă 10 cofinanţatori şi coproducători din trei ţări – România, Germania şi Franţa – pentru a face posibilă producţia cinematografică.

Juriul a argumentat alegerea sa cu următoarea motivaţie: „Eficienţa producătorului de a atrage şi gestiona fonduri regionale pentru acest proiect dificil, pasiunea şi curajul în a aborda un subiect complicat au fost criteriile noastre în premierea acestui film”.

Matei, interpretat de Alexandru Czuli, un copil de 11 ani pasionat de biologie, ai cărui părinţi sunt plecaţi la muncă în Italia, trăieşte împreună cu bunicul lui, jucat de actorul Remus Mărginean, într-o regiune minieră de munte.

Din toamnă până în primăvară, întâmplările prin care Matei trece şi prima experienţă a morţii îl obligă să se maturizeze şi să decidă asupra propriului destin.

Citiţi şi: „Matei copil miner”, în regia Alexandrei Gulea, la Festivalul Internaţional de la Rotterdam

Alexandra Gulea a mai regizat „Hacker“, serial TV, în anul 2003, „Dumnezeu la saxofon, dracu la vioară“, documentar, în 2004 şi „Azi eram frumoasa jună“, documentar, în 2007. A lucrat ca monteur la filmul „Weekend cu mama“, în regia lui Stere Gulea, şi la două dintre filmele regizorului Thomas Ciulei – „Asta e“ şi „Podul de flori“.

Matei copil miner

Alexandru Czuli în filmul „Matei copil miner’’

Filmul tematizează pierderea inocenţei copilăriei şi confruntarea lui Matei, personajul principal, cu responsabilităţile şi provocările adolescenţei, notează Mediafax.

Matei copil miner va rula în sălile de cinema începând cu 22 noiembrie, fiind distribuit de Independenţa Film.

Foto credit: Matei copil miner
01
/03
/23

Filmul „Proștii/ Fools”, producție cu participare românească, va fi lansat în cinematografele din România la sfârșitul acestei săptămâni, fiind distribuit de microMULTILATERAL. “Proștii” va rula în avanpremieră la București la Cinema Elvire Popesco în această seară de la ora 20:30.

28
/02
/23

„Visuali Italiane - Noua Cinematografie Italiană în România”, festivalul dedicat cinematografiei italiene, revine în această primăvară cu a doua ediție, care va avea loc la București, Cluj-Napoca și Timișoara.

23
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială la Berlinale, filmul hibrid "Între revoluţii" (2023), de Vlad Petri, aduce împreună arhive din România şi Iran din perioada 1978-1990 şi imaginează un schimb de scrisori între două prietene din cele două ţări în acei ani.

17
/02
/23

Noile producții ale lui Lars Von Trier și Fatih Akin, filmele care au câștigat marile premii la festivalurile de la Veneția sau Locarno, dar și mult așteptatul Tár, cu Cate Blanchett în rolul principal, vor face parte din programul celei de a 22-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj-Napoca).

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.