Mecanismele radicalizării în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/mecanismele-radicalizarii-in-romania/

Spectacolul „Calul alb” de Ioana Păun, cu Ilinca Manolache, se va juca miercuri, 15 noiembrie, de la ora 19.00, la Teatrul „Andrei Mureşanu” din Sfântu Gheorghe, Sala Arta.

Un articol de Liliana Matei|11 noiembrie 2017

„Calul alb: Scurtă istorie a urii 2017–1944” este un efort de a privi lucid, fără traume și resentimente, istoria recentă și trecutul comunist din România și de a diseca mecanismele radicalizării, observând totodată felul în care se regăsesc încă în societatea de astăzi. Scenariul este scris de Smaranda Nicolau și se bazează pe investigația jurnalistei Laura Ștefănuț în legătură cu cazul lui Ioan Ficior, condamnat în 2016 de Curtea de Apel pentru crime împotriva umanității comise în timp ce era comandantul unui lagăr comunist. Octogenar, Ficior a primit 20 de ani de închisoare, la mai mult de jumătate de secol după comiterea faptelor. Nu este nici pe departe un caz izolat. De aceea, spune regizoarea Ioana Păun, „întrebarea noastră nu este de ce acest lucru se întâmplă, ci cum se întâmplă”.

Dincolo de faptele reale, extrase din documente de arhivă, sunt surprinse, printr-o creație colectivă de teatru performance și inserții de muzică live compusă de Diana Miron, chestiuni mai generale ale umanului precum ura, manipularea sau prefabricarea istoriei. Jucând mai multe roluri, de la jurnalist, la torționar și victimă, actrița Ilinca Manolache redă, pe scena în mijlocul căreia tronează un acvariu cu pești vii, perspectivele diverse din care poate fi interpretat subiectul, se arată într-un comunicat de presă.

Reprezentația se va încheia cu o dezbatere deschisă, prin care publicul poate discuta alături de studenți și membri ai cluburilor de dezbateri.  Discuțiile vor fi moderate de Mihail Bumbeș, activist civic și istoric român, președintele și co-fondatorul asociației Miliția Spirituală.

Intrarea la spectacol se face gratuit, pe baza unei rezervări pe platforma biletmaster.ro sau la sediul Teatrului Andrei Mureșanu.

Foto George Popescu

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.