Medeea Marinescu şi Marius Manole, invitaţi la Paris cu spectacolul „Fă-mi loc“
https://www.ziarulmetropolis.ro/medeea-marinescu-si-marius-manole-invitati-la-paris-cu-spectacolul-fa-mi-loc/

Comedia romantică „Fă-mi loc!” în regia lui Radu Beligan, cu actorii Medeea Marinescu şi Marius Manole, va fi prezentată publicului parizian luni, 18 noiembrie, la Palatul Behague.

Un articol de Judy Florescu|14 Noiembrie 2013

Comedia romantică „Fă-mi loc!” în regia lui Radu Beligan, cu actorii Medeea Marinescu şi Marius Manole, va fi prezentată publicului parizian luni, 18 noiembrie, la Palatul Behague.

Spectacolul „Fă-mi loc!” este singura producție teatrală independentă care a pornit dintr-un café-teatru bucureștean și a ajuns să fie invitată pe scenele capitalelor europene.

Franța este țara de origine a autorului piesei, Anthony Michineau, care este de asemenea și regizorul și personajul principal din punerea în scenă franțuzească.

„Fă-mi loc!”, de Anthony Michineau, reprezintă întâlnirea dintre Radu Beligan și domeniul teatrului independent, precum și crearea unei noi relații profesionale dintre doi actori, colegi la teatrul de stat, dar care joacă pentru prima dată ca unici protagoniști într- un spectacol: Medeea Marinescu și Marius Manole.

De la premiera din octombrie 2012, „Fă-mi loc!” a avut peste 40 de reprezentații la nivel național, iar în luna septembrie 2013 spectacolul a fost invitat la Bruxelles în cadrul Festivalului european Europanova.

Luni, 18 noiembrie, invitați de Ambasada României în Republica Franceză, Institutul Cultural Român Paris și European Artists Management, actorii Medeea Marinescu și Marius Manole vor juca „Fă-mi loc!” la Paris.

Într-un interviu acordat unui post de radio, Marius Manole a vorbit despre maestrul Radu Beligan: „În primul rând ești fascinat că omul ăsta nu e om. Eu nu am mai cunoscut un alt om care să aibă 94 de ani, să fie la fel de viu ca mine, să gândească mai bine ca mine, să aibă mintea brici, să citească fără ochelari, să fie inspirat, să aibă chef să facă teatru, să aibă chef să facă proiecte.

Din punct de vedere artistic, te întâlnești cu istoria teatrului. Adică stai cu istoria teatrului pe două picioare față în față și este un sentiment copleșitor. Pe lângă toate astea, omul e foarte practic și îți dă lucruri, adică ai ce învăța, înveți o meserie pe care acum de la foarte puțini oameni o mai poți învăța.”

Medeea Marinescu

Medeea Marinescu şi Marius Manole, în spectacolul „Fă-mi loc!“

Citiţi şi: Marius Manole: „Joc din frica de a nu avea ce juca mâine“

Nefiind un amator de teatru francez, Marius Manole a mărturisit că inițial nu a vrut să facă parte din distribuţia spectacolului „Fă-mi loc!”: „Nu sunt fanul teatrului din Franța, fiindcă ei stau mult jos și vorbesc foarte mult, e teatru de idei și dezbatere. Noi, românii, suntem mai pe acțiune și vrem să se întâmple lucruri în scenă, nu vrem să ne uităm la doi oameni care vorbesc, pentru că suntem sătui de asta la televizor.

Mi s-a părut un pic de vorbărie, nici nu am fost convins că are umor piesa, şi, sincer, nici nu am vrut s-o fac. Apoi, Medeea Marinescu mi-a zis «Citește mai cu atenție, că se poate face». Și am vorbit cu traducătoarea Mona Radu şi cu maestrul Beligan, le-am zis că nu sunt așa de încântat de piesă. Apoi am început să tăiem textul și să-l aducem la o formă care să aibă ritm, care să fie comică, iar când am citit forma finală a textului, era foarte interesant.”

Foto cu Medeea Marinescu şi Marius Manole – Anca Robu

16
/10
/19

„Turandot“ de Puccini continuă să fie unul dintre cele mai mari succese de operă ale regizorului Andrei Şerban. Montat iniţial pentru Los Angeles Olympic Arts Festival, „Turandot“ a avut premiera în 1984 la Royal Opera şi Covent Garden, cu o distribuţie excepţională.

16
/10
/19

Vineri, 18 octombrie, de la ora 19:00, Curtea Veche Publishing, Institutul Gurdjieff din România și Librăriile Cărturești vă așteaptă la o discuție despre volumul „Întâlniri cu oameni remarcabili” de G.I Gurdjieff. La discuție vor participa regizorul Andrei Șerban, Laszlo Hollan (reprezentant al Institutului Gurdjieff din Paris), Cantemir Mambet (traducătorul cărții, preşedinte al Institutului Gurdjieff din România).

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

15
/10
/19

Actriţa Tamara Buciuceanu a murit, marţi, la vârsta de 90 de ani. Marţi dimineaţă, purtătorul de cuvânt al Spitalului Elias, Silvius Negoiţă, declara despre Tamara Buciuceanu: "Este într-o stare gravă la Terapie Intensivă. Nu a părăsit niciun moment Secţia de Terapie Intensivă. Este intubată şi ventilată mecanic, în stare critică".

15
/10
/19

Noul album byron, ce va fi lansat în București pe 9 noiembrie la Arenele Romane, este un album despre noi, despre România, dedicat n o u ă . "Nouă" – un carusel muzical cu 12 piese despre emigranți dar și despre noi, cei rămași acasă. Un album despre inconștientul colectiv, despre tăceri și mersul nostru zilnic pe ață.

15
/10
/19

Joi, 17 și vineri, 18 octombrie, de la ora 19.00, în Sala Mare a Ateneului Român, Orchestra simfonică şi Corul Filarmonicii "George Enescu", condusă de Alexander Walker, va avea în program oratoriul Visul lui Gerontius de Edward Elgar. Soliști invitați sunt tenorul Oliver Johnston, mezzosoprana Aura Twarowska și basul Marius Boloș , iar Corul Filarmonicii „George Enescu“ va fi condus de maestrul Iosif Ion Prunner. Concertul este realizat cu sprijinul Societății Elgar din Marea Britanie.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

14
/10
/19

INTERVIU Pe Teodora Velescu, Simona Dabija și Georgeta Corca le vedem, la Centrul Național al Dansului, în „Daughters”, spectacol semnat de coregrafa Simona Deaconescu și inspirat de motivațiile și modalitățile de expresie ale fiicelor generației hippie, copilele teribile ale post-punkului.

Page 1 of 83212345...102030...Last »