Mesajul Teatrului Municipal „Bacovia”, de Ziua Mondială a Teatrului
https://www.ziarulmetropolis.ro/mesajul-teatrului-municipal-bacovia-de-ziua-mondiala-a-teatrului/

Ziarul Metropolis publică mesajul Teatrului Municipal „Bacovia” din Bacău, cu ocazia zilei de 27 Martie, Ziua Mondială a Teatrului.

Un articol de Ziarul Metropolis|25 martie 2021

Pe 27 Martie sărbătorim Ziua Mondială a Teatrului. Într-o țară cu teatre închise pentru public, într-un oraș cu teatru închis pentru public (din cauza ratei de infectare), într-un oraș cu un teatru aflat într-o clădire de patrimoniu, care stă să se dărâme peste comunitate.  

Dintr-o indiferență de zeci de ani a comunității însăși și a autorităților care au condus-o, Teatrul Municipal „Bacovia” din Bacău funcționează în prezent într-un imobil în stare avansată de degradare.

Pe 27 Martie, de Ziua Mondială a Teatrului, sperăm în curajul asumării împreună a renașterii unui simbol al culturii, spiritualității și stării noastre de sănătate mentală în pandemie.

Pe 27 Martie aveam programat de la ora 18.00, în sala mare a Teatrului Municipal „Bacovia”, „Jurnal.Bacău”, un spectacol multimedia, documentar, de Carmen Lidia Vidu, jurnalul unui teatru, jurnalul unui oraș. Nu-l vom putea juca. Dar putem să conștientizăm importanța teatrului, a implicării fiecăruia dintre noi în acest proces de recuperare a clădirii.

Ne-am fi dorit să fiți alături de noi, în energia și emoțiile generate doar de întâlnirea directă cu teatrul, dar pentru că acest lucru nu este posibil, vă invităm să vizionați spectacolul online, în linkul atașat mai jos și, dacă am ajuns la sufletul dumneavoastră, să fiți alături de noi.

 

Mesajul managerului Teatrului Municipal „Bacovia”, Eliza Noemi Judeu, de Ziua Mondială a Teatrului

Jurnal.Bacău este manifestul unui Teatru de Provincie. Al Teatrului Municipal Bacovia.

Este spectacolul distrugerii unei clădiri de patrimoniu în care ființează de la 1948 Teatrul Municipal Bacovia.

Lăsarea în derizoriu a ideii de Patrimoniu, căderea cărămizilor, degradarea clădirii, toate acestea au dat un imbold puternic ridicării unei trupe mature.

Și peste toate, Pandemia.

Și peste toate, consider că ne-am câștigat dreptul de a spune lucrurilor pe nume. Cred în generația artiștilor acestor timpuri.

„Jurnal.Bacău” este strigătul unor generații de actori (Viorel Baltag, Florina Găzdaru, Eliza Noemi Judeu, Bianca Babașa), al unui regizor dedicat manifestului artisitic (Carmen Lidia Vidu), al unei comunități care-și dorește ca această clădire de patrimoniu (Palatul Mărăști) din centrul Bacăului să fie asumată de toți cei care au pârghiile necesare reconstruirii, refacerii, recreării acestui spațiu de cultură (politicieni, consilieri locali, consilieri județeni, primar, președinte, miniștri, parlamentari, senatori).

Dar dincolo de ei, suntem noi: Breasla. Breasla teatrală. Meseriașii. Și strigătul nostru contează.

Desigur, dacă ne mai recunoaștem ca atare.

Desigur, dacă lecția Pandemiei ne-a comunicat ceva (posibilitatea dispariției noastre).

Desigur, dacă orgoliile pot fi domolite.

Eu cred și sper în unitatea de Breaslă și-mi permit să urez din Violetul Oraș pe care mi l-am asumat:

La Mulți Ani, Teatrule!

Îți doresc să-ți aduci aminte cine ești, cât ești și ce argumente puternice ai!

 Nepăsarea nu aparține creatorilor de Teatru.

 

 

 

 



28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.