Meteor a castigat premiul juriului la BIEFF 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/meteor-a-castigat-premiul-juriului-la-bieff-2012/

Cea de-a treia ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF 2012 s-a încheiat duminică seară, la Cinema Scala, cu filmul preşedintelui onorific al festivalului, regizorul Peter Greenaway, „Goltzius and the Pelican Company”. Directorul festivalului, Copel Moscu, a apreciat că ediţia din acest an a BIEFF a fost una de succes şi a […]

Un articol de Andrada Văsii|26 noiembrie 2012

Cea de-a treia ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF 2012 s-a încheiat duminică seară, la Cinema Scala, cu filmul preşedintelui onorific al festivalului, regizorul Peter Greenaway, „Goltzius and the Pelican Company”.

Directorul festivalului, Copel Moscu, a apreciat că ediţia din acest an a BIEFF a fost una de succes şi a spus că şi pe viitor va continua să facă acelaşi lucru din dorinţa de a-i învăţa pe tineri despre filmul experimental.

„În fiecare an am avut noi şi noi adepţi. După un calcul sumar am ajuns la concluzia că la ediţia din acest an a BIEFF au fost peste 10.000 de spectatori, ceea ce este un succes şi un record pentru noi şi dorim să rămână aşa şi pentru viitor. Noi ne vom strădui să vă aducem lucruri din ce în ce mai bune, mai interesante şi, bineînţeles, să învăţaţi ceva din genul acesta de cinema”, a declarat Copel Moscu la Gala de închidere.

În cadrul Galei de închidere a evenimentului organizatorii au oferit trei premii – Premiul Juriului, Premiul pentru cea mai bună imagine şi o menţiune speciale.

Premiul Juriului a fost câştigat de pelicula regizorilor germani Matthias Muller şi Christophe Girardet, „Meteor”, distincţia fiind acordată cu sprijinul Universităţii Naţionale de Artă.

Juriul festivalului, compus din Jonathan Pouthier (Franţa), Francois Bonenfant (Franţa), Christophe Leparc (Franţa), Brigitta Burger Utzer (Austria), Anna Abrahams (Norvegia) şi Laurenţiu Damian (România), şi-a motivat alegerea precizând că starea de spirit melancolică a filmului este transformată „într-o călătorie magică în lună, unde senzaţiile vizuale întrerup sentimentul de singurătate”.

„Cei doi autori ai filmului au dat dovadă de creativitate în reîntrebuinţarea found footage-ului folosind puterea expresivă a materialului pentru a o transforma în limba lor poetică în cinema. Imaginile întunecate acţionează ca un ecran în care imaginaţia şi visele de băieţi tineri sunt proiectate, simbolizând aşteptările lor complexe, partajate între temerile şi dorinţa de libertate”, s-a arătat în motivaţia juriului.

Premiul pentru cea mai bună imagine, oferit de Kodak, a revenit filmului portughez „The Waves” în regia lui Miguel Fonseca.

Folosind o naraţiune eliptică, „The Wavesh spune povestea a două surori prinse într-o stranie relaţie de dependenţă reciprocă. Filmul se desfăşoară în decorul dramatic şi impresionant filmat al coastei portugheze – un „paradis pierdut”, devenit şi mai fermecător datorită senzaţiei de fragilitate şi absenţă pe care o emană.

Membrii juriului au fost impresionaţi de „prezentarea subtilă a relaţiei dintre cele două surori” şi de „ciclul de viaţă şi moarte” prezentat în „frumoase imagini ale mării şi peisajului din jur”.

O menţiune specială a fost acordat filmului „Connection Lost” regizat de Paul Oneţ şi Manuela Borza.

„Filmul arată cum un concept inteligent poate duce la situaţii profunde şi umoristice în acelaşi timp. Dialogurile spontane şi uneori absurde ne arată că legăturile familiale oricât ar fi de strânse nu sunt suficiente pentru a depăşi ‘generation gap’. Neîncrederea în culturile necunoscute şi dorinţa de a proteja ceea ce iubesc conduc generaţiile mai în vârstă. Tinerii îşi doresc să se arunce în noi aventuri – în studiile lor, viaţa lor şi în modul lor de a face cinema. Crezul lor este: mijloace simple şi efecte puternice”, se arată în motivarea juriului.

La finalul Galei de închidere a fost proiectat în premieră filmul „Goltzius and the Pelican Company”, cel mai recent film semnat de Peter Greenaway.

Sursa: Agerpres

08
/04
/24

Centrul de Comunicare Vizuală anunță cea de-a noua ediție a Conferinței Naționale de Fotografie (CNF2024), care se va derula în perioada 20-21 aprilie, la București, și va marca un moment esențial în calendarul evenimentelor dedicate artei fotografice din țara noastră.

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.