Michael Haneke plănuiește un serial TV distopic
https://www.ziarulmetropolis.ro/michael-haneke-planuieste-un-serial-tv-distopic/

Michael Haneke, dublu câştigător al trofeului Palme d’Or atribuit în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, va crea în premieră un serial de televiziune, care se va intitula “Kelvin’s Book”, a anunţat compania germană de producţie UFAFiction.

Un articol de Petre Ivan|31 ianuarie 2018

Cineastul austriac va scrie scenariul serialului şi va regiza două sau trei episoade. “După zece filme pentru televiziune şi 12 filme pentru marele ecran, voiam să spun măcar o dată o poveste mai lungă”, a declarat Michael Haneke.

Noul serial va avea 10 episoade, va fi produs de Nico Hofmann şi Benjamin Benedict şi va fi turnat în limba engleză. Serialul va prezenta aventurile unui grup de tineri care trăiesc într-un univers distopic” situat într-un viitor apropiat.

Nu sunt cunoscute deocamdată numele actorilor care vor face parte din distribuţia acestui proiect de televiziune.

“Happy End”, cel mai recent lungmetraj al cineastului austriac în vârstă de 75 de ani, a fost lansat la Cannes în 2017. Michael Haneke a fost recompensat de-a lungul anilor cu numeroase premii şi distincţii de prestigiu, inclusiv pentru filmele “Panglica albă” (Palme d’Or în 2009) şi “Amour” (Palme d’Or în 2013 şi Oscar pentru cel mai bun film străin în 2013).

Foto: Michael Haneke – facebook

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.