Micro-granturile #ADFRSurvival vor ajunge la 6 artiști independenți din industria cinematografică autohtonă
https://www.ziarulmetropolis.ro/micro-granturile-adfrsurvival-vor-ajunge-la-6-artisti-independenti-din-industria-cinematografica-autohtona/

Micro-granturile #ADFRSurvival, destinate independenţilor din cinematografie rămaşi fără nicio sursă de venit în criza economică generată în contextul pandemiei de coronavirus, vor ajunge la beneficiarii desemnaţi de echipa de evaluare formată din Laura Muşat (fondator Asociaţia de Dezvoltare a Filmului Românesc), Alexandra Safriuc (coordonator masterclass-uri ADFR & co-fondator / director artistic ShortsUP) şi Iulia Popovici (critic de film & teatru / fondator Asociaţia Transsectorială a Independenţilor din Cultură).

Un articol de Liliana Matei|4 mai 2020

44 de artiști independenți din industria cinematografică, afectați de starea de urgență instituită în România pe fondul pandemiei COVID-19, au aplicat pentru cele 6 micro-granturi #ADFRSurvival, în valoare de 500 de euro fiecare, adresate talentelor emergente și actorilor independenți.

Sesiunea de acordare a micro-granturilor #ADFRSurvival, în valoare totală de 3000 de Euro, a fost lansată de Asociația Pentru Dezvoltarea Filmului Românesc (ADFR) pe 10 aprilie.

Evaluatorii au luat în considerare 34 de aplicații eligibile, dintre care 14 depuse de actori (cu vârste cuprinse între 22 și 40 ani, care au avut cel puțin o colaborare în cinema, în ultimele 12 luni) și 20 de reprezentanți ai industriei cinematografice (cu vârsta cuprinsă între 23 și 35 ani, din departamentele imagine, regie, scenaristică, scenografie și costume). Majoritatea aplicațiilor au venit de la artiști independenți din București și Cluj, cu vârste peste 30 de ani, iar cele mai multe aplicații din categoria talentelor emergente au fost din domeniile imagine și scenografie.

Echipa de evaluatori formată din Laura Mușat (fondator ADFR), Alexandra Safriuc (coordonator masterclass-uri ADFR & co-fondator / director artistic ShortsUP) și Iulia Popovici (critic de film & teatru / fondator Asociația Transsectorială a Independenților din Cultură), a luat în considerare informațiile oferite de documentele depuse, gradul de afectare a domeniului de activitate de către implementarea stării de urgență în România, măsura în care candidatul poate să își desfășoare activitatea prin telemuncă și urgența nevoii unei surse de venit.

Beneficiarii cele șase micro-granturi #ADFRSurvival, sunt actorii Rolando Matsangoș (București) și Paul Sebastian Popa (Cluj), alături de regizorul Norbert Fodor (București – Cluj Napoca), directorul de imagine Elena Bolintiru (București) și scenografii Elena Sucioaia (București) și Iuliana Ranta (Piatra Neamț), care au fost anunțați prin email și pe pagina oficială de Facebook – ADFR.

„Am primit multe aplicații pe care le-am luat în considerare pentru decizia finală și a fost un proces dificil de evaluare, pentru mine. Știam că industria e pe butuci, dar m-am confruntat cu magnitudinea dezastrului și m-a lovit un sentiment de neputință. Îmi pare rău că nu putem oferi mai multe granturi, pentru această sesiune am mers pe ideea de „supraviețuire” până la capăt și am ales acele persoane care se încadrau în cerințele date și nu au mai beneficiat de ajutor din partea altor instituții. În cazul actorilor aplicanți, majoritatea au primit indemnizație de la stat după aplicarea la #ADFRSurvival – acesta este și motivul pentru care am hotărât să oferim 4 micro-granturi categoriei „Talente Emergente”, unde nevoia s-a dovedit a fi mult mai mare”, a declarat Laura Mușat, fondator ADFR.

„Un ochi plânge, altul se bucură la micro-granturile ADFR. Pe de o parte, a fost o bucurie să citesc despre oameni activi, dinamici, pasionați de munca lor, pe de altă parte, e dureros să vezi ce efecte are această criză asupra artiștilor tineri, deja precari. A fost destul de complicat de făcut selecția, e ca și cum te-ai juca de-a Solomon, dar mă bucur că ADFR există și a pus o cărămidă, cât de mică, la supraviețuirea mediului nostru.”, a mărturisit Iulia Popovici.

„Citind aplicațiile pentru micro-granturile #ADFRSurvival m-am lovit din nou de o realitate pe care, de altfel, o știam foarte bine și înainte de criza actuală: problema siguranței financiare a celor din sectorul artistic independent și a riscurilor la care se supun pentru a activa în domeniul ales. A fost poate cel mai greu proces decizional prin care am trecut. Am încercat să oferim aceste granturi celor care au reușit, anterior acestei crize, să se întrețină din activitățile artistice în speranța că vor putea trece peste această perioadă fără să fie nevoiți să-și îndrepte atenția spre alte domenii.”, a spus Alexandra Safriuc.

11
/02
/21

„Les traducteurs” (2019), în regia lui Régis Roinsard, a intrat în cinematografele de la noi din 5 februarie, distribuit de Independența Film. Un lungmetraj captivant, care țese o adevărată enigmă în jurul unui bestseller, fentându-și spectatorul la fiecare pas.

10
/02
/21

Luni, 8 februarie, de la ora 18:00, pe pagina de Facebook a Festivalului Internațional Film O'Clock a putut fi urmărită conferința de presă care a anunțat selecția oficială de scurtmetraje din competiția festivalului. Cele 15 titluri au fost prezentate de Mirona Radu, fondator și director de festival, delegat pentru România, Ioanna Kryona, delegat pentru Grecia, Andrew Mohsen, delegat pentru Egipt și au fost urmate de o discuție cu criticul de film Cristi Mărculescu.

09
/02
/21

Întâlnirea lui Cioran cu Camus, care a avut loc chiar înainte ca filozoful plecat din România să debuteze în Franţa, l-a marcat profund pe autorul lui „Précis de décomposition”. Îndemnul intelectualului francez de a intra în „circulaţia ideilor” l-a umilit pe Cioran: „Îmi dădea mie lecţii. Avea o cultură de învăţător”.

08
/02
/21

CARTEA DE CINEMA În septembrie 1939, Franţa trebuia să găzduiască la Cannes, cu sprijinul SUA, un mare festival de film, o alternativă la Mostra de la Veneţia, din Italia fascistă. Izbucnirea războiului opreşte planul în ultimul moment. O carte a unui istoric francez, apărută şi în limba română, reconstituie această poveste fascinantă.

08
/02
/21

”Another Round / Încă un rând”, cel mai recent film în regia lui Thomas Vinterberg cu Mads Mikkelsen în rolul principal a fost nominalizat astăzi la categoria ”Cel mai bun film într-o limbă străină” la cea de 78-a ediție a Globurilor de Aur, care va avea loc anul acesta pe 28 februarie, într-o variantă online transmisă în direct, simultan din New York și Los Angeles.

05
/02
/21

CARTE DE CINEMA În 2020 s-au implinit 100 de ani de la premiera primului film românesc de animaţie. Prilej pentru apariţia unui volum care analizează evoluţia acestui gen pe parcursul unui secol, „Istoria filmului românesc de animaţie – 1920-2020”, scris de criticul Dana Duma.

02
/02
/21

Film O'Clock International Festival a apărut ca un parteneriat între țări care împărtășesc același fus orar și dragostea pentru cinema, ce își propune să fie mai mult decât un festival de film – o adevărată mișcare culturală ce folosește ca mijloace meridianul și fusul orar pentru a transforma Terra într-o citadelă cinematografică.

01
/02
/21

CARTEA DE CINEMA Proaspăt apărută la Editura Polirom, „Cinema în RSR. Conformism şi disidenţă în industria ceauşistă de film” este o provocatoare carte a istoricului Bogdan Jitea. O analiză a mecanismelor de control şi propagandă, dar şi a câtorva forme de rezistenţă în cinematografia din perioada lui Ceauşescu.

29
/01
/21

Cu o poveste inspirată din fapte reale și o distribuție excepțională, în care se regăsesc Olga Kurylenko, Lambert Wilson și Eduardo Noriega, Traducătorii/ Les traducteurs, un thriller franțuzesc plin de suspans și empatie, regizat de Régis Roinsard și distribuit de Independența Film, va avea premiera în câteva dintre cinematografele din România funcționale în această perioadă începând cu 5 februarie.

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.