Micro-granturile #ADFRSurvival vor ajunge la 6 artiști independenți din industria cinematografică autohtonă
https://www.ziarulmetropolis.ro/micro-granturile-adfrsurvival-vor-ajunge-la-6-artisti-independenti-din-industria-cinematografica-autohtona/

Micro-granturile #ADFRSurvival, destinate independenţilor din cinematografie rămaşi fără nicio sursă de venit în criza economică generată în contextul pandemiei de coronavirus, vor ajunge la beneficiarii desemnaţi de echipa de evaluare formată din Laura Muşat (fondator Asociaţia de Dezvoltare a Filmului Românesc), Alexandra Safriuc (coordonator masterclass-uri ADFR & co-fondator / director artistic ShortsUP) şi Iulia Popovici (critic de film & teatru / fondator Asociaţia Transsectorială a Independenţilor din Cultură).

Un articol de Liliana Matei|4 mai 2020

44 de artiști independenți din industria cinematografică, afectați de starea de urgență instituită în România pe fondul pandemiei COVID-19, au aplicat pentru cele 6 micro-granturi #ADFRSurvival, în valoare de 500 de euro fiecare, adresate talentelor emergente și actorilor independenți.

Sesiunea de acordare a micro-granturilor #ADFRSurvival, în valoare totală de 3000 de Euro, a fost lansată de Asociația Pentru Dezvoltarea Filmului Românesc (ADFR) pe 10 aprilie.

Evaluatorii au luat în considerare 34 de aplicații eligibile, dintre care 14 depuse de actori (cu vârste cuprinse între 22 și 40 ani, care au avut cel puțin o colaborare în cinema, în ultimele 12 luni) și 20 de reprezentanți ai industriei cinematografice (cu vârsta cuprinsă între 23 și 35 ani, din departamentele imagine, regie, scenaristică, scenografie și costume). Majoritatea aplicațiilor au venit de la artiști independenți din București și Cluj, cu vârste peste 30 de ani, iar cele mai multe aplicații din categoria talentelor emergente au fost din domeniile imagine și scenografie.

Echipa de evaluatori formată din Laura Mușat (fondator ADFR), Alexandra Safriuc (coordonator masterclass-uri ADFR & co-fondator / director artistic ShortsUP) și Iulia Popovici (critic de film & teatru / fondator Asociația Transsectorială a Independenților din Cultură), a luat în considerare informațiile oferite de documentele depuse, gradul de afectare a domeniului de activitate de către implementarea stării de urgență în România, măsura în care candidatul poate să își desfășoare activitatea prin telemuncă și urgența nevoii unei surse de venit.

Beneficiarii cele șase micro-granturi #ADFRSurvival, sunt actorii Rolando Matsangoș (București) și Paul Sebastian Popa (Cluj), alături de regizorul Norbert Fodor (București – Cluj Napoca), directorul de imagine Elena Bolintiru (București) și scenografii Elena Sucioaia (București) și Iuliana Ranta (Piatra Neamț), care au fost anunțați prin email și pe pagina oficială de Facebook – ADFR.

„Am primit multe aplicații pe care le-am luat în considerare pentru decizia finală și a fost un proces dificil de evaluare, pentru mine. Știam că industria e pe butuci, dar m-am confruntat cu magnitudinea dezastrului și m-a lovit un sentiment de neputință. Îmi pare rău că nu putem oferi mai multe granturi, pentru această sesiune am mers pe ideea de „supraviețuire” până la capăt și am ales acele persoane care se încadrau în cerințele date și nu au mai beneficiat de ajutor din partea altor instituții. În cazul actorilor aplicanți, majoritatea au primit indemnizație de la stat după aplicarea la #ADFRSurvival – acesta este și motivul pentru care am hotărât să oferim 4 micro-granturi categoriei „Talente Emergente”, unde nevoia s-a dovedit a fi mult mai mare”, a declarat Laura Mușat, fondator ADFR.

„Un ochi plânge, altul se bucură la micro-granturile ADFR. Pe de o parte, a fost o bucurie să citesc despre oameni activi, dinamici, pasionați de munca lor, pe de altă parte, e dureros să vezi ce efecte are această criză asupra artiștilor tineri, deja precari. A fost destul de complicat de făcut selecția, e ca și cum te-ai juca de-a Solomon, dar mă bucur că ADFR există și a pus o cărămidă, cât de mică, la supraviețuirea mediului nostru.”, a mărturisit Iulia Popovici.

„Citind aplicațiile pentru micro-granturile #ADFRSurvival m-am lovit din nou de o realitate pe care, de altfel, o știam foarte bine și înainte de criza actuală: problema siguranței financiare a celor din sectorul artistic independent și a riscurilor la care se supun pentru a activa în domeniul ales. A fost poate cel mai greu proces decizional prin care am trecut. Am încercat să oferim aceste granturi celor care au reușit, anterior acestei crize, să se întrețină din activitățile artistice în speranța că vor putea trece peste această perioadă fără să fie nevoiți să-și îndrepte atenția spre alte domenii.”, a spus Alexandra Safriuc.

10
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Miza celor mai multe filme de epocă, bazate în general pe romane, este de a crea un conflict între moravurile vremii şi secrete intime care, dacă ar fi dezvăluite, ar fi condamnate public.

07
/01
/22

Independența Film, casa de distribuţie care promovează în România de 25 de ani filme independente de referință, premiate sau prezentate la marile festivaluri de film, anunță titlurile care vor fi lansate în cinema în primăvara anului 2022.

28
/12
/21

Anul 2021 a fost unul foarte bun pentru cinematografia română pe plan internaţional - nominalizări sau premii la mari festivaluri şi gale. Dar şi 2022 ne-ar putea oferi mai multe surprize plăcute. Ziarul Metropolis vă prezintă cele mai aşteptate filme româneşti ale noului an.

27
/12
/21

Între educație și comunitate punem semnul egal din perspectiva viitorului. „MARTORUL 1”, filmul documentar care prezintă o Românie aflată în luptă continuă pentru accesul la educație și viitor, o Românie mai puțin vizibilă care ajută copiii să-și împlinească visurile, loviți de realitatea sărăciei, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 30 decembrie, începând cu ora 22:00.

27
/12
/21

Nominalizat la Palme d'Or 2021, cel mai nou film al cineastului italian Nanni Moretti, ajunge pe marile ecrane din România din 7 ianuarie, distribuit de Independența Film. „Trei etaje”/ „Tre piani” urmărește viețile a trei familii care locuiesc în aceeași clădire și ale căror povești se intersectează într-un mod tulburător, cu urmări nefaste pentru toată lumea.

21
/12
/21

Deşi 2021 a fost un an al revenirii, iar festivalurile au avut de unde alege, m-am oprit doar la cinci filme pentru topul de final. Trei de la Cannes, care a avut o ediţie foarte bună, în ciuda unui Palme d`Or discutabil, unul de la Berlin, care se întâmplă să fie şi românesc, şi un altul recuperat din 2020.

20
/12
/21

Voluntar la orice vârstă nu este doar o idee, ci un mod de existență pentru mulți semeni de-ai noștri care îmbracă această vocație. Documentarul „Martorul 78”, care prezintă o serie de interviuri energizante și antrenante despre viața de voluntar în comunitățile vulnerabile din România, evidențiind și configurația unui model de dezvoltare civică prin pasiune, dragoste și nu în ultimul rând, curaj, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 23 decembrie, de la ora 22:00.

08
/12
/21

Întâmplarea a făcut să revăd recent într-un cinematograf din Palermo, la un cineclub şi în versiune originală, adică vorbit în engleză, nu dublat în italiană, „Sunset Boulevard”, clasicul film noir din 1950 al lui Billy Wilder.

08
/12
/21

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala de anul acesta și propus de România pentru nominalizare la categoria „cel mai bun lungmetraj internațional” a galei Oscar 2022, este considerat de criticii străini favorit pentru selecția la premiile acordate de Academia Americană de Film.