Migraaaanţi de Matei Vişniec. Audiţie cu public la Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/migraaaanti-de-matei-visniec-auditie-cu-public-la-teatrul-metropolis/

Joi, 19 octombrie, de la ora 19.00, la Radio România Cultural, Teatrul Naţional Radiofonic vă invită să ascultaţi în premieră Migraaaanţi sau Suntem prea mulţi pe nenorocita asta de barcă de Matei Vişniec, scenariul radiofonic şi regia artistică Mihai Lungeanu. Audiţia cu public în avanpremieră va avea loc luni, 16 octombrie, de la ora 11, la Teatrul Metropolis (str. Mihai Eminescu, nr.89). Intrarea e liberă.

Un articol de Petre Ivan|9 Octombrie 2017

 Spectacolul va fi difuzat în reluare sâmbătă, 21 octombrie, de la ora 13.30 la Radio România Internaţional.

În distribuţie: Alexandru Georgescu, Ciprian Chiricheş,  Mircea Constantinescu, Ada Navrot, Dani Popescu, Claudia Drăgan, Cosmina Olariu, Alexandra Spătaru, Mircea Rusu, Oana Ştefănescu, Rareş Zimbran, Cristi Dionise, George Grigore, Violeta Berbiuc, Annemarie Ziegler, Răzvan Vasilescu, Frederik Negrescu, Crenguţa Hariton, Delia Nartea, Emilia Popescu, Vasile Manta, Andrei Radu.

Audiţia cu public în avanpremieră va avea loc luni, 16 octombrie, de la ora 11, la Teatrul Metropolis (str. Mihai Eminescu, nr.89). Intrarea e liberă.

Inspirată din actualitate, cea care constituie materia primă a activităţii de jurnalist a dramaturgului Matei Vişniec, piesa Migraaaanţicartografiază complexitatea fenomenuluimigraţiei cu care se confruntă azi Europa. Scene scurte preiau situaţii- tip relatate curent de presa internaţională şi prezintă neutru puncte de vedere multiple.

Destine individuale confruntate cu alegeri imposibile, dar şidecizii politice controversate, ridică în piesa lui Matei Vişniec chestiunea repetării greşelilor în istorie. Şantajul refugiatului disperat, înălţarea gardurilor de sârmă ghimpată la graniţele UE, traficul ilegal de persoane, discursul politicianist, toate virează în situaţii tragic-absurde ce conduc la dezumanizare şi chestionează viitorul Europei.

Poate oare teatrul să contribuie la înţelegea unor astfel de evenimente care pregătesc profilul economic, etnic şi cultural al secolului următor? Personal sunt convins că literatura ne poate oferi răspunsuri mult mai nuanţate decât toate celelalte discipline ale spiritului când vine vorba despre enigma numită om” – comentează dramaturgul Matei Vişniec tematica ultimului său volum de teatru, Trilogia balcanică, publicat în limba românăla editura Humanitas în 2016.

Din această Trilogie balcanică face parte şi piesa Migraaaanţi sau Prea suntem mulţi în aceeaşi barcă. Piesaa fosttradusăîn engleză, italiană și spaniolă şi montată pe scenele europene dar şi la noi. În România, spectacolul lectură susţinut de Teatrul Naţioanl Radiofonic în cadrul Platformei Internaționale de Teatru București#3 (ARCUB, octombrie 2016) a prezentat în premieră piesa în faţa publicului românesc şi a prefațat această premieră de teatru radiofonic.

Distribuția comună a lecturii şi a montării radiofonice și viziunea regizorală semnată de Mihai Lungeanu – un sensibil regizor şi atent analist al universului dramaturgic al piselor lui Matei Vișniec – sunt garanția unui spectacol coerent și valoros, fidel piesei originale.

Matei Vişniec a fost declarat cel mai jucat dramatrug român al ultimilor 25 de ani pe scenele teatrelor  româneşti. Piesele sale sunt montate în peste 30 de ţări din Europa, America şi Asia şi invitate în marile festivaluri internaţionale de teatru la Avignion, Bonn, Edinburgh, Teheran, Sibiu.

Dramaturg şi poet, Matei Vişniec trăieşte în Franţa din 1987, unde a obţinut şi cetăţenia franceză în 1993, iar de atunci scrie în limba franceză. Până la exilul francez, însă, Matei Vişniec şi-a câştigat prestigiul în literatura română ca poet şi dramaturg cu o autentică amprentă metaforică a scrisului său.

Opera sa e marcată de dubla sa apartenenţă culturală, pe care o comentează astfel: „Je suis l’homme qui vit entre deux cultures, deux sensibilités, je suis l’homme qui a ses racines en Roumanie et ses ailes en France”. (Sunt omul care trăiește între două culturi, între două sensibilități, care are rădăcinile în România și aripile în Franța).” În perzent este jurnalist la Radio France Internationale dar şi colaborator la numeroase reviste culturale franceze, iar activitatea de jurnalist a inspirat subiectele pieselor sale în ultimul deceniu.

Regia de montaj : Monica Wilhelm și Florin Bădic. Regia de studio: Janina Dicu. Regia tehnică: Vasile Manta. Regia muzicală: Stelică Muscalu. Redactor: Oana Cristea Grigorescu.

Foto: Migraaaanţi – facebook

17
/01
/19

TURISM CULTURAL. Iordania e cu mult mai mult decât deșertul Wadi Rum și Petra, minunea din deșert, binecunoscute de altfel călătorilor români. Vă propunem altceva.

16
/01
/19

Romanul autobiografic „Promisiunea zorilor” de Romain Gary (traducere din franceză și note de Daniel Nicolescu) a fost publicat la editura Humanitas Fiction, în anul 2018.

16
/01
/19

Editura Litera anunță peste 700 lansări editoriale noi în 2019 și vă propune să notați în agendă cărțile-eveniment peste care nu trebuie să treceți fără a le fi citit anul acesta.

16
/01
/19

Seară specială la Teatrelli, cu intrare liberă: Constantin Bălăceanu-Stolnici și Adrian Majuru invită publicul la o dezbatere care marchează împlinirea a 160 de ani de la Unirea Principatelor Române.

15
/01
/19

Incluse în proiectul Viitorului Memoriei, o platformă dedicată memoriei Holocaustului în România, filmele documentare realizate, fără patos, de Olga Ștefan înregistrează mărturiile prețioase ale mai multor supraviețuitori ai persecuțiilor împotriva evreilor. O formă de amintire necesară și inevitabil fragmentată.

15
/01
/19

După cum veți afla de pe această pagină, sunt un băiețel de doi ani, diagnosticat după Crăciun cu neuroblastom* (cancer – cu metastaze multiple). Știu că asta sună un pic înfricoșător, dar câtă vreme există speranțe, rămân încrezător. Iată, am reușit și o rimă, mi se mai întâmplă...

15
/01
/19

Opera Națională București prezintă joi, 17 ianuarie, începând cu ora 18:30 spectacolul „Faust” de Charles Gounod. Regia poartă semnătura lui Alexandru Tocilescu, scenografia a fost creată de Cătălin Ionescu Arbore, coregrafia de către Alexa Mezincescu, iar mișcarea scenic de către Roxana Colceag. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla Tiberiu Soare.

14
/01
/19

Spectacolul „Ultima bandă a lui Krapp”, în regia lui Toma Dănilă, după un text de Samuel Beckett, se joacă la Unteatru. În spectacol apare un singur actor: Constantin Cojocaru.

14
/01
/19

„Anul Cărții” se deschide cu o conferință națională dedicată profesioniștilor în comunicare din editurile românești. Programată pe data de joi, 17 ianuarie 2019, începând cu ora 10.00, la Salonul de Carte „Luceafărul” (Bulevardul Unirii nr. 10), conferința își propune să îi reunească pe specialiștii în comunicare din editurile autohtone.

Page 1 of 76912345...102030...Last »