Mihai Bendeac: „Vă rog să publicați înregistrarea evaluării domnului George Ivașcu“
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihai-bendeac-va-rog-sa-publicati-inregistrarea-evaluarii-domnului-george-ivascu/

„In atentia domnului Primar General Nicuşor Dan. Domnule Primar, inainte de orice, salut (fara nicio urma de ironie) initiativa de a evalua teatrele din Bucuresti. De altfel, consider ca evaluarea institutiilor de cultura ar fi necesara la nivel national“ – aşa îşi începe scrisoarea actorul Mihai Bendeac, pe pagina lui de Facebook.

Un articol de Ziarul Metropolis|8 aprilie 2022

Sub umbrela unor institutii de cultura, o groaza de nemernici, profitori, mediocri, arivisti au sifonat sume uriase de bani din bugetul de stat. Asta ma revolta. Ma revolta din perspectiva unui individ care, fiind angajat ca bugetar, a donat statului o suma mai mare decat totalul salariilor sale din ultimii 15 ani (de cand sunt angajat). Nu spun asta ca sa ma laud ci ca sa-mi intelegeti pozitia.

Sunt teatre in Bucuresti si in tara care performeaza. Sunt teatre unde se freaca menta. Si teatre care ar trebui desfiintate si reinfintate sub alte auspicii. Banii nu au fost furati sau impartiti discretionar doar prin intermediul activitatilor de zi cu zi. Dar si prin tot felul de mecanisme (de exemplu festivaluri, colocvii, evenimente complet neinteresante) unde au existat cazuri grave. Dau exemplul (dar lista este enorma) unei actrite care a fost pusa in situatia de a semna un contract de 2000 de euro pentru o reprezentatie in cadrul unui festival si a primit suma de 150 de euro.

Culmea, cultura (in speta, teatrele, caci acesta este subiectul) sunt subfinantate! E nevoie de mai multi bani! Dar acesti bani trebuie gestionati onest, cu cap, cu rezultate vizibile.

Nu vreau sa-mi pun breasla in cap. Dar este anul 2022, o era tehnologizata. In pandemie, cand activitatea pe scena era imposibila, clipurile postate de multe teatre din tara (si Bucuresti) aveau cate 40-50 (!!!) de vizualizari. Teatre cu peste 100 de angajati. Putem concluzia ca nici ei nu se uitau toti la ceea ce postau.

Repet! Sunt teatre unde se performeaza! Si in Bucuresti!

Ca sistemul este complet depasit… Da, e perfect adevarat! Sunt pline teatrele de actori care joaca o data pe luna (sau mai rar) si primesc salariu in timp ce artistii independenti joaca pe unde apuca. Asta in timp ce angajarile sunt blocate de multa vreme. Sunt o groaza de posturi acoperite de oameni complet depasiti de timpurile in care traiesc, niste mediocri care, in mod normal, in sistemul privat nu ar rezista nici 3 ore.

Am sa fac o postare mai ampla foarte curand. Probabil ca va zgudui un pic aceasta breasla.

Momentan, am o singura rugaminte! Va rog sa publicati inregistrarea evaluarii domnului George Ivascu. Pe mine, personal, m-a socat ceea ce am citit vizavi de lucrul acesta. Nu va ascund faptul ca mi-e foarte greu sa ma obiectivez. Domnul Ivascu a facut meditatii cu mine cand eram adolescent, m-a pregatit pentru admiterea la Facultatea de Teatru si a refuzat sa primeasca orice remuneratie pentru asta! Normal ca sunt subiectiv.

Ce ma frapeaza este faptul ca, dintre toate teatrele din capitala, sunt vreo trei-patru unde lucrurile au avut un sens. Si Metropolis facea parte din aceasta categorie! Inainte de pandemie, acolo erau spectacole de mare succes. Unele se jucau de 3(!!!) ori pe zi. Inimaginabil pentru alte teatre unde, sa ma ierte Dumnezeu…

Metropolis (mare pacat ca e singurul de proiect, asa ar trebui sa fie 70% dintre ele) a reprezentat o casa pentru multi tineri actori sau regizori care nu aveau nicio sansa in celelalte teatre. S-au intalnit pe scena aia artisti din toate generatiile. S-au lansat multe talente absolut remarcabile. In plus, a fost o sansa ca acesti oameni extrem de valorosi sa aiba un venit.

Eu nu stiu ce s-a intamplat in ultima perioada. Dar vreau sa stiu. Vreau sa vad acea inregistrare. E dreptul meu/nostru. Daca omul acesta a fost dispus sa fie filmat in timp ce este evaluat (ceea ce mi se pare o dovada de inalta asumare), de ce nu publicati inregistrarea? Am inteles ca s-a transmis in direct. Nu toata lumea a stiut asta si nu toata lumea a fost libera in acele doua ore.

Daca domnul Ivascu se face vinovat de ceva, apoi sa se intample ce trebuie sa se intample. Dar mi-as dori sa vad cu ochii mei evaluarea dumnealui (repet SINGURA evaluare care a fost filmata si tot respectul meu pentru aceasta atitudine) si sa ma conving ca dom’ profesor (care s-a luptat acum 15 ani sa fie infiintat acest teatru PERFORMANT la nivel de creatii artistice si pe care il conduce de atunci pana azi) merita sa aiba o nota mai mica decat unii care au nenorocit niste branduri uriase! (O sa dau nume in curand).

Astept, deci, cu interes, inregistrarea!

Respectele mele.

PS – Nu fac parte din categoria celor care au ceva cu dumneavoastra. Eu nu v-am “injurat” pentru problemele cu apa calda. Nu poti rezolva intr-un an sau doi o asemenea chestiune. Am mentionat asta ca sa intelegeti ca sunt complet pozitiv si neinteresat“ – a scris Mihai Bendeac.



11
/06
/22

E o oarecare dulceață, o oarecare naivitate frumoasă a publicului care răspunde cu deschidere și sinceritate la magia teatrului, aici, la Festivalul Buzău / Iubește / Teatru. Un public înfometat de un act artistic de calitate, care are șansa, la acest festival, să vadă producții bune și foarte bune, din București și din țară.

11
/06
/22

În cadrul Festivalului Vocea Teatrului Licean Bucureșean, elevii Liceului Teoretic Decebal au prezentat vineri, 9 iunie, la Teatrul Metropolis, spectacolul „Pantofii Sarei”, care abordează o temă mai actuală ca oricând – cum ne raportăm la tot ce ține de bullying.

10
/06
/22

Teatrul Metropolis din strada Mihai Eminescu 89 a găzduit vineri, 9 iunie, în Sala Centenar, spectacolul „Pisica verde” după Elise Wilk, prezentat de elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” în cadrul Festivalului Vocea Teatrului Licean Bucureștean.

10
/06
/22

Un spectacol de operă extraordinar în regia lui Tompa Gábor aduce pentru prima dată în faţa publicului bucureştean compania Operei Maghiare din Cluj-Napoca, invitată în cadrul Bucharest Opera Festival pe 26 iunie, ora 19:00, pe scena Operei bucureştene, într-o apariţie inedită, pentru prima dată în capitală după turneul istoric din anul… 1860, la spectacolele căruia în sală s-a aflat însuşi domnitorul Alexandru Ioan Cuza.

10
/06
/22

Sâmbătă, 11 iunie, la ora 11.00, cele trei echipe finaliste ale ediției a unsprezecea a Concursului Humanitas în licee vor fi faţă în faţă la Marea Finală, care se va desfăşura în sala de conferințe a Institutului Cervantes. Finala va fi prezentată de Mihaela Dedeoglu. Trofeul și premiul cel mare vor fi înmânate de Ioana Pârvulescu. Vă invităm să încurajați din sală cele trei echipe sau să urmăriți transmisia online pe paginile de Facebook Humanitas și Concursul Humanitas în licee.

10
/06
/22

Jocurile, atelierele și distracția în aer liber se întorc la cea de-a 21-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania, într-un program extins, dedicat copiilor și părinților prezenți la Cluj-Napoca între 18 și 26 iunie.

10
/06
/22

Cea de a doua ediție a Școlii de Vară Culturadata va avea loc între 20 și 24 iunie 2022 și îi va aduce în fața studenților și masteranzilor de la facultățile cu profil artistic și umanist pe Catinca Drăgănescu – Regizor de teatru și Producător cultural, Bianca Boitan-Rusu – Specialist în comunicare culturală, Andrei Borțun – CEO The Institute, Președinte al Fundației „Gala Societății Civile” și Silvia Floareș – co-fondator Mezanin Market, Roditor Food Market și Weekend Sessions, în calitate de invitați, a căror experiență este o sursă de inspirație pentru activitatea din domeniul cultural. Programul se va desfășura la Creart – Grădina cu Filme (Piața Lahovari, nr. 7, sector 1, București).

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

09
/06
/22

În lunile iunie și iulie, Institutul Cervantes din București și Happy Cinema propun publicului interesat de artă o serie de proiecții de filme documentare având ca subiect diverse figuri iconice ale artei spaniole contemporane: Salvador Dalí, Generația Buñuel, Dalí, Picasso, Muzeul Prado, Remedios Varo, Antonio López. Proiecțiile vor avea loc în Sala Auditorium a Institutului Cervantes (Bulevardul Regina Elisabeta 38), în fiecare zi de miercuri, de la ora 19.00.

09
/06
/22

Filmul “Metronom” (2022), premiat pentru regie în secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes, va deschide a noua ediţie a Festivalului Ceau, Cinema! de la Timişoara, care se va desfăşura în perioada 14-17 iulie. Proiecţia va avea loc în prezenţa regizorului Alexandru Belc şi a tinerei actriţe Mara Bugarin, originară din Timişoara.