Mii de oameni pe străzile Sibiului, la început de FITS 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/mii-de-oameni-pe-strazile-sibiului-la-inceput-de-fits-2018/

Prima zi a ediţiei aniversare a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu a însemnat săli de spectacole pline şi o mare de oameni la instalaţiile pregătite de Compagnie Carabosse din Franţa, care au fost montate în Piaţa Mare, Parcul Cetăţii şi Parcul Astra. Și spectacolele în aer liber din noul spaţiu de joc, Piaţa Habermann, au avut parte de un număr impresionant de spectatori.

Un articol de Liliana Matei|9 iunie 2018

Azi, pe 9 iunie, unul dintre cele mai așteptate evenimente este întâlnirea dintre Octavian Saiu și Hideki Noda (director artistic al Tokyo Metropolitan Theatre), la Librăria Habitus, de la ora 11:00. Dramaturg, regizor și actor, Hideki Noda s-a născut în Nagasaki în 1955; în iulie 2009, a fost numit director artistic al Tokyo Metropolitan Theatre, iar în prezent predă la Tama Art University. Noda a înființat prima sa companie de teatru, Yume no Yuminsha (Dreaming Bohemian), când încă era student la Universitatea din Tokyo, și a produs multe spectacole apreciate.

Tot azi, unul dintre spectacolele eveniment ale acestei ediții aniversare se va juca din nou la Sala BRD Scena9 de la ora 16:00: „Trei surori”, de A.P. Cehov, în regia lui Timofey Kulyabin, de la Novosibirsk State Academic Drama Theatre „Red Torch”. E un spectacol special, jucat în limbajul semnelor, cu traducere în limbile română și engleză.

La ora 18:00, Filarmonica de Stat Thalia găzduiește spectacolul lui Gigi Căciuleanu, „Aller-Retour”, un proiect comun Gigi Căciuleanu Romania Dance Company – București & Karma Dance Project – Paris. „La Paris, lucrez de câțiva ani cu o companie având un profil mai special: „Karma Dance Project” care s-a format în jurul unei dansatoare independente, Alice Valentin. De obicei, coregrafii își aleg dansatorii. Aici, se întâmplă invers: compania alege coregrafii cu care are de gând să lucreze. Pentru a lucra cu compania mea din București trebuie să fac foarte adesea drumul dus-întors (Aller-Retour) Paris-București. De unde și ideea spectacolului. Ne-am gândit că a venit timpul să unim forțele celor două companii independente, pentru a prezenta publicului ceea ce ne place și avem în comun: dragostea pentru Mișcarea Dansată și respectul față de Interpret. Spectacolul „Aller-Retour” nu este numai franco-român, ci și profund european.” (Gigi Căciuleanu)

În cadrul American Democracy Series, la Academia Forțelor Terestre este programat spectacolul „Iliada” – o reprezentație specială pentru militarii NATO, urmat de o discuție cu publicul moderată de Octavian Saiu.

„Aproape de perfecțiune”, programat la Biserica Fortificată Cisnădioara de la ora 21:00, se înscrie în Poetic Invasions of the Cities, un proiect multidisciplinar care utilizează competențele artistice și resursele strategice aferente artelor stradale pentru a dezvolta căi inovatoare, implicând personal eterogen, capabil să transmită către publicul urban bucuria unor expresii artistice mai culte, sub o formă ușor accesibilă și populară. Muzică simfonică, balet, diverse forme de teatru sunt reinterpretate și prezentate într-un nou mod publicului din toate clasele sociale, în afara spațiilor destinate în mod normal spectacolelor, aducând artele spectacolului în spații noi, căutând o modalitate insolită de a ajunge la și a forma un nou public prin acțiuni specifice UE.

Spectacolul „Povestea prințesei deocheate” al Teatrului Național „Radu Stanca”, programat la Fabrica de Cultură Unicredit pe 9, 10 și 14 iunie, în regia lui Silviu Purcărete,  are la bază un scenariu original, semnat de același Silviu Purcărete, care pornește de la piesa kabuki a lui Tsuruya Nanboku al IV-lea. Inspirat de această tradiție teatrală, regizorul își propune să facă un spectacol european, folosind textul, regulile și spațiul kabuki, reinterpretate într-o manieră personală. „Povestea prințesei deocheate” abundă în istorii de dragoste obsesivă, crime, reîncarnări și răzbunare. Spectacolul preia aceste teme și construiește, cu umor si auto-ironie, un comentariu efervescent al dialogului dintre cultura europeană și cea japoneză.

Biletele pentru FITS 2018 pot fi achiziționate de la Agenția Teatrală (str. Nicolae Bălcescu nr. 17), pe toată perioadafestivalului, între 09:00 – 20:00, iar biroul Info Desk de află în același loc, cu același program de funcționare. Bilete online și mai multe informații despre spectacolele programate se găsesc pe www.sibfest.ro. Prețul biletelor achiziționate online, de pe site-ul festivalului, au același preț ca la Agenția Teatrală. Prețul biletelor achiziționate direct de pe platforma entertix.ro variază în funcție de opțiunile de tipărire și livrare alese de cumpărător.

Foto: Dragoș Dumitru, Sebastian Marcovici, Paul Baila

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.