Milk. Honey. Blood – Roman Tolici la palatul Știrbei, 23 mai – 5 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/milk-honey-blood-roman-tolici-la-palatul-stirbei-23-mai-5-iulie/

Din ce în ce mai precarul spaţiu al palatului Știrbei de pe Calea Victoriei găzduieşte, între 23 mai şi 5 iulie, expoziţia Milk. Honey. Blood a artistului Roman Tolici, organizată de Zorzini Art Gallery, curator al manifestării fiind Adina Zorzini.

Un articol de Ştefania Dumbravă|19 Iunie 2014

Desfășurată în patru săli de la parterul clădirii, expoziția propune un realism fotografic aparent, deturnat de sugestii simbolice spre reprezentarea a trei componente fundamentale ale naturii umane: spiritualitatea, sociabilitatea și angoasa.

Titlurile lucrărilor expuse, notate fugar cu creionul pe tencuiala scorojită a pereților, aduc vocea artistului în prezentul privirii, actualizând o subiectivitate uneori literal-cinică, precum în titlurile lucrărilor care alcătuiesc tema Blood, alteori ludică, așa cum se impun numele de zeități și profeți din seria Milk.

Milk transformă populația de figurine ludic-himerice ale iepurilor recurenți în creația lui Roman Tolici (seria The Gospel According to Santa Claus) într-un panteon cumințit de zeități și profeți ale căror atribute simbolice fac apel, spre identificare, la inventarul ireductibil intrat în cultura universală.

roman tolici

Suspendată imponderabil și atemporal în sfere, mitologia recapitulată de artist se supune, prin transparență și repetiția perfect egală, unei serialități uniformizatoare care este la rândul ei sugestivă.

Secvențialitatea caracterizează și ansamblul celor zece lucrări din seria Honey, ale cărei episoade surprind instanțe ale sociabilității. Capului de serie, Zero, îi conferă tonul unei critici sociale și artistice atât titlul, cât și citarea unui fragment din cornișa Palatului Parlamentului din București (în care își găsește loc și Muzeul Național de Artă Contemporană), deasupra căruia siluetele negre ale unui stol de ciori punctează cerul.

Seria Blood, dedicată fantasmelor și conflictelor spiritului uman, este dominată, după cum cu fidelitate sintetizează titlul său, de simboluri a căror însângerare le denunță superficialitatea și substratul sinistru (Bloody Victory, Bloody Dollar, Bloody Curtain).

Li se alătură reprezentările terorii (Bloody Draco), inutilității finale a conflictului și eroismului (Bloody Memorial), fragmentării (Bloody Hand, Bloody Penis). Finalmente, între ochiul însângerat și șarpele decapitat, autoportretul (Bloody Self-Portrait) instaurează mântuitor spiritul artistului în acest univers al supra-realității cotidiene încărcate de angoasă.

roman tolici

Preocupat constant de fotografie și mediul video, Roman Tolici translează aceste interese și în pictura sa, unde realitatea vizuală familiară este citată pentru a fi subordonată unui mesaj al cărui ton cinic este atenuat de un spirit ludic îndreptat spre interogarea hiper-sensibilității artistice în context social.

Roman Tolici, născut în 1974 la Ghetlova, pe teritoriul basarabean atunci parte din U.R.S.S, este absolvent al Universității Naționale de Arte din București. Activ în expoziții de grup din anul 2000 și organizând constant manifestări personale din 2002 până în prezent, este interesat de medii de expresie diferite: pictură, video, bandă desenată.

roman tolici



01
/10
/15

Între 12 și 18 octombrie, pentru o săptămână întreagă, creativitatea românească devine personaj principal în viaţa Bucureștiului. Cei mai influenți lideri ai industriilor creative din România și Europa de Est întâlnesc antreprenorii inovatori și publicul curios la prima ediție Creative Est.

30
/09
/15

La parterul Muzeului Suțu puteți vedea expoziția de fotografie “Începuturile fotografiei la București. Maeștri și imagini din secolul al XIX-lea”. Povestea unui Bucureşti ce devenea un Mic Paris, alcătuită din cioburi de viaţă, din jurnalele şi memoriile celor care au trăit atunci, începe în 1820 şi are în centru un mecanismul seducător al unei lumi aflate între bal şi teatru.

25
/09
/15

Fundația “Domeniul Otetelișanu”, în parteneriat cu Galeria Danaart și Arts United, anunță vernisajul expoziției “În câmp electric”, eveniment care va avea loc miercuri, 30 septembrie, de la ora 19.00, în Galeria Teatrului Odeon din București (Calea Victoriei 40-42).

18
/09
/15

Pe data de 15 septembrie, în incinta Manasia Hub din Bucureşti, Asociaţia VIRA a dat startul seriei de evenimente culturale desfăşurate sub titulatura „Serile Housing Stories” din proiectul „Case Vii. Diversitatea culturală a spațiilor de locuit din București și împrejurimi”.

08
/09
/15

50 dintre fotografiile premiate la Sony World Photography Awards 2015, cea mai mare competiție de profil din lume, sunt expuse zilele acestea (7-16 septembrie) la Muzeul Țăranului Român. Printre acestea se număra și cele ale fotografilor români Cosmin Bumbuț și Auraș Mihaiu, premiați în competiție

01
/09
/15

Între 10 şi 27 septembrie, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București în parteneriat cu Institutul Polonez din Bucureşti invită bucureștenii să facă un altfel de tur vizual prin Bucureşti, cu ocazia celui mai nou eveniment de la Hanul Gabroveni: expoziția foto NU PARCAȚI! semnată de artista poloneză Maja Demska.

28
/08
/15

Până pe 1 octombrie, în capitală, în primul muzeu privat din România, PostModernism Museum, poate fi văzută expoziţia “De la propaganda politică la baby boom”. Aceasta se opreşte la cinci creatori: Ary Murnu, Jules Perahim, Eugen Taru, Val Munteanu, Nell Cobar, urmărind cariera lor în pictură şi grafică, cu precădere în domeniul ilustraţiei de carte şi al caricaturii.

28
/08
/15

Între 3 și 7 septembrie, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București participă cu proiectul multimedia interactiv FEED ME semnat de artiștii români Saint Machine și Noper la POST CITY – Habitate ale Secolului XXI, Festivalul de artă, tehnologie și societate ARS ELECTRONICA 2015 din Linz.

25
/08
/15

Misterul zâmbetului celebru al Mona Lisei a fost descifrat de o echipă de cercetători din Marea Britanie. Aceştia au analizat o altă pictură realizată de Leonardo da Vinci şi au ajuns la concluzia că maestrul renascentist s-a folosit de o iluzie optică.

Page 30 of 51« First...1020...2829303132...4050...Last »