Milk. Honey. Blood – Roman Tolici la palatul Știrbei, 23 mai – 5 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/milk-honey-blood-roman-tolici-la-palatul-stirbei-23-mai-5-iulie/

Din ce în ce mai precarul spaţiu al palatului Știrbei de pe Calea Victoriei găzduieşte, între 23 mai şi 5 iulie, expoziţia Milk. Honey. Blood a artistului Roman Tolici, organizată de Zorzini Art Gallery, curator al manifestării fiind Adina Zorzini.

Un articol de Ştefania Dumbravă|19 Iunie 2014

Desfășurată în patru săli de la parterul clădirii, expoziția propune un realism fotografic aparent, deturnat de sugestii simbolice spre reprezentarea a trei componente fundamentale ale naturii umane: spiritualitatea, sociabilitatea și angoasa.

Titlurile lucrărilor expuse, notate fugar cu creionul pe tencuiala scorojită a pereților, aduc vocea artistului în prezentul privirii, actualizând o subiectivitate uneori literal-cinică, precum în titlurile lucrărilor care alcătuiesc tema Blood, alteori ludică, așa cum se impun numele de zeități și profeți din seria Milk.

Milk transformă populația de figurine ludic-himerice ale iepurilor recurenți în creația lui Roman Tolici (seria The Gospel According to Santa Claus) într-un panteon cumințit de zeități și profeți ale căror atribute simbolice fac apel, spre identificare, la inventarul ireductibil intrat în cultura universală.

roman tolici

Suspendată imponderabil și atemporal în sfere, mitologia recapitulată de artist se supune, prin transparență și repetiția perfect egală, unei serialități uniformizatoare care este la rândul ei sugestivă.

Secvențialitatea caracterizează și ansamblul celor zece lucrări din seria Honey, ale cărei episoade surprind instanțe ale sociabilității. Capului de serie, Zero, îi conferă tonul unei critici sociale și artistice atât titlul, cât și citarea unui fragment din cornișa Palatului Parlamentului din București (în care își găsește loc și Muzeul Național de Artă Contemporană), deasupra căruia siluetele negre ale unui stol de ciori punctează cerul.

Seria Blood, dedicată fantasmelor și conflictelor spiritului uman, este dominată, după cum cu fidelitate sintetizează titlul său, de simboluri a căror însângerare le denunță superficialitatea și substratul sinistru (Bloody Victory, Bloody Dollar, Bloody Curtain).

Li se alătură reprezentările terorii (Bloody Draco), inutilității finale a conflictului și eroismului (Bloody Memorial), fragmentării (Bloody Hand, Bloody Penis). Finalmente, între ochiul însângerat și șarpele decapitat, autoportretul (Bloody Self-Portrait) instaurează mântuitor spiritul artistului în acest univers al supra-realității cotidiene încărcate de angoasă.

roman tolici

Preocupat constant de fotografie și mediul video, Roman Tolici translează aceste interese și în pictura sa, unde realitatea vizuală familiară este citată pentru a fi subordonată unui mesaj al cărui ton cinic este atenuat de un spirit ludic îndreptat spre interogarea hiper-sensibilității artistice în context social.

Roman Tolici, născut în 1974 la Ghetlova, pe teritoriul basarabean atunci parte din U.R.S.S, este absolvent al Universității Naționale de Arte din București. Activ în expoziții de grup din anul 2000 și organizând constant manifestări personale din 2002 până în prezent, este interesat de medii de expresie diferite: pictură, video, bandă desenată.

roman tolici



29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.

14
/05
/14

În cadrul seriei de evenimente aniversare ARCUB 18 ani, în foaierul clădirii din Batiște 14 poate fi vizitată expoziția fotografică „Silent Places“, realizată de Oleg Mutu. Aceasta face parte dintr-un proiect format din trei produse culturale: un spectacol interdisciplinar (fără culise) care implică dans, muzică electronică și videografică; un film de dans; o expoziție foto semnată de Oleg Mutu (fotografiile sunt realizate analog și imprimate pe hârtie fotografică).

04
/04
/14

Galeriile Williams vă invită sâmbătă, 5 aprilie, de la ora 19.30, la vernisajul expoziției de pictură al artistei Dana Ștefania Apostol. În deschidere vor performa Andreea Marin, membră a trupei The Speakers şi Christian Maryan Green, membru al trupei Violent Monkey.

18
/03
/14

Cu ocazia sărbătoririi zilei de naştere a pictorului Theodor Aman, fondatorul Şcolii de Belle Arte din Bucureşti, pe 20 martie 2014 va avea loc un ceremonial de depunere de coroane de flori la Cimitirul Bellu. Joi, 20 martie 2014, de la orea 12.00, cu ocazia zilei de naştere a pictorului Theodor Aman, fondatorul Şcolii de […]

10
/03
/14

Un tablou ce îl reprezintă pe Iisus ca "Salvator Mundi", binecuvântând cu mâna dreaptă şi cu un glob de cristal în cealaltă, cumpărat cu 45 de lire, a fost vândut în 2013 cu 75 de milioane de dolari, în timpul unei licitaţii secrete, după ce a fost autentificat ca aparţinând lui Leonardo da Vinci.

18
/02
/14

Joi, 20 februarie, de la ora 18.30, în Foaierul Sălii Media a TNB, va avea loc deschiderea Expoziţiei de gravură şi desen a lui Marcel Chirnoag (1930-2008) şi lansarea în premieră a cărţii „Universul unui mare artist: Marcel Chirnoagă”, de Monica Cerchez-Chirnoagă, recent apărută la Editura Semne.

Page 40 of 51« First...102030...3839404142...50...Last »