Milo Rau, la Festivalului Interferențe de la Cluj
https://www.ziarulmetropolis.ro/milo-rau-la-festivalului-interferente-de-la-cluj/

Joi, 22 noiembrie 2018 se deschid porţile celei de VI-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru Interferenţe, eveniment organizat de Teatrul Maghiar de Stat Cluj, în perioada 22–30 noiembrie. Anul acesta, sunt invitate la Cluj 16 trupe de teatru din 13 ţări.

Un articol de Petre Ivan|21 noiembrie 2018

Tema centrală a celei de-a VI-a ediții este Războiul, ca un omagiu adus celor 100 de ani de la terminarea Primului Război Mondial –  ̎război ale cărui tratate de pace au redefinit în mod dramatic și tragic harta Europei și au prelungit parcă până la infinit conflictele armate la care asistăm și azi și care par să favorizeze în mod vizibil o elită economică a lumii alcătuită din doar câteva sute de familii. – preciza Gábor Tompa, selecționerul Festivalului.

Deschiderea oficială a Festivalului Internațional de Teatru Interferențe va avea loc pe 22 noiembrie, în Sala Mare a Teatrului Maghiar de Stat, începând cu ora 18.30, cu spectacolul Ifigenia la Aulis | Occident Express de Euripide / Soeren Voima și Stefano Massini, producție a Volkstheater din Austria.

Regizoarea Anna Badora abordează frecvent conflictele zilelor noastre prin prisma temelor antice, în acest caz alăturând personaje din timpuri diferite. În tragedia lui Euripide, oamenii vor un singur lucru: să ardă orașul Troia până la temelii. În drama lui Massini, eroii nu-și doresc decât să se îndepărteze de război, să lase în urmă pământul ars, să ajungă la Pământul Făgăduinţei – continentul european unde există doar pace și prosperitate.

Ismène, Marianne Pousseur

 Tot joi, 22 noiembrie, orele 16.00 și 21.30, la Sala Studio a Teatrului Maghiar, se va juca Ismène, un spectacol regizat și interpretat de Marianne Pousseur la Compagnie Khroma, Belgia.

Ismene, asemeni unui grădinar al memoriei, cultivă în singurătate contactul senzorial cu elemente din copilăria sa. Din ataşamentul faţă de cele mai mici lucruri, în contrast cu absolutismul surorii sale, Antigona, și grandilocvența sau rezervarea impuse de palatul tatălui ei, Oedip, izvorăște un gând, un discurs, o viziune pe care ea o construiește încet și cu seninătate.

Ismene este o instalație vizuală și o lucrare vocală, având o mișcare care combină deschiderea și concentrarea extremă.

Timp de nouă zile, la Festivalul Internațional de Teatru Interferențe veți avea ocazia de a vedea producții care vorbesc despre război și feluritele lui fațete, sunt invitate spectacole din Europa Centrală și de Est întrucât aceste regiuni au fost cele mai afectate de Primul Război Mondial.

Astfel, vineri, 23 noiembrie, în miezul zilei, la ora 14.30, publicul clujean este invitat în Sala Mare a Teatrului Maghiar, la unul dintre spectacolele cele mai așteptate din cadrul festivalului – Compassion. The History of the Machine Gun – în regia cunoscutului Milo Rau și montat la Schaubühne am Lehniner Platz, Germania.

În Compassion. The History of the Machine Gun, Milo Rau și echipa sa călătoresc către punctele politice fierbinți ale vremurilor noastre: rutele mediteraneene ale refugiaților din Orientul Mijlociu și zonele războiului civil din Congo. Dublul monolog semi-documentar bazat pe interviurile realizate cu angajaţii ONG-urilor, clericii și victimele războaielor din Africa și Europa, se aventurează în abordarea unui subiect contradictoriu: cât de mult suportăm suferinţa altora și de ce o urmărim? De ce o persoană moartă la porțile Europei valorează mai mult decât miile de oameni morți în războiul civil din Congo?

Seara de vineri, 23 noiembrie, se va încheia în acordurile Sandei Weigl acompaniată de Mat Maneri (violă) și Lucian Ban (pian), cei doi semnând și aranjamentul muzical.

Concertul de jazz Lost in the Stars este programat la ora 18.00, în Sala Mare a Teatrului și prezintă muzica lui Kurt Weill și cântecele expresionismului german din cadrul culturii Weimar.

Născută la București, Sanda Weigl și familia ei au fost nevoiți să fugă la Berlin din cauza persecuției politice a regimului communist. Acolo s-au reunit cu singura rudă supraviețuitoare, Helene Weigl, văduva lui Bertolt Brecht și directorul Berliner Ensemble. Sanda a aprofundat tradiția lui Brecht / Weill, cunoscând-o Lotte Lenya și studiind cu Helene.

Două zile intense de teatru și de povești spuse prin intermediul muzicii deschid periplul teatral pregătit de Teatrul Maghiar în perioada 22-30 noiembrie.

Pachetul Interferences Grand 2018 – care include bilete la cele opt spectacole prezentate în Sala Mare a Teatrului Maghiar de Stat Cluj – poate fi achiziționat de pe site-ul www.biletmaster.ro și de la casa de bilete a Teatrului. Prețul pachetului promoțional este de 280 lei.

Foto: Festivalului Interferențe – facebook

26
/10
/20

„Arcașul fără arc. Poveşti, pilde și vorbe de duh din China, Japonia și Coreea alese, traduse și prefațate de Ștefan Liiceanu” este un volum captivant despre Asia Orientală, apărut în această lună la Editura Humanitas, din care vă oferim o povestire în exclusivitate. Ediția include ilustrații de Mihail Coșulețu.

26
/10
/20

Pentru lecturile din serile lungi de toamnă, vă propunem un roman nominalizat la Premiul Strega 2019, recent apărut și în limba română, la Editura Polirom: „Adio, fantasme”, de Nadia Terranova (traducere din italiană de Cerasela Barbone).

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

22
/10
/20

Asociația Culturală Control N a lansat în această săptămână prima ediție a programului educațional De Trei Ori (Poveste. Monolog. Scenariu) – ateliere de autocunoaștere prin scris, care se va desfășura în perioada 19 octombrie – 6 noiembrie, în varianta online, cu 30 de elevi din clasele a VI-a și a VII-a din trei școli bucureștene: Școala Gimnazială Nr. 197, Școala Gimnazială Nr. 169 și Școala Gimnazială “Sfinții Constantin și Elena”.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

Pagina 10 din 933« Prima...89101112...203040...Ultima »