Ministrul sprijinã cultura din primele rânduri: plãteşte bilet de intrare !
https://www.ziarulmetropolis.ro/ministrul-sprijina-cultura-din-primele-randuri-plateste-bilet-de-intrare/

Piesa Îngeri în America, spectacol din deschiderea celui de-al 22-lea Festivalul Naṭional de Teatru (manifestaṭie organizatã de cãtre UNITER), a avut premiera în seara de 25 octombrie. importanṭa acestui eveniment rezidã şi din faptul cã este pentru prima oarã în Europa de Est când ambele pãrṭi se joacã pe scena aceluiaşi teatru, Metropolis, în regia […]

Un articol de Andrada Văsii|25 octombrie 2012

Piesa Îngeri în America, spectacol din deschiderea celui de-al 22-lea Festivalul Naṭional de Teatru (manifestaṭie organizatã de cãtre UNITER), a avut premiera în seara de 25 octombrie. importanṭa acestui eveniment rezidã şi din faptul cã este pentru prima oarã în Europa de Est când ambele pãrṭi se joacã pe scena aceluiaşi teatru, Metropolis, în regia renumitului Victor Ioan Frunzã.

Fiind primul spectacol care dã tonul unei ample manifestaṭii culturale , Îngeri în America l-a avut ca spectator surprizã pe ministrul culturii, Puiu Haşotti. Acesta a fãcut parte din mulṭimea de spactatori convinşi cã demersul cultural trebuie sprijinit atât ideologic, cât şi cu bani. Ministrul Haşotti şi-a plãtit biletul de intrare şi a aşteptat la rând la fel ca toṭi ceilalṭi prezenṭi.

Piesa, deja celebrã în toatã lumea, s-a concretizat cu o mini-serie TV la postul HBO. Adaptarea scenariului a fost fãcutã dupã piesa cu acelaşi nume şi semnatã de cãtre Tony Kushner. Regia serialului a fost asiguratã de cãtre Mike Nichols, iar printre actori s-au numãrat Al Pacino, Meryl Streep, Patrick Wilson şi Emma Thompson.

Povestea piesei Îngeri în America începe în anul 1985, un an tumultos în care la preşedinṭie se afla Ronald Reagan, iar în America SIDA lua amploare. Dramatismul piesei îi vizeazã pe cei doi protagonişti Lou şi Prior, unul dintre ei aflând cã este infectat cu acest virus. Pe tot parcursul piesei intensitatea actului cultural se transpune în momente de dragoste, disperare şi regãsire asigurând spectatorilor o experienṭã unicã.

Invitaṭii pentru aceastã premierã au fost trimise şi cãtre ambasada Americii, fiind o piesã reprezentativã pentru democratizarea statului american. Din nefericire, acestia nu au onorat invitatia. Este pãcat cã nu mulṭi înṭeleg cã respectul faṭã de un aliat strategic se manifestã atât în domeniul cultural, cât şi în cel diplomatic. Prezenṭa la acest eveniment s-ar fi citit printr-o apropiere ideologicã în domeniul democratizãrii prin culturã în ambele state, România fiind de mult un exportator veridic de produse culturale de mare valoare.

Foto credit: Marius Gospodin

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!