Ministrul sprijinã cultura din primele rânduri: plãteşte bilet de intrare !
https://www.ziarulmetropolis.ro/ministrul-sprijina-cultura-din-primele-randuri-plateste-bilet-de-intrare/

Piesa Îngeri în America, spectacol din deschiderea celui de-al 22-lea Festivalul Naṭional de Teatru (manifestaṭie organizatã de cãtre UNITER), a avut premiera în seara de 25 octombrie. importanṭa acestui eveniment rezidã şi din faptul cã este pentru prima oarã în Europa de Est când ambele pãrṭi se joacã pe scena aceluiaşi teatru, Metropolis, în regia […]

Un articol de Andrada Văsii|25 octombrie 2012

Piesa Îngeri în America, spectacol din deschiderea celui de-al 22-lea Festivalul Naṭional de Teatru (manifestaṭie organizatã de cãtre UNITER), a avut premiera în seara de 25 octombrie. importanṭa acestui eveniment rezidã şi din faptul cã este pentru prima oarã în Europa de Est când ambele pãrṭi se joacã pe scena aceluiaşi teatru, Metropolis, în regia renumitului Victor Ioan Frunzã.

Fiind primul spectacol care dã tonul unei ample manifestaṭii culturale , Îngeri în America l-a avut ca spectator surprizã pe ministrul culturii, Puiu Haşotti. Acesta a fãcut parte din mulṭimea de spactatori convinşi cã demersul cultural trebuie sprijinit atât ideologic, cât şi cu bani. Ministrul Haşotti şi-a plãtit biletul de intrare şi a aşteptat la rând la fel ca toṭi ceilalṭi prezenṭi.

Piesa, deja celebrã în toatã lumea, s-a concretizat cu o mini-serie TV la postul HBO. Adaptarea scenariului a fost fãcutã dupã piesa cu acelaşi nume şi semnatã de cãtre Tony Kushner. Regia serialului a fost asiguratã de cãtre Mike Nichols, iar printre actori s-au numãrat Al Pacino, Meryl Streep, Patrick Wilson şi Emma Thompson.

Povestea piesei Îngeri în America începe în anul 1985, un an tumultos în care la preşedinṭie se afla Ronald Reagan, iar în America SIDA lua amploare. Dramatismul piesei îi vizeazã pe cei doi protagonişti Lou şi Prior, unul dintre ei aflând cã este infectat cu acest virus. Pe tot parcursul piesei intensitatea actului cultural se transpune în momente de dragoste, disperare şi regãsire asigurând spectatorilor o experienṭã unicã.

Invitaṭii pentru aceastã premierã au fost trimise şi cãtre ambasada Americii, fiind o piesã reprezentativã pentru democratizarea statului american. Din nefericire, acestia nu au onorat invitatia. Este pãcat cã nu mulṭi înṭeleg cã respectul faṭã de un aliat strategic se manifestã atât în domeniul cultural, cât şi în cel diplomatic. Prezenṭa la acest eveniment s-ar fi citit printr-o apropiere ideologicã în domeniul democratizãrii prin culturã în ambele state, România fiind de mult un exportator veridic de produse culturale de mare valoare.

Foto credit: Marius Gospodin

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

28
/06
/20

Vești bune pentru industria muzicală și nu numai: cea de-a cincea ediție a Mastering The Music Business, primul și cel mai mare eveniment organizat în România pe teme de industrie muzicală, va avea loc în perioada 29 - 31 iulie într-un nou format.

26
/06
/20

În noaptea din 27 spre 28 iunie 1916 în casa lui din Bucureşti, de pe strada Mendeleev, Ștefan Luchian trăia ultimele clipe dintr-o lungă agonie. Pe şevalet, se afla ultima lui creaţie rămasă neterminată: un chip de femeie.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

24
/06
/20

Săptămânal, miercurea, începând din 1 iulie, seria de concerte open air cu artiști locali din zona alternative – Backyard Acoustic Season – se reinstalează pe terasa de la Expirat, la inițiativa Overground Music, într-un format reconsiderat și adaptat situației și locului, renunțând la tiparele unui concert clasic, pentru un public restrâns de aproximativ 100 de persoane per reprezentație.

Pagina 5 din 899« Prima...34567...102030...Ultima »