Miracolul din Tekir, din 4 martie în cinematografele din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/miracolul-din-tekir-din-4-martie-in-cinematografele-din-romania/

La 10 ani distanţă de filmul “Ryna”, regizoarea Ruxandra Zenide reia colaborarea cu actriţa Dorotheea Petre în “Miracolul din Tekir”, o co-producţie Elveţia-România ce dezbate o temă sensibilă şi incomodă: misticismul. Ruxandra Zenide crează un univers specific în care natura, în aspectul ei misterios şi creator, este un personaj central în film.

Un articol de Petre Ivan|2 februarie 2016

Povestea filmului se creează în jurul Marei (Dorotheea Petre), o femeie de 30 de ani, cunoscută în satul în care trăiește ca o femeie-vraci, ce tratează sătenii prin puterea nămolului. Când Mara rămane însărcinată şi povesteşte apropiaților că sarcina se datorează nămolului şi nu unui om, sătenii o acuză de vrăjitorie şi o alungă.

Ajunge astfel într-o clinică din zona lacului Techirghiol, un centru SPA pentru oameni înstăriți.

Miracolul din Tekir

Afișul pentru România este creat de Good Hands.

Acolo o întâlneşte pe Lili (Elina Löwensohn), unul dintre clienţii hotelului, o femeie bogată şi frumoasă care încearcă cu înverşunare să găsească o soluţie pentru problema infertilităţii ei. Treptat, trecutul şi natura femeii misterioase iese la iveală, iar Mara şi copilul ei se află în pericol.

Prezentat în premieră internațională la Zurich Film Festival, “Miracolul din Tekir”, a fost apreciat de critică și juriu, fiind premiat cu trofeul Best Swiss Film Award.

Filmările pentru “Miracolul din Tekir” au avut loc la finalul anului 2014 și au durat 32 de zile. Locațiile de filmare au fost în județul Buzău, la Vulcanii Noroioși și în județul Constanța: Techirghiol, Constanța, Măgura, Năvodari.

Distribuția filmului: Dorotheea Petre, Bogdan Dumitrache, Elina Löwensohn și George Piștereanu.

În România, “Miracolul din Tekir” va fi lansat pe 4 martie și va fi distribuit de Ultraviolet Media.

Foto: Miracolul din Tekir – Good Hands

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.