Moartea pentru patrie, un spectacol despre supraviețuirea urbană
https://www.ziarulmetropolis.ro/moartea-pentru-patrie-un-spectacol-despre-supravietuirea-urbana/

Teatrul de Artă Bucureşti prezintă, în premieră, spectacolul “MOARTEA PENTRU PATRIE”. Dragoste, trădare, violenţă, inocenţă şi uitare. Destinele locuitorilor a trei apartamente dintr-un bloc se întrepătrund într-o disperată luptă pentru supravieţuire urbană. Un spectacol în distribuţia: Constantin Cojocaru, Lucian Ifrim, George Constantinescu, Paula Chirilă, Dana Voicu, Ruxandra Hule.

Un articol de Petre Ivan|20 Octombrie 2014

Teatrul de Artă Bucureşti anunţă joi, 23 octombrie 2014, premiera celei mai recente producţii propri, “MOARTEA PENTRU PATRIE”, sub semnătura lui Alexandru Maftei.

Textul, autor Mihai Ignat, a fost nominalizat la UNITER – secțiunea “Cea mai bună piesă romanească a anului”, în anul 2009, iar povestea din piesă urmărește destinul locuitorilor a trei apartamente dintr-un bloc – un tânăr reîntors din străinătate, obligat să trăiască în acelaşi apartament cu bunicul senil, o familie atinsă de rutina vieţii de zi cu zi, cu o fiică de 18 ani, şi amanta tatălui acesteia…iată un posibil tablou, luat chiar de pe palierul tău.

În centrul poveştilor lor încrucişate stau lupta pentru supravieţuire (generată, ironic, de absenţa unui loc de parcare sau, dramatic, de absenţa unei case), clivajul dintre mentalitatea copiilor şi cea a părinţilor, refuzul valorizării normalităţii domestice, spaimele provocate de uitarea trecutului sau de degradarea prezentului.

De fapt, tema fundamentală a piesei este aceea a spaţiului vital – devenit o reală şi profundă problemă în condiţiile unui trai urban care, deşi e unul configurat Moartea pentru patriecomunitar, duce, paradoxal, la opusul comuniunii, la izolare şi nepăsare.

Aflat la graniţa dintre drama domestică şi comedia absurdă, spectacolul încrucişează destinele personajelor principale, care, în ciuda diferenţelor, au în comun lupta pentru supravieţuire, înţeleasă şi manifestată diferit.

Subiectul piesei este inspirat de viața urbană contemporană, iar finalul, imprevizibil, are un element senzațional ce pare a fi luat din ştirile de la ora cinci: arată cum o banală dispută pe locul de parcare, din fața blocului, poate conduce la o crimă, o sinucidere și un avort.

Reprezentaţii:

Joi, 23 octombrie | ora 20.15

Vineri, 24 octombrie | ora 20.15

Vineri, 31 octombrie | ora 20.15

Foto: Moartea pentru patrie – Teatrul de Artă Bucureşti

16
/09
/19

Românii iubesc arta, dar de la distanță. Peste 7 din 10 adulți români regretă că nu și-au dezvoltat pasiunile artistice din copilărie, deși consideră că ar fi putut să le transforme într-o meserie, conform unui studiu național realizat  pe un eșantion reprezentativ de peste 1.400 de persoane. Motivul care i-a determinat să renunțe la pasiunea lor este de natură financiară.

16
/09
/19

Dirijorul Emerit Mariss Janson a fost nevoit să își anuleze concertele alături de Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam în datele de 18 și 19 septembrie și pe 21 septembrie la București, din motive de sănătate. Orchestra este recunoscătoare dirijorului român Cristian Măcelaru, care a fost de acord să preia programul neschimbat în timp atât de scurt.

16
/09
/19

Pe scurt, în cifre, a doua treime a Festivalului Internațional „George Enescu” a însemnat 25 de spectacole, 68 de lucrări, apartinând unui număr de 38 de compozitori, de la contemporani, chiar patru prime audiții, la Beethoven, Rahmaninov, Wagner, Sostacovich, Britten, Richard Strauss, Poulenc, Grieg, Ravel, Brahms, Lutoslavki, Simanowski, Lipatti, Ligeti și, în fiecare zi, cel puțin o lucrare semnată George Enescu.

14
/09
/19

Noua stagiune a Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova 2019-2020 se deschide cu un spectacol care va testa limitele noastre actuale, ca si capacitatea de schimbare: putem coloniza planeta Marte sau o putem doar „proiecta” în datele tehnicii de azi? Cât este dorință și cât este pragmatism în acest deziderat?

Page 30 of 853« First...1020...2829303132...405060...Last »