Mobila si durere – premieră la Teatrul Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/mobila-si-durere-premiera-la-teatrul-nottara/

În această seară, începând cu ora 18:30, în sala „Horia Lovinescu“ a Teatrului „Nottara“, în cadrul primei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, va avea loc premiera spectacolului Mobila si durere de Teodor Mazilu.

Un articol de Andrada Văsii|15 octombrie 2013

În această seară, începând cu ora 18.30, în sala „Horia Lovinescu“ a Teatrului „Nottara“, în cadrul primei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, va avea loc premiera spectacolului Mobila si durere de Teodor Mazilu având regia, ilustraţia muzicală şi light-designul semnate de Alice Barb.

Distribuţia spectacolului Mobila si durere reuneşte nume cunoscute ale scenei româneşti: Gelu Niţu (Sile), Ion Besoiu (Paul), Dani Popescu (Gore), Şerban Gomoi (Urechiatu), Ada Navrot (Lizica), Ioana Calotă (Melania), Mircea Teodorescu şi Ştefan Bahnaru (Chelneri). La ţambal: Costel Istate. Scenografia este semnată de Dana Istrate.

Mobila si durere abordează un subiect actual, al îmbogăţiţilor peste noapte, lipsiţi de aspiraţii; ei se refugiază în dorinţe meschine şi gânduri de răzbunare şi achiziţionează lucruri minore şi lipsite de utilitate.

Într-o societate în care banii şi aparenţele primează, rivalităţile se găsesc la tot pasul. Sile şi Paul, amândoi proprietari de fabrici de mobilă, se detestă astăzi, deşi au fost odată prieteni. Lizica se angajează într-o căsnicie numai pentru a se răzbuna, şefii sunt trădaţi de subalterni, iar petrecerile se ţin numai pentru a impresiona.

Un câine vorbeşte în Mobila si durere

Regizoarea Alice Barb speră ca acest spectacol „să scoată la lumină adevărurile profunde pe care Teodor Mazilu le spune în piesă. Mobilă şi durere este ultimul mare text pe care l-a scris înainte de a muri şi pot să-l consider, şi datorită acestui lucru, ca fiind un text-testament. Fiind singura comedie scrisă de Teodor Mazilu în care se moare la final, eu am citit-o, întotdeauna, ca pe o mare tragicomedie. În lumina întâmplărilor din ţara noastră, începe să mi se pară un text aproape apocaliptic.’“

Mobila si durere

Actorii din distribuţia spectacolului Mobila si durere

Alice Barb consideră că pe vremea la care a fost scrisă piesa „puteam să ne separăm în două şi să spunem că personajele care evoluează în el nu suntem noi, sunt ceilalţi, dar astăzi graniţa aceasta mi se pare că a dispărut. E un text în care, la final, câinele Adolf, pe care Lizica tot speră să-l înveţe limba franceză, apare vorbind franţuzeşte şi ne transmite următorul mesaj: «Floarea trebuie să rămână floare, câinele trebuie să rămână câine şi omul trebuie să rămână om» (…). Este un text foarte dens, care forjează extrem de adânc şi care poate fi privit în foarte multe feluri“.

Citiţi şi: Marinela Ţepuş, manager al Teatrului Nottara: „69% din publicul bucureştean de teatru vrea comedie“

Autorul textului, Teodor Mazilu, spunea despre Mobila si durere: „Cred că titlul piesei are valoarea unui diagnostic; el s-ar putea traduce într-un limbaj mai ştiinţific şi mai medical cu «suferinţele bunăstării».  Sunt de acord cu regele Lear care susţine că omul nu e numai suma unor necesităţi legitime, omul n-are nevoie numai de o casă unde să nu sufle crivăţul, ci şi frumoasă. Dacă regele Lear are perfectă dreptate, are însă dreptate şi poporul când susţine că «ce e prea mult strică»… De boala acaparării fără noimă suferă personajele din comedia mea Mobila si durere”.

Info:

Spectacolul durează 2h 55 min (cu pauză).

Pentru spectacolul din această seară se mai pot cumpăra bilete de Casa de bilete, deschisă zilnic, între orele 10.00-20.00, de pe B-dul Magheru nr. 20.

Foto credit: Teatrul Nottara, spectacolul Mobila si durere

19
/05
/20

Joi, 21 mai 2020, de la ora 19.00, în cadrul stagiunii online, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de maestrul Christian Badea, îl are invitat pe solistul Liviu Prunaru, concertmaistru al Orchestrei Regale Concertgebouw din Amsterdam. În program, Concertul în la minor pentru vioară şi orchestră, op. 53 de Antonin Dvořák și Simfonia nr. 1, în do minor, op. 68 de Johannes Brahms.

19
/05
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. Scenografie, Master Anul 2. Curs Design Costum, prof.univ.dr. Ștefania CENEAN, Studenta Maria IVAN. Tematica: „Compuneți din existent costume pentru un posibil scurt scenariu, umărind și relația dintre personaje. Redați patina costumelor conform scenariului.“

18
/05
/20

Pe marii actori îi asociezi mereu unui teatru, unui loc în care și-au desfășurat mare parte din activitatea artistică, unde s-au afirmat. Se zice, de asemenea, că omul sfințește locul... Marina Mihuț este unul dintre aceștia, în plus, și-a dorit mereu să lucreze cu regizori care „o pun la treabă”  și a ținut să se dedice cu tot sufletul unui singur spațiu, teatrului în care a găsit echipa de actori și regizorii alături de care se putea autodepăși - Teatrul „Bulandra”.

18
/05
/20

Pe canalul de Youtube al Teatrului Național din București, difuzarea unor conferințe și spectacole din arhivă continuă și în această săptămână. În week-end aveți ocazia de a viziona, cu trei reprezentații, un spectacol ce s-a bucurat de un uriaș succes de public, jucat cu casa închisă în perioada 2001-2007, Take, Ianke și Cadîr de Victor Ion Popa, în regia lui Grigore Gonța.

18
/05
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. MASTER 1 SCENOGRAFIE, prof.univ.dr. Ștefania CENEAN. Tema: Improvizație de costum din existent reprezentând un reper din modă. Studente: Adela PÂRVU, Andreea BOIANGIU, Cristina BREATEANU, Delia GHIZDĂVEȚ, Ruxandra MANOLE, Flavia STROE.

17
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera recentă la HBO şi disponibil pe platforma HBO GO, „Natalie Wood: Ce rămâne în urmă” (2020) este un documentar biografic realizat de Laurent Bouzereau despre una dintre cele mai cunoscute actriţe americane. Filmul are ca punct de pornire moartea suspectă a vedetei la doar 43 de ani.

17
/05
/20

Vă invităm să o descoperiți pe legendara Billie Holiday prin intermediul cărții „Lady Sings the Blues”, semnată de artistă alături de William Dufty și publicată recent și în limba română, la editura Nemira.

17
/05
/20

Acordînd un loc important dialogului și monologului în care confesiunea se îmbină cu persuasiunea, nuvelele – „specie din păcate neglijată azi la noi (ca și în Franța sau Germania!) de scriitori și editori”, cum spune autorul – ce alcătuiesc volumul ne duc cît se poate de firesc cu gîndul la teatru.

Page 5 of 888« First...34567...102030...Last »