Moda în “Jocurile Foamei”: stil versatil și extravagant
https://www.ziarulmetropolis.ro/moda-in-jocurile-foamei-stil-versatil-si-extravagant/

Deşi, cu acest ultim film al francizei (“Jocurile Foamei: Revolta – partea 2”) se închide cercul celor trei ani în care Jennifer Lawrence a intrat în pielea lui Katniss Everdeen, gaiţa zeflemitoare rămâne un model de stil şi look pe care nu îl vom uita prea curând.

Un articol de Liliana Matei|5 decembrie 2015

Am văzut-o la început modestă şi temătoare, apoi am descoperit că e ambiţioasă şi necruţătoare, dar şi că crede în valorile universale ale binelui şi frumosului. Apoi am descoperit-o în suferinţă, încercând să îşi revină şi acum o regăsim mai puternică şi mai sigură pe ea ca niciodată. Stilul ei s-a transformat în consecinţă.

Poate cea mai bună lecţie de stil pe care ne-o dă Katniss, de-a lungul celor patru pelicule din franciza Lionsgate, este că orice neplăcere spontană se depăşeşte cel mai uşor cu o dispoziţie şi coafură bune.

Dar care sunt elementele stilului ei unic? Centura multifuncţională, dieta de supravieţuitoare, arcul şi săgeata, trainingul riguros şi lejeritatea cu care face trecerea între ţinutele de luptă şi cele elegante, ample. Cu siguranţă, însă, cel mai important aspect al look-ului lui Katniss este versatilitatea, care stă şi la baza tuturor transformărilor prin care trece de-a lungul celor patru filme ale seriei.

La fel ca ea, stilul multor personaje suferă schimbări radicale de-a lungul seriei, care chiar variază de la o extremă la alta: când umil şi modest, când ostentativ şi extravagant. În ultima peliculă, look-urile se schimbă încă o dată, iar la butoane sunt tot designerii Kurt & Bart, din mâinile cărora au ieşit cele mai fashionable ţinute din serie.

Responsabil de machiaj sunt Ve Neill şi Nikoletta Skarlats, alături de alţi membri ai echipei de producţie, printre care make-up artist Conor McCullagh şi hair stylist Camille Friend.

Încă de la debutul francizei, Ve Neill, care este câştigătoarea unui Oscar pentru machiaj, a fost principala forţă creativă din spatele esteticii chipurilor. Pentru ultimul film, ea a recurs la elementele magice şi capricioase reprezentative pentru universul din Panem, dar le-a conferit o tuşă realistă, în ton cu schimbările din Capitoliu.
“Machiajul nu mai este atât de orientat spre fantezie ca în primele filme, ci are elemente realiste, în ton cu acţiunea”, explică Ve Neill. “Acum suntem în plin război şi asta se reflectă diferit asupra fiecărui personaj în parte. Desigur că ne-am propus ca look-ul să fie cool, dar ultimul capitol al seriei e mult mai emoţional decât celelalte”, mai spune ea.
Şi nu doar emoţie şi realism se transmit prin machiaj, ci şi duritatea scenelor de luptă. Acum îi vedem pe Katniss, Peeta şi Gale drept soldaţii care mărşăluiesc spre Capitoliu cu gândul clar de a-l ucide pe preşedintele Snow.

“Unul dintre cele mai interesante aspecte ale faptului că am filmat scenele de luptă din Capitoliu în Europa, este că am putut colabora cu artişti make-up din Germania şi Franţa care au adus la bord un stil complet diferit, conferind un look foarte fresh”, spune Ve Neill. Nici apetenţa pentru lux şi glamour n-a dispărut complet din stil, ci a fost reinterpretată într-un mod neaşteptat.

Alte schimbări de look regăsim, în cel mai recent film al seriei, şi la Effie, complet transformată cu ajutorul designerului Nikoletta Skarlatos. “Effie sub bagheta Nikolettei este mult mai stilizată şi mult mai matură, elegantă, pragmatică”, spune Ve Neill.

Transformată este şi Coin, mai ales pentru că ambiţiile o ajung din urmă şi ni se arată un alt caracter al ei. “Caracterul i se schimbă, la fel şi aspectul. Julianne (Moore, care o interpretează pe Effie) e mult mai frumoasă şi mai puternică”, afirmă Ve Neill.

Revenind la eroina seriei, acum o vedem asumându-şi rolul de lider, puternică şi sigură pe ea, după ce a evoluat enorm de la adolescenta modestă şi nesigură din primul film şi a trecut prin momente extreme şi traume. “Când o vedem în costumul de gaiţă zeflemitoare observăm că a crescut, că s-a maturizat emoţional. Aşa că machiajul în ultimul film nu mai pune accent pe trenduri, ci pe feminitatea şi puterea lui Katniss. Pare frumoasă, puternică şi de încredere”, spune Ve Neill. Artista de make-up mărturiseşte că îi e dor de platourile de filmare, mai ales că experienţa în sine a fost unică şi a presupus trecerea de la machiaj de luptă, la glamour şi fantasy.

Filmul „Jocurile foamei: Revolta – Partea a doua / The Hunger Games: Mockingjay – Part 2” este distribuit de Forum Film România și a avut premiera pe 20 noiembrie 2015, fiind distribuit în format 3D, IMAX 3D și 4DX.

14
/01
/19

Aflat la cea de-a 5-a ediție, Oscar Weekend aduce la Cinema Elvire Popesco cele mai titrate filme ale anului 2018, propuse sau aflate în cursa pentru Oscarul la categoria „Cel mai bun film într-o limbă străină”.

09
/01
/19

Folosirea tot mai numeroaselor servicii de streaming pare să înlocuiască încet dar sigur mersul la cinema. O platformă ca Netflix a devenit cunoscută în special pentru seriale. Însă există câteva site-uri unde cinefilii pot să vadă filme de artă, vechi sau noi, la un preţ accesibil.

07
/01
/19

Filmele biografice „Green Book” şi „Bohemian Rhapsody” şi drama „Roma” au fost marile câştigătoare la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur, care a avut loc duminică seară la Los Angeles.

06
/01
/19

PREVIEW Anul 2019 se anunță promițător pentru cinematografia română. Cele mai așteptate sunt noile filme realizate de Cristi Puiu și Corneliu Porumboiu, cu o potențială premieră la Cannes. Tot în acest an va ieși în săli și „Nu mă atinge-mă”, controversatul debut al Adinei Pintilie.

28
/12
/18

OPINIE Scris și regizat de Alfonso Cuarón, „Roma”va rămâne foarte probabil în istorie ca filmul despre care s-a discutat și s-a scris cel mai mult în 2018. Și asta chiar înainte de premiera mondială la Festivalul de la Veneția, unde a obținut, fără rezerve, Leul de Aur.

21
/12
/18

Primul week-end din 2019 aduce pe marile ecrane din România o nouă producție Columbia Pictures: “Holmes & Watson” – o comedie de aventuri, probabil cel mai amuzant film de până acum despre celebrul detectiv și asistentul său. Cei nerăbdători îl vor putea urmări, în avanpremieră, încă din 28 decembrie 2018.

20
/12
/18

Jason Momoa aduce pacea între lumea de la suprafaţă şi regatul celor şapte mări în ,,Aquaman”, alături de Amber Heard, Willem Dafoe, Nicole Kidman şi Dolph Lungdren, într-un un nou film din seria universului DC, care va putea fi vizionat de vineri, 21 decembrie, în 3D, IMAX 3D, Dolby Atmos şi 4DX.  

20
/12
/18

Ce merită să păstreze memoria cinefilă și istoria cinema-ului din anul 2018? Am făcut o listă, inevitabil subiectivă, a celor mai ambițioase și mai reușite filme văzute în acest an. Filme de mari autori: de la Lars von Trier, Alfonso Cuarón sau Steven Spielberg, până la Chang-dong Lee sau Hirokazu Koreeda.

20
/12
/18

Trofeul NexT 2018 a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, în timp ce Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraților.

19
/12
/18

CRONICĂ DE FILM În cel mai nou lungmetraj al său, „The House That Jack Built” (2018), cu care și-a făcut revenirea la Cannes (în afara competiției), danezul Lars von Trier se pune în mintea un criminal în serie. Rezultatul: un film teribil de ambițios, deopotrivă amuzant, grav și inconfortabil.

18
/12
/18

"Cred că fericirea este supraestimată. Să fii satisfăcut, împăcat cu tine, sunt ţeluri în viaţă mult mai realiste decât visatul la fericire." - Brad Pitt

17
/12
/18

20 dintre cele mai bune scurtmetraje prezentate la ediția 2018 a Bucharest International Dance Film Festival* pot fi văzute în cadrul maratonului cinematografic dedicat filmelor de dans - [RE]TRACING. Evenimentul va avea loc miercuri, 19 decembrie, la LINOTIP - Centru Independent Coregrafic (București), începând cu ora 19.00.

14
/12
/18

Singurul film românesc prezent anul acesta la prestigioasele Premii ale Academiei Europene de Film (echivalentul Oscarurilor pentru industria cinematografică europeană), TOUCH ME NOT a fost nominalizat la European Discovery – Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun debut în lung-metraj.

13
/12
/18

În 2019, Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) atinge, oficial, vârsta maturității. Cea de-a 18-a ediție va avea loc între 31 mai și 9 iunie, iar organizatorii au deja vești bune pentru cinefili: primele filme confirmate în program au fost lansate în cele mai importante festivaluri ale toamnei și vor avea premiera românească la Cluj-Napoca.

Pagina 40 din 264« Prima...102030...3839404142...506070...Ultima »