“Moromeții 2”, “Charleston”, “Dragoste 1. Câine” și “Pororoca”, cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/morometii-2-charleston-dragoste-1-caine-si-pororoca-cele-mai-multe-nominalizari-la-premiile-gopo-2019/

“Charleston” (regia Andrei Creţulescu), “Dragoste 1. Câine” (regia Florin Șerban), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (regia Radu Jude), “Moromeţii 2” (regia Stere Gulea) şi “Pororoca” (regia Constantin Popescu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film. Câstigătorii vor fi anunţaţi în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marţi, 19 martie, la Teatrul Naţional din Bucureşti. Evenimentul va fi transmis live, începând cu ora 20.00, pe Film Now.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2019

19 lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2018 au fost luate în considerare de juriul din acest an pentru desemnarea nominalizărilor la cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo.

Filmele cu cele mai multe nominalizări sunt: “Moromeții 2” (14), “Charleston” (13), “Dragoste 1. Câine” (11) și “Pororoca” (10).

Morometii

Pentru categoria cel mai bun regizor, nominalizările sunt: Andrei Crețulescu pentru “Charleston”, Florin Șerban pentru “Dragoste 1. Câine”, Radu Jude pentru “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, Stere Gulea pentru “Moromeții 2” și Constantin Popescu pentru “Pororoca”.

Silvana Mihai și Florentina Năstase (“Câteva conversații despre o fată foarte înaltă”), Cosmina Stratan (“Dragoste 1. Câine”), Dorotheea Petre (“În pronunțare”) și Irina Velcescu (“Secretul fericirii”) concurează pentru statueta acordată celei mai bune actrițe într-un rol principal.

La categoria Cel mai bun actor într-un rol principal au fost nominalizați Șerban Pavlu (“Charleston”), Valeriu Andriuță ( “Dragoste 1. Câine”), Horațiu Mălăele (“Moromeții 2”), Bogdan Dumitrache (“Pororoca”) și Vasile Pavel (“Soldații. Poveste din Ferentari”).

Morometii

“Caisă” (regia Alexandru Mavrodineanu), “Dacii liberi” (regia Andrei Gorgan și Monica Lăzurean- Gorgan), “Fotbal infinit” (regia Corneliu Porumboiu), “Licu, o poveste românească” (regia Ana Dumitrescu) și “PhoeniXXX” (regia Mihai Gavril Dragolea) sunt cele cinci producții care la categoria Cel mai bun film documentar.

La categoria Cel mai bun film european, criticii de film din juriul de nominalizări au votat pentru urmatoarele cinci titluri distribuite în cinematografele din România anul trecut: “Dovlatov” (regia Aleksey German), “Uciderea cerbului sacru” / “The Killing of a Sacred Deer” (regia Yorgos Lanthimos),  “Utøya – 22 iulie” / “Utøya 22. juli” (regia Erik Poppe), “Chipuri, locuri” / “Visages villages” (regia JR, Agnès Varda), “Lumina dinăuntru” / “Un beau soleil intérieur” (regia Claire Denis).

Lista completă a nominalizărilor este disponibilă pe https://premiilegopo.ro/

Nominalizările la toate categoriile Premiilor Gopo au fost stabilite de un juriu de preselecţie alcătuit din profesioniști din domeniu:

Pororoca

regizorul Daniel Sandu, actrița Mirela Oprișor, operatorul Constantin Chelba, inginerul de sunet Horea Murgu, Ileana Cecanu, distribuitor de film și organizator al festivalului Pelicula, selecționerul și curatorul Andrei Tănăsescu, alături de reputați critici, teoreticieni și jurnaliști de film precum Ana Maria Sandu, Anca Grădinariu, Georgiana Mușat, Cătălin Mesaru și Christian Ferencz-Flatz.

După anunțarea nominalizărilor, aproximativ 600 de membri activi din industria cinematografică românească vor fi invitați să desemneze câștigătorii trofeelor Gopo.

Gala Premiilor Gopo 2019 – ediția a 13-a este organizată de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc împreună cu Asociația Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Teatrului National Bucuresti și Babel Communications.

Foto: Gala Premiilor Gopo 2019 – facebook

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »