Moștenirea lăsată de mame fiicelor, subiectul unui spectacol semnat Leta Popescu la Teatrul Apollo111
https://www.ziarulmetropolis.ro/mostenirea-lasata-de-mame-fiicelor-subiectul-unui-spectacol-semnat-leta-popescu-la-teatrul-apollo111/

Teatrul Apollo111 anunţă premiera spectacolului „Cassandra” de Norah Sadava & Amy Nostbakken, în regia Letei Popescu. Moştenirea pe care mamele o lasă fiicelor, dar şi ce înseamnă să fii femeie azi sunt două dintre supratemele spectacolului, un tur de forţă pentru actriţele Denisa Nicolae şi Mihaela Velicu.

Un articol de Petre Ivan|8 iunie 2021

„Cassandra” este produs de Vanner Collective în parteneriat cu Teatrul Apollo111. Scenografia spectacolului este semnată de Tudor Prodan, muzica de Mihai Dobre, iar mișcarea scenică de Ștefan Lupu. Primele reprezentații vor avea loc pe 29 și 30 iunie, iar biletele pot fi cumpărate online.

Cassandra este o scriitoare care rămâne fără voce în ziua în care trebuie să compună și să citească elogiul mamei sale. Dispariția figurii materne declanșează un proces de auto-analiză comic-absurd prin care Cassandra încearcă să-și găsească locul, să-și înțeleagă propria feminitate, raportându-se ironic la normele sociale moștenite. Spectacolul devine o călătorie prin mintea acestei femei într-o notă sarcastică și provocatoare.

Leta Popescu explică:

„Ce moștenim de la mamele noastre și ce înseamnă să fii femeie sunt întrebări care mi-au dat bătăi de cap de când mă știu. Tocmai de aceea am și acceptat să montez acest text propus de Vanner Collective. Provocarea a constat în a găsi echilibrul între raportul nostru la feminitate/feminism și discursul autoarelor canadiene. A împăca aceste două culturi, România-Canada, cu uriașele diferențe de  modelele feminine a dus la un spectacol hibrid. Suntem undeva „între”. Împreună cu actrițele Denisa Nicolae și Mihaela Velicu am creat un portret al femeii care unifică atât personalitățile noastre cât și personalitățile autoarelor. A ieșit o Cassandra ciudată, puternică, vulnerabilă, sexi, copilăroasă, nostalgică uneori, căreia, metaforic sau nu, bărbații Tudor Prodan (scenografie), Ștefan Lupu (coregrafie) și Mihai Dobre (muzică) i-au creat un spațiu de joacă teatral, duios-tăios. Invit spectatorii, și mai ales bărbații, în mintea Cassandrei!”

 Leta Popescu a fost recent nominalizată la Premiile Uniter 2021 pentru cea mai bună regie a spectacolului „(In)corect”, produs la Reactor de creație și experiment, Cluj-Napoca.

 De pregătirea muzicală a actrițelor s-a ocupat Oana Pușcatu. Sunetul este coordonat de Daniel Octavian Nae, iar luminile de Marius Nițu.

Următoarele reprezentații vor avea loc pe 9 și 10 iulie.

Cassandra este primul spectacol pus în scenă la Apollo111, după ce teatrul a fost închis peste un an din cauza măsurilor impuse de pandemia COVID-19. În această primăvară, Apollo111 a cerut ajutorul publicului într-o campanie de strângere de fonduri. Spectatorii pot dona 2 euro prin SMS la 8846 ca să susțină funcționarea spațiului cultural.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!