Mult lăudatul “Charleston”, din 8 iunie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/mult-laudatul-charleston-din-8-iunie-in-cinematografe/

“Charleston”, debutul în lungmetraj al lui Andrei Creţulescu, va fi lansat în cinematografele din România pe 8 iunie 2018. “Charleston” e povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbaţi şi femeia pe care au pierdut-o amândoi, un love story neconvenţional cu parfum retro.

Un articol de Petre Ivan|28 februarie 2018

La câteva săptămâni după moartea soției sale, Ioana, și în seara în care împlinește 42 de ani, Alexandru are parte de un „cadou” cel puțin bizar: vizita mai tânărului Sebastian, care pretinde că a fost iubitul Ioanei în ultimele cinci luni… mai mult sau mai puțin.

“Charleston” e povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbați și femeia pe care au pierdut-o amândoi, un love story neconvențional cu parfum retro, un cocktail pop condimentat cu umor negru, emoție, un soundtrack eclectic și chiar un intermezzo dansant.

Din distribuția filmului fac parte Șerban Pavlu, Radu Iacoban, Ana Ciontea, Victor Rebengiuc, Ana Ularu, Dorian Boguță, Gabriela Popescu, Adrian Titieni, Andreea Vasile, Gavril Pătru, Gheorghe Ifrim, Lucian Ifrim, Sergiu Costache, Claudiu Dumitru, Letiția Vlădescu, Vlad Galer și Alina Berzunțeanu.

Scenariul a fost scris de Andrei Creţulescu, imaginea poartă semnătura lui Barbu Bălășoiu, montajul a fost realizat de Cătălin Cristuţiu, scenografia de Mălina Ionescu, muzica originală a fost compusă de Massimiliano Nardulli iar sound design-ul îi aparține lui Marius Leftărache.

Coloana sonoră a filmului conține piese interpretate de Get Well Soon, Dengue Fever, Pretties for You, Harlequin_Jack, Noir Désir și Pipe’s Not Dead!.

“Charleston” a avut premiera mondială în competiția oficială a Festivalului de Film de la Locarno, în august 2017.

Ulterior, filmul a fost proiectat în cadrul festivalurilor de film de la Chicago, Varșovia, Braunschweig, Zagreb, Salonic, Cairo, Bilbao și Minsk, unde a și câștigat un premiu special din partea juriului „pentru că aduce o gură de aer proaspăt în cinema-ul românesc.”

Cele mai multe dintre aceste proiecții au fost sold out – în urma reacției entuziaste a publicului, festivalul de la Locarno a organizat chiar o proiecție suplimentară.

 „Mai rar un film românesc cu un asemenea potențial de public” – cineuropa.org

„Charleston este mai puțin cinic decât filmele Noului Val Românesc și mai degrabă tandru.” – Chicago Sun-Times

 „Comparația cu „Magnolia” lui P.T. Anderson poate părea un sacrilegiu, dar îndrăznețul “Charleston” ține piept provocării cu ambiție și mândrie” – otroscineseuropa.com

„Andrei Crețulescu pășește pe urmele unor Jarmusch și Kaurismaki” – zelluloid.de

”Charleston” se poate povesti în aceeași măsură în care se poate dansa. Adorabil!” – pascalgavillet.ch

Despre Andrei Crețulescu

Fost critic de film și fost producător creativ HBO România, Andrei Crețulescu a înfiinţat compania de producţie Kinosseur în 2011.

A regizat scurtmetrajele „Bad Penny” și „Kowalski”, acesta din urmă distins cu trofeul Festivalului de Film de la Zagreb, în 2014, şi cu Premiul de Regie şi de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film de la Lille, în 2015. „Ramona”, cel de-al treilea scurtmetraj al său, a câștigat în 2015 premiul Canal+ la Semaine de la Critique – Cannes, premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc la TIFF, Premiul II la Festivalul de Film de la Chicago și premiul Gopo pentru Cel mai bun scurtmetraj al anului.

În 2017, Andrei Crețulescu a încheiat o nouă trilogie de scurtmetraje, începută cu „Șapte luni mai târziu” în 2016. Noile scurte, „În umbra bărbaților” și „Parabellum”, își vor începe traseul festivalier în cursul acestui an.

Filmul este distribuit în România și Republica Moldova de Kinosseur.

Foto: “Charleston” – facebook

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.

13
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Realizator de seriale TV şi de filme, Rodrigo Sorogoyen este unul dintre noile talente din cinematografia spaniolă. Distribuit în sălile din România de Transilvania Film, „El reino” („Jocuri de putere”, 2018), deja penultimul său lungmetraj (între timp a lansat în 2019 şi „Madre”), este un impunător thriller politic.

Page 10 of 262« First...89101112...203040...Last »