Mult lăudatul “Charleston”, din 8 iunie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/mult-laudatul-charleston-din-8-iunie-in-cinematografe/

“Charleston”, debutul în lungmetraj al lui Andrei Creţulescu, va fi lansat în cinematografele din România pe 8 iunie 2018. “Charleston” e povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbaţi şi femeia pe care au pierdut-o amândoi, un love story neconvenţional cu parfum retro.

Un articol de Petre Ivan|28 Februarie 2018

La câteva săptămâni după moartea soției sale, Ioana, și în seara în care împlinește 42 de ani, Alexandru are parte de un „cadou” cel puțin bizar: vizita mai tânărului Sebastian, care pretinde că a fost iubitul Ioanei în ultimele cinci luni… mai mult sau mai puțin.

“Charleston” e povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbați și femeia pe care au pierdut-o amândoi, un love story neconvențional cu parfum retro, un cocktail pop condimentat cu umor negru, emoție, un soundtrack eclectic și chiar un intermezzo dansant.

Din distribuția filmului fac parte Șerban Pavlu, Radu Iacoban, Ana Ciontea, Victor Rebengiuc, Ana Ularu, Dorian Boguță, Gabriela Popescu, Adrian Titieni, Andreea Vasile, Gavril Pătru, Gheorghe Ifrim, Lucian Ifrim, Sergiu Costache, Claudiu Dumitru, Letiția Vlădescu, Vlad Galer și Alina Berzunțeanu.

Scenariul a fost scris de Andrei Creţulescu, imaginea poartă semnătura lui Barbu Bălășoiu, montajul a fost realizat de Cătălin Cristuţiu, scenografia de Mălina Ionescu, muzica originală a fost compusă de Massimiliano Nardulli iar sound design-ul îi aparține lui Marius Leftărache.

Coloana sonoră a filmului conține piese interpretate de Get Well Soon, Dengue Fever, Pretties for You, Harlequin_Jack, Noir Désir și Pipe’s Not Dead!.

“Charleston” a avut premiera mondială în competiția oficială a Festivalului de Film de la Locarno, în august 2017.

Ulterior, filmul a fost proiectat în cadrul festivalurilor de film de la Chicago, Varșovia, Braunschweig, Zagreb, Salonic, Cairo, Bilbao și Minsk, unde a și câștigat un premiu special din partea juriului „pentru că aduce o gură de aer proaspăt în cinema-ul românesc.”

Cele mai multe dintre aceste proiecții au fost sold out – în urma reacției entuziaste a publicului, festivalul de la Locarno a organizat chiar o proiecție suplimentară.

 „Mai rar un film românesc cu un asemenea potențial de public” – cineuropa.org

„Charleston este mai puțin cinic decât filmele Noului Val Românesc și mai degrabă tandru.” – Chicago Sun-Times

 „Comparația cu „Magnolia” lui P.T. Anderson poate părea un sacrilegiu, dar îndrăznețul “Charleston” ține piept provocării cu ambiție și mândrie” – otroscineseuropa.com

„Andrei Crețulescu pășește pe urmele unor Jarmusch și Kaurismaki” – zelluloid.de

”Charleston” se poate povesti în aceeași măsură în care se poate dansa. Adorabil!” – pascalgavillet.ch

Despre Andrei Crețulescu

Fost critic de film și fost producător creativ HBO România, Andrei Crețulescu a înfiinţat compania de producţie Kinosseur în 2011.

A regizat scurtmetrajele „Bad Penny” și „Kowalski”, acesta din urmă distins cu trofeul Festivalului de Film de la Zagreb, în 2014, şi cu Premiul de Regie şi de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film de la Lille, în 2015. „Ramona”, cel de-al treilea scurtmetraj al său, a câștigat în 2015 premiul Canal+ la Semaine de la Critique – Cannes, premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc la TIFF, Premiul II la Festivalul de Film de la Chicago și premiul Gopo pentru Cel mai bun scurtmetraj al anului.

În 2017, Andrei Crețulescu a încheiat o nouă trilogie de scurtmetraje, începută cu „Șapte luni mai târziu” în 2016. Noile scurte, „În umbra bărbaților” și „Parabellum”, își vor începe traseul festivalier în cursul acestui an.

Filmul este distribuit în România și Republica Moldova de Kinosseur.

Foto: “Charleston” – facebook

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

Page 3 of 25612345...102030...Last »