Munchhausen – Stăpânul minciunilor, la Festivalul “George Enescu”
https://www.ziarulmetropolis.ro/munchhausen-stapanul-minciunilor-la-festivalul-george-enescu/

Cea dintâi premieră a stagiunii 2015-2016, opera „Münchhausen – Stăpânul minciunilor”, compusă de Dan Dediu şi regizată de Cristian Mihăilescu, marchează un moment unic atât în istoria Operei Comice pentru Copii, cât şi în istoricul Festivalului Internaţional „George Enescu”: este pentru prima dată în cele 22 de ediţii când un spectacol dedicat copiilor şi tinerilor este inclus în repertoriul unei manifestări de o asemenea anvergură.

Un articol de Petre Ivan|26 august 2015

Evenimentul va avea loc pe 16 septembrie, la ora 19:30, în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii. Alte două spectacole-premieră sunt programate pe 19 şi 20 septembrie, de la ora 11.

Alături de compozitorul și dirijorul Dan Dediu, de regizorul Cristian Mihăilescu şi de coregraful Răzvan Mazilu, din echipa de realizatori fac parte Andreea Rotaru (decoruri) și Daniela Drăgulescu (costume). Pregătirea muzicală este asigurată de Adriana Maier.

Münchhausen – Stăpânul minciunilor – de ce el şi nu Pinocchio? Şi Pinocchio minte şi de aceea îi creşte nasul. Dar el minte ca să scape dintr-o încurcătură. Deci minciunile lui sunt mici, din interes. În schimb, minciunile lui Münchhausen sunt măreţe, gigantice, cosmice. El nu minte pentru un avantaj personal, ci pentru a crea poveşti, fantasme, neadevăruri care, de ar fi adevărate, ar face lumea mai frumoasă, o lume a tuturor posibilităţilor. (…) – Mihăilescu, regizorul spectacolului.

Foto: Munchhausen, Festivalul “George Enescu” – festivalenescu.ro/en/

19
/04
/21

După „Iubita mea doarme” și ”Fata cu ochii verzi”, Toulouse Lautrec continuă să lucreze la material nou și revin acum cu o nouă piesă – „Revin in 5 minute”! Pentru acest cântec actorul Victor Rebengiuc a tras vocea de pe intro, iar pentru filmul de fundal trupa a folosit "found footage" cu fete din anii 60 care dansează la bustul gol - inspiraţia şi nebunia tinereţii actualilor noştri bunici.

16
/04
/21

SoNoRo Interferenţe, programul educativ al Festivalului Internațional de Muzică de Cameră SoNoRo, ajunge în 2021 la 15 ani de existență. Anul acesta vor fi acordate în premieră burse pentru cursuri de canto, muzica de cameră cu voce fiind una dintre perlele repetoriului muzical clasic. Astfel, elevii și studenții la canto vor avea șansa de a participa la acest program, alături de colegii care studiază un instrument.

16
/04
/21

Anul 2021 stă sub semnul intersectării destinelor unora dintre cei mai importanți compozitori din istoria muzicii. Aniversările și comemorările din acest an realizează o panoplie componistică extraordinară, întinsă pe mai bine de două secole, din baroc până în zilele noastre. Astfel, comemorarea celor 280 de ani de la moartea lui Antonio Vivaldi la Viena, devine punctul de referință al turneului internațional online JAZZT Vivaldi., orașul nașterii lui Vivaldi – Veneția și cel al dispariției sale – Viena, fiind incluse în această incursiune în evoluția creației sale.

16
/04
/21

Spectacolul va fi transmis online duminică, 18 aprilie, începând cu orele 19:00. Biletele se pot achiziționa de pe https://tickets.operanb.ro/ până miercuri, 21 aprilie, orele 19:00. Înregistrarea va fi disponibilă spre vizionare timp de 72 de ore, începând de duminică, 18 aprilie, orele 19:00.

06
/04
/21

Sâmbătă, 10 aprilie 2021, de la ora 18.30, Opera Brașov vă invită să vizionați online, în transmisiune directă, spectacolul cu opera bufă „La Cenerentola” de Gioachino Rossini.

05
/04
/21

În aşteptarea întâlnirii cu publicul, spectacolul „Maria Tănase. O poveste”, pus în scenă de regizoarea Carmen Lidia Vidu la Teatrul de Stat din Constanţa, şi-a avut repetiţia generală, într-un weekend înnorat şi friguros. O vreme ce poate amplifica dezolarea pe care i-o sugerează unui nou-venit multe din clădirile în paragină din centrul oraşului.

01
/04
/21

Opera bucureșteană sărbătorește astăzi, 1 aprilie 2021, un moment important din istoria sa: chiar dacă existența unei Companii de Operă găzduite de Teatrul Național de pe Calea Victoriei datează încă din 1885, la 1 aprilie 1921 are loc instituționalizarea acesteia sub titulatura Opera Română din București, printr-un decret guvernamental care îl avea printre semnatari pe Ministrul Culturii din acea vreme, poetul Octavian Goga.