Muzeul Luvru, în pericol. Şobolani în plin centru al Parisului
https://www.ziarulmetropolis.ro/muzeul-luvru-in-pericol-sobolani-in-plin-centru-al-parisului/

Şobolanii au invadat grădinile din apropierea muzeului Luvru, în centrul Parisului, atraşi în special de resturile alimentare lăsate în urmă de amatorii de picnic din această zonă, relatează AFP.

Un articol de Liliana Matei|29 iulie 2014

Alexandre, un student în vârstă de 19 ani a văzut un şobolan în timp ce se afla la picnic împreună cu prietenii săi, pe o peluză a grădinii Tuileries, în apropiere de celebrul muzeu Luvru din centrul Parisului.

Turiştii se plimbă cu sutele între piramida muzeului Luvru şi grădinile Carrousel unde peluze mari, mărginite de gard viu, oferă oaze de linişte pentru amatorii de picnic, dar şi pentru rozătoare, care nu ezită să iasă la lumina zilei.

„Nu suntem prea departe de cheu (în apropiere de Sena). Este cald. Ies pentru hrană, dar atât timp cât nu se apropie de noi, nu mă deranjează”, asigură la rândul său Ken, în vârstă de 22 de ani, cu un castron de orez în mână, scrie Mediafax.

Pentru unele persoane obişnuite să ia masa pe iarbă, în pauza de prânz, venirea şobolanilor este consecinţa neglijenţei oamenilor.

„Sunt atâtea gunoaie, este destul de murdar. Sunt mucuri de ţigară şi resturi de mâncare”, constată Ariane Dalle, director artistic care lucrează în cartier şi vine în mod regulat la picnic în această zonă.

„Problema este că oamenii nu au respect pentru mediul înconjurător”, adaugă ea, arătând cu degetul deşeurile care se acumulează pe gazon în pofida prezenţei a numeroase coşuri de gunoi.

Ralf Franckemoelle, în vârstă de 44 de ani, un german din Stadtlohn, în Rhenania-de-Nord-Westphalia, mănâncă împreună cu familia un sandviş şi consideră că parcul nu este chiar atât de murdar. „În alte părţi este cu mult mai rău”, susţine el. „Iar şobolanii sunt peste tot”.

„Sunt tot timpul anului. Dar picnicurile de vară atrag şi mai mult şobolanii”, afirmă echipele de la muzeul Luvru, unul dintre cele mai vizitate din lume, cu 9,2 milioane de vizitatori anul trecut.

„La fiecare două luni, grădinile exterioare sunt deratizate, iar vara această procedură are loc în fiecare lună”, afirmă Elise Guillou, putătoarea de cuvânt a muzeului. „Când proliferarea este mare, aşa cum este cazul în acest moment, firma este avertizată imediat de echipele muzeului pentru a reacţiona cât mai repede şi pentru a creşte frecvenţa intervenţiilor”.

Potrivit lui Frédéric Devanlay, de la compania de deratizare Avipur, „există o recrudescenţă a rozătoarelor de opt ani” la Paris. Este imposibil de aflat numărul lor exact, dar se estimează că sunt cel puţin doi şobolani la fiecare parizian, a declarat el.

Şi cum un cuplu de şobolani se poate împerechea de cinci ori pe an, având de fiecare între cinci şi 12 pui, „aceasta înseamnă circa 5.000 de pui de şobolan pe an”.

Cu parcări subterane, metrou şi canalizări, Parisul este un adevărat paradis pentru rozătoare care, în afară de miros şi stricăciuni, pot transmite boli grave, între care leptospiroză care se transmite la om la contactul cu pielea sau urina animalului.

„Ei se obişnuiesc cu prezenţa omului şi intră din ce în ce mai mult în contact cu fiinţele umane”, afirmă Devanlay.
Multiplicarea lucrărilor de construcţie favorizează, de asemenea, migrarea şobolanilor care se obişnuiesc cu produsele chimice care ar trebui să îi combată, adaugă deratizatorul.

Oraşul Paris şi prefectura desfăşoară la rândul lor propria campanie de deratizare, care a avut loc în acest an în primăvară.

Foto cu Muzeul Luvru – wikipedia

12
/11
/14

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoș Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârșitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potențialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voință umană transformatoare: nudul feminin

07
/11
/14

BRD Groupe Société Générale și Proiectul Contemporanii anunță repunerea pe simeze a expoziției “Insula Eternei Primăveri”, în perioada 11 noiembrie – 5 decembrie. Vernisajul expoziției se va desfășura pe 11 noiembrie la ora 18:30, la parterul Turnului BRD din B-dul Ion Mihalache nr.1-7.

28
/10
/14

Trei lucrări ale artistului român Adrian Ghenie - "Duchamp's Funeral I", "Study for «The Devil»" şi "Hunger" - au fost vândute la două licitaţii organizate recent la Londra, de casa Sotheby's, cu sumele de 1.285.389 de euro, 15.714 euro, respectiv, 146.453 de euro, potrivit site-ului sothebys.com.

28
/10
/14

Un autoportret alb-negru al compozitoarei și fotografei Sabina Ulubeanu, co-director artistic al Festivalului de Arte Noi InnerSound, este expus alături de 50 de lucrări ale unor artiști din toată lumea care activează în spațiul austriac, la una dintre cele mai cunoscute galerii de artă din Viena, West46, în cadrul Bienalei Eyes On. Expoziția este deschisă până la 7 noiembrie.

08
/10
/14

Miercuri, 8 octombrie 2014, de la ora 19.30, la Pleshoo Contemporary, un grup de tineri artiști ne reamintește de una dintre cele mai puternice valori pozitive ale artei, în expoziția colectivă Catharsis. Unic prin numărul mare al artiștilor implicați și prin diversitatea inerentă a mediilor și abordărilor, grupul readuce în fața publicului funcția primară a artei, recunoscută ca atare încă din Antichitatea greacă: cea de a exorciza trăirile sociale și individuale negative, purificându-le prin expresia artistică.

08
/10
/14

Opera fotografică a lui Dragoș Cristescu nu este exclusiv artistică, ea incluzând aproape toate domeniile tehnicii și însumând o experiență verificată de-a lungul și de-a latul formelor de expresie ale comunicării vizuale. Însă abordarea artistică a siluetei umane, și în special a nudului feminin în cele mai clasice accepțiuni ale frumuseții, este cea care distinge lucrările lui Cristescu, atât în ansamblul activității sale, cât și în cel al producției masei de fotografi contemporani.

01
/10
/14

Miercuri, 1 octombrie 2014, desenele și experimentele grafice ale lui Andrei Tudoran evadează din arhiva sa personală, în care stau închise de obicei, ieșind la aer doar pentru a puncta o evoluție sau a oferi o soluție, și se cațără pe pereții galeriei Pleshoo Contemporary, pentru a-și revendica propriile calități în fața picturii mult mai cunoscute a artistului.

24
/09
/14

Cu noul său nume, dar cu vechile convingeri că arta contemporană din România se întâmplă bine și merită promovată, galeria Pleshoo Contemporary redeschide sezonul de artă miercuri, 24 septembrie 2014, de la ora 19.30, cu un eveniment dedicat Expresionismului balcanic, pe care îl aduce în fața publicului prin patru artiști care onorează eclectismul manifest și auto-afirmarea identitară ale mișcării.

Page 39 of 52« First...102030...3738394041...50...Last »