Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC) iese din muzeu
https://www.ziarulmetropolis.ro/muzeul-national-de-arta-contemporana-mnac-iese-din-muzeu/

O expoziţie de la MNAC despre rasismul la români îşi începe călătoria prin districtele de business ale capitalei.

Un articol de Liliana Matei|29 noiembrie 2018

Electronic Arts Romania: People, Games & Careers este prima companie care va găzdui la sediul său Muzeul Nomad de Artă Contemporană și le va oferi oportunitatea celor 1.000 de angajați ai săi să descopere arta în afara muzeului.

Muzeul Nomad de Artă Contemporană (MNomAC) este un muzeu pop-up care călătorește cu o misiune: să apropie emoțional două lumi care nu se întâlnesc niciodată – cea a turnurilor înalte din sticlă și cea a comunităților marginale.  

Scopul acestei inițiative derulate de MNAC în mediile corporate este de a crea o punte de dialog între comunitățile vulnerabile social-economic și clasa activă financiar în vederea creșterii gradului de conștientizare a problemei discriminării, apel la solidaritate și la adaptarea culturilor organizaționale la o etică responsabilă social.
Expoziția este împrumutată gratuit de MNAC companiilor ce doresc să aducă arta mai aproape de angajații lor și poate fi chemată folosind platforma muzeulnomad.ro.

Expun:
Claudiu Cobilanschi – So Dashti Te Keras? (Ce este de făcut?), video
George Vasilescu – Imaginea Celuilalt, video
Simona Constantin, Suzana Dan, Cosmin Filișan – Autogol, instalație

Muzeul Nomad de Artă Contemporană este un proiect al programului MNAC de Community Outreach ce are ca obiectiv dezvoltarea publicului muzeului prin derularea unor proiecte educaționale și intervenții artistice in place dedicate unor comunități țintite. Astfel, muzeul devine o agora pentru dezbatere a temelor care prin dialog între membrii societății pot fi înțelese mai bine prin spargerea limitelor impuse de prejudecată.

Proiect desfășurat în parteneriat cu Policy Center for Roma and Minorities și cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, sesiunea de finanțare proiecte culturale II/2018, aria Arte Vizuale.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Când: Vernisaj – joi, 29 noiembrie 2018, ora: 19:00

Unde: sediul Electronic Arts România, AFI Park 2, Bulevardul General Vasile Milea 4.

Invitați speciali: Clubul de Educaƫie Alternativã din Ferentari.

Perioada expoziției: 29 noiembrie – 10 decembrie 2018.

Detalii pe pagina de Facebook.

 

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

16
/02
/24

Anul acesta marcăm Ziua Națională Brâncuși printr-un eveniment cu totul deosebit. Avem bucuria să vă anunțăm că sosește în premieră în România și va putea fi vizitată în exclusivitate la Galeriile Artmark o lucrare realizată de sculptor în 1905-1906, „Bustul unui patron de restaurant (Portretul lui Achille Baldé)”. Este vorba despre „o operă care nu a fost niciodată văzută, (fiind) considerată pierdută sau distrusă”.