Muzica înlocuiește cuvintele în spectacolul ActOrchestra
https://www.ziarulmetropolis.ro/muzica-inlocuieste-cuvintele-in-spectacolul-actorchestra/

După repetiţia deschisă a spectacolului ActOrchestra în regia lui Horia Suru din cadrul proiectului 9G – Noua generaţie de creatori din data de 26 iunie, am avut senzaţia că s-a produs o mare deşteptare a lumii teatrale româneşti, un soi de înnoire şi strălucire artistică prin prisma unei altfel de abordări a expresivităţii pe scenă – prin muzică. Pot afirma cu încredere că TNB-ul a întinerit şi a înflorit. În consolidarea afirmaţiei mele, mi-am dorit să aflu opiniile avizate ale unor oameni care au strânsă legătură cu teatrul.

Un articol de Judy Florescu|2 iulie 2014

Răzvan Penescu, Liternet: „Mi se pare foarte important că există o sală care să fie dedicată pentru o anumită perioadă teatrului tânăr și tinerilor actori care ar putea să joace într-o stagiune permanentă a unui teatru cu tehnica necesară, cu lumini, cu scenografie, cu un public până la urmă format deja. Cred că e un lucru foarte bun și să meargă bine și să se permanetizeze.”

Despre spectacolul ActOrchestra, Răzvan Penescu spune că: „e un spectacol care te binedispune, un spectacol cu foarte multă muzică, e un spectacol care arată că ei sunt foarte buni actori și foarte buni instrumentiști și foarte vii și foarte inventivi și creativi. Nu am avut senzația că asist la o repetiție cu publicul, ci la un spectacol finalizat.”

Isabela Neamțu, actriță: „Demersul TNB-ului mi se pare mai mult decât binevenit, pentru că doi tineri foarte talentați și entuziaști au mare nevoie de spații să se exprime. E nevoie de suport în permanență. Ce am văzut în seara aceasta m-a bulversat foarte mult pentru că era o cantitate de energie și entuziasm și pe scenă și pe sală și asta s-a simțit. Pur şi simplu, aerul vibra datorită muzicii.”

Anul trecut, Isabela Neamțu a colaborat cu regizorul Horia Suru, a cărui pasiune veche este legată de muzică: „Noi, cei de la echipa LSD Show, avem un proiect care să încorporeze multă muzică. Știu că el este atras de zona asta și vrea să pună în spectacolele lui multă muzică. Îi doresc să aibă multă putere de muncă și sănătate și încredere în forțele proprii. Și să fie răsplătit pe măsura eforturilor sale.”

La final de spectacol

Despre întâlnirea spectacolului ActOrchestra cu publicul, regizorul Horia Suru spune:  „A fost prima repetiție cu publicul, urmează concediu și repetițiile se reiau la toamnă pe 6 și pe 7 septembrie. Au fost 55 minute dintr-un spectacol de o oră și 10 minute. Nu am putut prezenta zece minute din spectacol pentru că depind foarte mult de niște lucruri tehnice pe care nu le-am putut face în două zile. Spectacolul mai are nevoie de multe lucruri.”

În ceea ce privește participarea sa cu două proiecte în cadrul 9G-Noua generație de creatori, Horia Suru nu se consideră privilegiat, afirmând că toate cele șapte proiecte sunt câștigătoare. „Depinde de Teatrul Național dacă dorește să cumpere unul dintre ele sau pe toate 7. Nu e o competiție între proiecte.  Pentru mine e important ca spectacolele să iasă.”

Cristiana Gavrilă, secretar literar TNB și inițiatoarea proiectului 9G –Noua generație de creatori,  spune că: „ActOrchestra este mai mult decât un gen de teatru muzical, este un teatru de improvizație de mișcare, de expresivitate corporală, care se face în România la un nivel nu atât de profesionist pe cât îl face echipa spectacolului. Există niște variațiuni pe tema asta. Este foarte important că spectacolul are și un concept regizoral, care introduce toate elementele într-o poveste și le controlează, și cred că de aceea nivelul spectacolului depășește ideea de improvizație muzicală.”

În privința participării publicului în număr foarte mare la repetițiile deschise, Cristiana Gavrilă se declară mulțumită, accesul în sala de spectacol fiind gratuit în baza rezervarilor efectuate pe e-mail. „Solicitările de rezervări au depășit cu mult limita locurilor din sală. Oamenii par foarte interesați de un astfel de program. Este ceva nou pentru Teatrul Național și pentru viața teatrală din București. „

24
/10
/14

Ștefan Tarara, laureat cu premiul I la Concursul Internațional George Enescu, secțiunea vioară va concerta vineri, 31 octombrie 2014, de la ora 19.00, în sala de spectacole a Colegiului de Artă „Octav Băncilă” din Iaşi. La pupitrul Orchestrei Simfonice se va afla dirijorul Cristian Lupeș.

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran

21
/10
/14

Sâmbătă, 1 noiembrie, în cadrul seriei de concerte bilunare Jazzaj la ARCUB, va avea loc concertul „Gypsy Blues“, susținut de Emil Bîzgă (trompetă), Marius Vernescu (pian), Toma Zaharia Tomiță (bas) și Tudy Zaharescu (tobe). Evenimentul va avea loc la Sala ARCUB din Str. Batiște nr. 14, de la ora 20:00.

20
/10
/14

Un studio de înregistrări din Londra a lansat o „provocare” artistică unuia dintre cei mai valoroşi tineri pianişti români, SERGIU TUHUŢIU: studioul s-a oferit să îi înregistreze primul CD dacă reuşeşte să adune 20.000 de like-uri pe pagina sa de Facebook. După ce a făcut public acest pariu pe reţeaua de socializare, povestea s-a transformat într-un fenomen viral, rezultatul fiind acela că în două zile pagina sa a obţinut 24.000 de like-uri, iar înregistrările CD-ului au fost programate pentru finalul verii 2014.

17
/10
/14

Peste 35 de artişti internaţionali vor participa la cea de-a noua ediţie a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, care se va desfăşura în perioada 31 octombrie - 17 noiembrie, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi, sub tema "Bridges".

17
/10
/14

55 de ani de virtuozitate, 55 de ani de diversitate şi culoare la 15 instrumente tradiţionale de suflat, de fiecare dată acelaşi nume, DUMITRU ZAMFIRA - maestrul fluierelor ! Duminică, în ziua de 26 a lui Brumar, de Sămedru (Sf. Dumitru), de la ora 17.00, Sala Radio îmbracă straie de sărbătoare.

16
/10
/14

Stefan Tarara, câştigătorul Concursului Enescu 2014, secţiunea vioară, este invitatul Marinei Constantinescu de vineri, 17 octombrie. Din această toamnă, poveştile culturale depănate în miez de noapte, la Nocturne, pot fi urmărite fiecare vineri, de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

16
/10
/14

Ajuns la jumătatea itinerariului, turneul naţional „VA PLACE TANGO ” se bucură de un succes extraordinar : după o deschidere specială şi neconvenţională a turneului la Palas Mall Iaşi, în faţa unui public de 1000 de spectatori, au urmat săli pline şi un public entuziast în Râmnicu Vâlcea, Botoşani, Bistriţa, Cluj-Napoca şi Timişoara.

16
/10
/14

Festivalul Sergiu Celibidache nu va mai fi organizat, motivul principal fiind "indiferenţa statului român, atunci când vine vorba de onorarea valorilor României", potrivit lui Serge Ioan Celibidache, care interzice, totodată, folosirea numelui şi a imaginii tatălui său de către instituţiile de stat.

13
/10
/14

Krzysztof Penderecki, personalitate simbol a muzicii secolului XX, va fi prezent la Sala Radio în deschiderea stagiunii Orchestrei Naţionale Radio, dirijate de Tiberiu Soare, eveniment construit în jurul unui atractiv program ce îmbină romantismul muzicii lui Ceaikovski şi spiritul inovator al muzicii lui Penderecki.

13
/10
/14

Albumul Ceciliei Bartoli, St Petersburg, un album al premierelor, se lansează astăzi, 13 octombrie. Acesta conţine 11 arii înregistrate în premieră mondială de Cecilia Bartoli, ansamblul I Barrochisti, dirijor Diego Fasolis; 11 arii descoperite de Cecilia Bartoli în arhiva Teatrului Mariinski din St Petersburg, pe care nu le-a mai cântat nimeni în ultimii 200 ani.