Nadiana Sălăgean: „Publicul de la Metropolis merge la teatru săptămânal, deci e un public deștept și educat”
https://www.ziarulmetropolis.ro/nadiana-salagean-actrita-publicul-de-la-metropolis-este-un-public-care-merge-la-teatru-saptamanal-deci-un-public-destept-si-educat/

INTERVIU Actriţa Nadiana Sălăgean este cunoscută spectatorilor de la Teatrul Metropolis din spectacolul de mare succes „Jake şi femeile lui” (regia: Claudiu Goga).

Un articol de Andrei Crăciun|16 aprilie 2019

Jucați de multă vreme (și) la Teatrul Metropolis din București. Cum au trecut acești ani?
Sunt, cred, trei ani, care au fost cei mai prolifici din viața mea de actriță, pentru că, pe lângă Jake și femeile lui, am intrat în multe alte spectacole, în care am avut norocul să joc roluri extrem de ofertante și care-mi plac foarte mult.

Ce a însemnat în cariera dumneavoastră Teatrul Metropolis? Ce înseamnă Jake și femeile lui în istoria personală?
În cariera mea, acest spectacol a însemnat întâlnirea cu un gen de personaj care nu mi-a fost la îndemână, care m-a adus de vreo două ori în pragul disperării, și la care am muncit mai mult decât pentru alte roluri mai mari ca întindere. În istoria personală, mai în glumă-mai în serios, i-am spus regizorului acestui spectacol, Claudiu Goga, că unul dintre lucrurile foarte bune pe care le-a făcut a fost că a legat o prietenie foarte frumoasă între șase actrițe de vârste diferite.

Ștefan Bănică Jr., Nadiana Sălăgean și Andreea Vasile, în „Jake și femeile lui”, în regia lui Claudiu Goga, la Teatrul Metropolis

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?
Publicul de la Metropolis merge la teatru săptămânal, deci e un public deștept și educat.

Ca spectator ați umblat pe la Metropolis? Ați văzut ceva ce v-a plăcut pentru totdeauna?
Cel mai mult mi-a plăcut Și alb și negru și gri, text și regie de Mimi Brănescu. Dar pentru că ai folosit cuvântul totdeauna, atunci e monologul doamnei Carmen Tănase din acest spectacol.

Spuneți-mi cele mai frumoase și mai caraghioase întâmplări trăite la Metropolis?
Eram în cabină cu fetele la pauza spectacolului Jake și femeile lui. Fiecare făcea câte ceva; pudră, ruj, selfie-uri, gălăgie multă… Mă rog, cum e când sunt multe fete la un loc. Eu îmi făceam părul cu ondulatorul. Pauza era pe final, eu deși trebuia să intru în scenă în două-trei minute nu mă puteam smulge din fața oglinzii, și tot mai găseam câte o șuviță de ondulat. Se aude vocea regizorului tehnic, care mă anunță că trebuie să intru, vreau să scot ondulatorul din priză, mă împiedic, apăs pe un buton greșit, mi se prinde jumate din păr în ondulator, nu pot să-l smulg, eu nu am cum să intru decât, eventual, cu ondulatorul agățat de capu’ meu, toată lumea râde, disperarea mea crește. Singura posibilitate era să vină cabiniera cu o foarfecă și să taie. Ceea ce s-a și întâmplat. Cu multe smocuri de păr curgând din mine, intru în scenă și-mi dau seama ce replică aveam de zis: zNu mai suport. Tu nu vezi că a început să-mi cadă și păru’?”. O zic, îmi înfig mâinile în păr și încep să scot fâșii-fâșii de șuvițe, Ștefan (Bănică) râde și nu înțelege nimic, publicul râde, culisele râd, toată lumea fericită. Eu m-am tuns scurt, și-am plâns până mi- a crescut părul la loc.

Povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis?
Știu că e o banalitate, dar cred că merită și e ofertant să te bucuri de fiecare rol care-ți iese-n cale.

I-am spus regizorului acestui spectacol (n.r. – Jake și femeile lui), Claudiu Goga, că unul dintre lucrurile foarte bune pe care le-a făcut a fost că a legat o prietenie foarte frumoasă între șase actrițe de vârste diferite. (Nadiana Sălăgean, actriță)



01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Ioan Tugearu vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate totalitară şi/sau democratică, situaţia profesională a dansatorului român, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.

22
/02
/22

Sergiu Anghel vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate, situaţia profesională a dansatorului român, moneda „euro“ în spaţiul european al culturii, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

17
/01
/22

Ziarul Metropolis vă recomandă „Pauza de bine“, un podcast despre life design, despre cum să îți creezi o viață care îți vine ca turnată. "Îmi place să spun că Pauza de Bine e locul în care te invit să te întâlnești cu tine, dacă ești pregătit să trăiești o viață mai conștientă, aliniată cu valorile tale" - Cristina Oțel.

12
/11
/21

O întâlnire cu scriitorul portughez José Luís Peixoto, prezent în acest an la Festivalul Internațional de Literatură și Traducere Iași (FILIT), pornind de la romanul „Autobiografia”, disponibil în limba română la Editura Pandora M. Despre Lisabona, José Saramago și Pilar del Rio, anii ’90 și provocări în literatura contemporană, cu unul dintre cei mai apreciați autori de limbă portugheză de azi!