New York Post: “După dealuri” este un film excelent, chiar dacă nu ca “lovitura de trăsnet” “4, 3, 2”
https://www.ziarulmetropolis.ro/new-york-post-dupa-dealuri-este-un-film-excelent-chiar-daca-nu-ca-lovitura-de-trasnet-4-3-2/

‘După dealuri’ este un film excelent, chiar dacă nu ca ‘lovitura de trăsnet’ intitulată ‘4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile’, iar concepţia strălucitoare a regizorului Cristian Mungiu pare să fi devenit tot mai puternică, scrie Farran Smith Nehme pe blogul New York Post, despre ultima peliculă a celui mai titrat cineast român al momentului, […]

Un articol de |28 septembrie 2012

‘După dealuri’ este un film excelent, chiar dacă nu ca ‘lovitura de trăsnet’ intitulată ‘4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile’, iar concepţia strălucitoare a regizorului Cristian Mungiu pare să fi devenit tot mai puternică, scrie Farran Smith Nehme pe blogul New York Post, despre ultima peliculă a celui mai titrat cineast român al momentului, prezentată în cadrul New York Film Festival.

 
 
 
Scenariul este o adaptare liberă a cărţii unei foste jurnaliste de la BBC despre o tânără care a fost supusă unei exorcizări într-o mănăstire izolată din România, în urma căreia a murit, scrie jurnalista americană.

Există discuţii între critici dacă filmul redă sau nu o imagine proastă asupra bisericii, adaugă autoarea, reamintind că şi în cazul lui ‘4 luni…’ au existat voci care au insistat cu încăpăţânare că filmul nu spunea nimic rău despre legislaţia privind avorturile din România.

Farran Smith Nehme susţine că regizorul a dorit în mod ‘indiscutabil’ să critice şi că, în ciuda reticenţei cineastului, interviurile lui Mungiu în care afirmă că filmul este despre ‘superstiţie’ îi confirmă afirmaţia.

“Însă el (n.r. – Mungiu) nu este mai dur cu personajele religioase decât cu cele laice; Mungiu nu pare deloc înnebunit după autorităţile române”, adaugă autoarea.

Jurnalista remarcă faptul că ‘ambele tinere actriţe sunt fascinante’, evidenţiind totuşi interpretarea Cosminei Stratan, cea care joacă rolul măicuţei Voichiţa. “Ea arată o credinţă iradiantă, dublată de îndoială, (n.r. – care se insinuează) puţin câte puţin, ca picăturile de la un robinet care umplu o chiuvetă”, îşi încheie ea recenzia.

 

Sursa: Agerpres

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

22
/10
/20

Asociația Culturală Control N a lansat în această săptămână prima ediție a programului educațional De Trei Ori (Poveste. Monolog. Scenariu) – ateliere de autocunoaștere prin scris, care se va desfășura în perioada 19 octombrie – 6 noiembrie, în varianta online, cu 30 de elevi din clasele a VI-a și a VII-a din trei școli bucureștene: Școala Gimnazială Nr. 197, Școala Gimnazială Nr. 169 și Școala Gimnazială “Sfinții Constantin și Elena”.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

Pagina 1 din 92412345...102030...Ultima »