Nominalizările la Premiile GOPO 2020
https://www.ziarulmetropolis.ro/nominaliz%c4%83rile-la-premiile-gopo-2020/

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monştri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) şi „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câştigătorii vor fi anunţaţi în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marţi, 24 martie, la Teatrul Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|17 februarie 2020

22 de lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2019 au fost luate în considerare de juriul din acest an pentru desemnarea nominalizărilor la cea de-a 14-a ediție a Galei Premiilor Gopo.

Filmele cu cele mai multe nominalizări sunt: „La Gomera” (13 nominalizări), „Heidi” (10 nominalizări), „Monștri” (9 nominalizări), Touch Me Not” (9 nominalizări), „Parking” (8 nominalizări) și „Mo”  (6 nominalizări).

Adina Pintilie („Touch Me Not”), Anca Damian („Călătoria fantastică a Maronei”), Cătălin Mitulescu („Heidi”), Corneliu Porumboiu („La Gomera”) și Marius Olteanu („Monștri.”) concurează pentru Premiul Gopo la categoria Cea mai bună regie.

La categoria Cea mai bună actriță într-un rol principal sunt nominalizate: Belén Cuesta („Parking”), Catrinel Marlon („La Gomera”), Cătălina Mihai („Heidi”), Dana Rogoz („Mo”) și Judith State („Monștri.”).

Gheorghe Visu („Heidi”), Iulian Postelnicu („Arest”), Mihai Smarandache („Parking”), Radu Botar („Cardinalul”) și Răzvan Vasilescu („Mo”) concurează la categoria Cel mai bun actor într-un rol principal.

Cele cinci pelicule nominalizate în categoria Cel mai bun film documentar sunt: „Distanța dintre mine și mine” (r. Dana Bunescu, Mona Nicoară), „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” (r. Mihai Mincan și Claudiu Mitcu), „Jurnalul familiei -escu” (r. Șerban Georgescu), „Omul care a vrut să fie liber” (r. Mihai Mincan și George Chiper-Lillemark) și „Timebox” (r. Nora Agapi).

La categoria Cel mai bun film european, criticii de film din juriul de nominalizări au votat pentru următoarele cinci titluri distribuite în cinematografele din România anul trecut: „Dolor y gloria”/ „Durere și glorie” (r. Pedro Almodóvar), „Leto”/ „O vară rock’n’roll” (r. Kirill Serebrennikov), „Sunset”/ „Apusul”  (r. László Nemes), „The Favourite”/ „Favorita” (r. Yorgos Lanthimos) și „The House that Jack Built”/ „Casa pe care Jack a construit-o” (r. Lars von Trier).

NOMINALIZĂRI PREMIILE GOPO 2020

CEL MAI BUN FILM DE LUNGMETRAJ

  • Călătoria fantastică a Maronei

producător: Anca Damian | Franța, România, Belgia (Aparte Film)

  • La Gomera

producători: Fran Borgia, Mihai Busuioc, Patricia Poienaru, Marcela Ursu | România, Franța, Germania, Suedia (42 Km Film)

  • Monștri.

producători: Claudiu Mitcu, Robert Fița, Ion Ioachim Stroe | România (Parada Film)

  • Parking

producători: Bogdan Crăciun, Tudor Giurgiu | România, Spania, Cehia (Libra Film Productions)

  • Touch Me Not

producători: Adina Pintilie, Bianca Oana | România, Germania, Cehia, Bulgaria, Franța (produs de: Manekino Film)

CEA MAI BUNĂ REGIE

  • Adina Pintilie pentru filmul Touch Me Not
  • Anca Damian pentru filmul Călătoria fantastică a Maronei
  • Cătălin Mitulescu pentru filmul Heidi
  • Corneliu Porumboiu pentru filmul La Gomera
  • Marius Olteanu pentru filmul Monștri.

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL

  • Gheorghe Visu pentru rolul Nea Mihai din filmul Heidi
  • Iulian Postelnicu pentru rolul Vali din filmul Arest.
  • Mihai Smarandache pentru rolul Adrian din filmul Parking
  • Radu Botar pentru rolul episcopul Iuliu Hossu din filmul Cardinalul
  • Răzvan Vasilescu pentru rolul Profu’ din filmul Mo

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL

  • Belén Cuesta pentru rolul Maria din filmul Parking
  • Catrinel Marlon pentru rolul Gilda din filmul La Gomera
  • Cătălina Mihai pentru rolul Heidi din filmul Heidi
  • Dana Rogoz pentru rolul Mo din filmul Mo
  • Judith State pentru rolul Dana din filmul Monștri.

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL SECUNDAR

  • Alexandru Potocean pentru rolul șofer taxi din filmul Monștri.
  • Bogdan Dumitrache pentru rolul Chirvasiu din filmul Heidi
  • István Téglás pentru rolul Claudiu din filmul La Gomera
  • Richard Bovnoczki pentru rolul Enache Vizireanu din filmul Cardinalul
  • Șerban Pavlu pentru rolul Alex din filmul Monștri.

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL SECUNDAR    

  • Coca Bloos pentru rolul Mama Tia din filmul Zavera
  • Hanna Hofmann pentru rolul Hanna din filmul Touch Me Not
  • Julieta Szönyi pentru rolul Mama din filmul La Gomera
  • Mădălina Craiu pentru rolul Vera din filmul Mo
  • Rodica Lazăr pentru rolul Magda din filmul La Gomera

CEL MAI BUN SCENARIU

  • Andrei Cohn și Alexandru Negoescu pentru filmul Arest
  • Corneliu Porumboiu pentru filmul La Gomera
  • Liviu Săndulescu și Bogdan Toma pentru filmul Cărturan
  • Marius Olteanu pentru filmul Monștri.
  • Radu Dragomir pentru filmul Mo

CEA MAI BUNĂ IMAGINE

  • George Chiper-Lillemark pentru filmul Touch Me Not
  • Luchian Ciobanu pentru filmul Monștri.
  • Marius Panduru RSC pentru filmul Parking
  • Oleg Mutu pentru filmul Cărturan
  • Tudor Mircea RSC pentru filmul La Gomera

CEL MAI BUN MONTAJ

  • Adina Pintile pentru filmul Touch Me Not
  • Dana Bunescu pentru filmul Distanța dintre mine și mine
  • Ion Ioachim Stroe pentru filmul Heidi
  • José M. G. Moyano și Manuel Terceño pentru filmul Parking
  • Roxana Szel pentru filmul La Gomera

CEL MAI BUN SUNET

  • Alexandru Dragomir pentru filmul Heidi
  • Andre Rigaut, Sophie Chiabaut, Niklas Skarp și Christian Holm pentru filmul La Gomera
  • Dominik Dolejsi, Marek Poledna, Bernhard Maisch și Veselin Zografov pentru filmul Touch Me Not
  • Lukáš Moudrý și Diana Sagrista pentru filmul Parking
  • Mihai Bogos și Marius Stănescu pentru filmul Mo

CEA MAI BUNĂ MUZICĂ ORIGINALĂ

  • Julio de la Rosa pentru filmul Parking
  • Cornel Țăranu pentru filmul Cardinalul
  • Cristian Lolea pentru filmul Zavera
  • Ivo Paunov și Einstürzende Neubauten pentru filmul Touch Me Not
  • Pablo Pico pentru filmul Călătoria fantastică a Maronei

CEA MAI BUNĂ SCENOGRAFIE

  • Brecht Evens, Sarah Mazzetti și Gina Thorstensen pentru filmul Călătoria fantastică a Maronei 
  • Mihaela Poenaru pentru filmul Heidi
  • Nora Dumitrescu și Laura Russu pentru filmul Maria, Regina României
  • Simona Pădurețu pentru filmul La Gomera
  • Sonia Nolla pentru filmul Parking
                                                 

CELE MAI BUNE COSTUME

  • Alexandra Alma Ungureanu Stroe pentru filmul Monștri.
  • Ana Ioneci, Claudia Bunea pentru filmul Maria, Regina României
  • Cireșica Cuciuc pentru filmul Heidi
  • Dana Păpăruz pentru filmul La Gomera
  • Luminița Mihai pentru filmul Cardinalul

CEL MAI BUN MACHIAJ ȘI CEA MAI BUNĂ COAFURĂ

  • Alex Gherase, Milen Ivanov și Ioana Covali pentru filmul Touch Me Not
  • Domnica Bodogan și Nastasia Mateiu pentru filmul Maria, Regina României
  • Ioana Nadoleanu și Dora Codiță pentru filmul Heidi
  • Manuela Tudor, Bianca Marca și Tania Crăciun, Alexandru Sassu pentru filmul Arest
  • Marga Ștefan și Gabriela Crețan pentru filmul La Gomera

CEL MAI BUN FILM DE DEBUT

  • Cărturan (r. Liviu Săndulescu)
  • Mo (r. Radu Dragomir)
  • Monștri. (r. Marius Olteanu)
  • Timebox (r. Nora Agapi)
  • Touch Me Not (r. Adina Pintilie)

CEL MAI BUN FILM DOCUMENTAR

  • Distanța dintre mine și mine (r. Dana Bunescu, Mona Nicoară, produs de: Hi Film Productions, producători: Ada Solomon, Mona Nicoară, Diana Paroiu, Alexandru Solomon) România
  • Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole (r. Mihai Mincan și Claudiu Mitcu, produs de: deFilm, Wearebasca, producător: Radu Stancu) România
  • Jurnalul familiei -escu (r. Șerban Georgescu, produs de: Kolectiv Film, producători: Șerban Georgescu, Liviu Tofan) România
  • Omul care a vrut să fie liber (r. Mihai Mincan și George Chiper-Lillemark, producător:  Radu Stancu) România
  • Timebox (r. Nora Agapi, producător: Monica Lăzurean-Gorgan, Manifest Film) România

CEL MAI BUN SCURTMETRAJ DE FICȚIUNE

  • Afganistanii (r. Adrian Silișteanu, producător: Anamaria Antoci) Domestic Film, România
  • Celed (r. Anghel Damian, producător: Anghel Damian, Anca Damian) Michelangelo Films, România
  • Havana Cuba (r. Andrei Huțuleac, producător: Tudor Giurgiu) Libra Films, România
  • Opinci (r. Anton Groves, Damian Groves, producător: Bianca Oana, Sorin Baican, Dan Mateescu) Studioset, România
  • Ultimul drum spre mare (r. Adi Voicu, producător: Marcian Lazăr) Axel Film, România

CEL MAI BUN SCURTMETRAJ DOCUMENTAR

  • El iubește ochii mei (r. Enxhi Rista, producător: Viktoria Janssen, Lisa Wischer, Enxhi Rista) U.N.A.T.C. I.L.Caragiale, Film University Babelsberg KONRAD WOLF, România – Germania
  • Munca noastră cea de toate zilele (r. Lucia Chicoș, producător: Viktoria Janssen) U.N.A.T.C. I.L.Caragiale, Film University Babelsberg KONRAD WOLF , România – Germania
  • Trofeul Tinereții (r. Răzvan Oprescu, producător: Mădălina Butnariu) România

TÂNĂRĂ SPERANȚĂ

  • Andrian Împărățel pentru regia scurtmetrajului Patul lui Procust
  • Cătălina Mihai pentru rolul Heidi din filmul Heidi
  • Lucia Chicoș pentru regia scurtmetrajelor Contraindicații și Munca noastră cea de toate zilele
  • Matei Monoranu pentru scurtmetrajul de animație Despre ce naiba să scriu
  • Ștefan Azaharioaie pentru sunetul lungmetrajului Să nu ucizi

CEL MAI BUN FILM EUROPEAN

  • Dolor y gloria/ Durere și glorie, regia: Pedro Almodóvar | Spania (distribuitor: Independența Film)
  • Leto/ O vară rock’n’roll, regia: Kirill Serebrennikov | Rusia, Franța (distribuitor: Transilvania Film)
  • Sunset/ Apusul , regia: László Nemes | Ungaria, Franța (distribuitor: Voodoo Films)
  • The Favourite/ Favorita regia: Yorgos Lanthimos | Irlanda, Marea Britanie, SUA (distribuitor: Odeon Cineplex)
  • The House that Jack BuiltCasa pe care Jack a construit-oregia: Lars von Trier |  Danemarca, Franța, Suedia, Germania, Belgia (distribuitor: Independența Film)
12
/01
/14

TVR 2, TVR HD şi TVRplus.ro difuzează luni, 13 ianuarie, de la ora 20.30, producţia „Zi ca-ti place!”, realizată după piesa omonimă a lui Valentin Nicolau, în regia lui Cornel Mihalache. Din distribuţie fac parte Meda Victor, Mircea Albulescu, Radu Amzulescu, George Ivaşcu, Marius Stănescu şi Constantin Cojocaru.

11
/01
/14

Actorul Constantin Chiriac va fi prezent la Londra pentru a marca Ziua Naţională a Culturii Române printr-un recital de poezie extraordinar, prezentat de ICR Londra. Evenimentul va avea loc miercuri, 15 ianuarie, de la ora 19:00, la sediul institutului din capitala Marii Britanii.

11
/01
/14

În această duminică, TVR 2 a pregătit cinefililor la „Duminica filmului românesc” două dintre zecile de producţiile cinematografice ale marelui actor Mircea Albulescu. Este vorba de dramele: „Cursa” (de la ora 14.10) şi „Înghiţitorul de săbii” (de la ora 20.50).

10
/01
/14

Pierre Lescure, fostul director al grupului Canal+, va fi desemnat în mod oficial, marţi, noul preşedinte al Festivalului de Film de la Cannes şi va prelua mandatul de la Gilles Jacob, a declarat joi celălalt candidat la această funcţie, Jérôme Clément, fostul director al postului TV european Arte.

10
/01
/14

Cineastul Andrei Ujica va participa la un simpozion internaţional despre film şi arte vizuale, organizat pe 15-16 ianuarie la Tel Aviv de Muzeul de Artă din Petach Tikva şi Academia de Artă şi Design Bezalel, regizorul fiind invitatul special al evenimentului.

09
/01
/14

Meryl Streep, care i-a înmânat Emmei Thompson premiul pentru cea mai bună actriţă la gala National Board of Review Awards, pentru rolul din "Saving Mr. Banks: În căutarea poveştii", l-a criticat vehement pe Walt Disney pentru vederile sale sexiste şi anti-semite.

09
/01
/14

Primul invitat de anul acesta al Asociației Scenariștilor Români (ASCER) și al lui Gareth Brookes - gazda şi trainer-ul Bucharest Script Lab (BSLab) - va fi, miercurea viitoare, 15 ianuarie, regizorul şi scenaristul Corneliu Porumboiu.

08
/01
/14

O nouă colaborare marca Martin Scorsese și Leonardo DiCaprio, cu două nominalizări la Globurile de Aur, va fi din 10 ianuarie, pe marile ecrane. „Lupul de pe Wall Street“ prezintă odiseea plină de adrenalină, cinism şi extravaganţă a unei perioade în care banii se câştigau extreme de ușor.

07
/01
/14

CRONICĂ DE CARTE Cu volumul trei din „O istorie subiectivă a tranziţiei filmice “(Editura Paralela 45, 2013), istoricul şi criticul de film Valerian Sava încheie cea mai importantă dare de a seamă a ceea ce s-a întâmplat semnificativ în cinematografia naţională între 2000 şi 2010.