Nopți albe în cinematografe, din 28 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/nopti-albe-in-cinematografe-din-28-iulie/

Toate aceste nopţi albe / All These Sleepless Nights, documentarul hibrid regizat de polonezul Michal Marczak, intră pe 28 iulie în cinematografele din ţară, distribuit de Transilvania Film. Filmul a câştigat premiul pentru regie la competiţia World Cinema – film documentar a Festivalului de la Sundance, şi premiul publicului în competiţia internaţională a festivalului T-Mobile New Horizons IFF din Polonia.

Un articol de Petre Ivan|12 Iulie 2017

„Ideea acestui film s-a născut dintr-un gând pe care l-am avut într-o dimineață rece, în Varșovia: La naiba, cât timp mi-a mai rămas pentru un film despre ce înseamnă să fii tânăr?”, povestește regizorul, care a reușit, după o filmare de două veri și o iarnă, să sintetizeze „splendoarea exceselor tinereții”.

Toate aceste nopți albe este un documentar hibrid pentru că testează limitele genului. Regizorul și-a căutat personajele timp de mai multe luni, frecventând baruri și petreceri din Varșovia, până i-a întâlnit într-un final pe studenții la Arte Krzysztof Baginski și Michal Huszcza. Au petrecut apoi trei luni împrietenindu-se și găsind situațiile cele mai potrivite din punct de vedere cinematografic. Personajele nu pretind să fie altcineva ci trăiesc emoții reale, nu le simulează. Pentru mine asta este definiția unui film documentar, dar și a unui film bun de ficțiune. Am discutat mult despre cinema și ce poate el să transmită. Există multe lucruri pe care nu le poți arăta prin intermediul cinema-ului. În literatură paleta este imensă, dar în cinema ai nevoie de scurtături.- Michal Marczak.

Ce înseamnă să fii cu adevărat treaz într-o lume care se mulțumește să doarmă? Kris și prietenul său cel mai bun, Michal, își trăiesc viața și iubirile la maxim, hoinărind neobosiți pe străzile Varșoviei, plutind în deriva nesiguranței și a euforiei tinereții.

Regizorul și directorul de imagine Michal Marczak, 35 de ani, s-a remarcat în 2010 cu primul său documentar, At the Edge of Russia, despre viața de zi cu zi a unui mic grup de soldați dintr-o bază militară de lângă granița finlandeză. Filmul a fost distins cu HBO Emerging Artist Award și cu Filmmaker Award la Hot Docs, precum și cu numeroase alte premii la festivaluri din întreaga lume.

Apoi a urmat documentarul Fuck for Forest (2012), despre un ONG din Berlin care, pe ideea că sexul poate schimba lumea, strânge bani pentru mediu prin vânzarea de filme porno home-made pe internet. Filmul a avut premiera la Festivalul de Film SXSW (South by Southwest) și a fost documentarul polonez cu cele mai multe proiecții în 2013, fiind numit de revista britanică Dazed & Confused drept „unul dintre cele mai inovatoare zece documentare din ultimii ani”.

Foto: Toate aceste nopți albe – facebook

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »