Nouă apariție editorială: „Marketing în artele spectacolului“, de Irina Ionescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/nou%c4%83-apari%c8%9bie-editorial%c4%83-%e2%80%9emarketing-%c3%aen-artele-spectacolului%e2%80%9c-de-irina-ionescu/

Marketingul face întâlnirea/interacţiunea dintre artişti şi public posibilă. Este esenţial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate. Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz şi opiniile unor personalităţi ale lumii culturale/profesionişti cu mulţi ani de experienţă. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărşăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuş, Tamara Susoi, Maria Sârbu şi Simion Buia.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2020

Autoarea speră ca „fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de spectatorii săi potenţiali, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare, chiar intensitatea luminii, a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“

Înzestrarea genetică (IQ, EQ, talentul nativ), cunoașterea domeniului, apoi experiența (cele zece mii de ore de practică necesare obținerii statutului de expert) și oportunitățile ivite din alegerile făcute sau datorate hazardului vor contura în cele din urmă parcursul de succes al fiecăruia. Important de reținut este că acțiunile inteligente, oricât de mărunte, pot să ducă la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și în momentul oportun.

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King’s College London (2009), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003).

Irina Ionescu a mai publicat volumul Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului (București: Editura Eikon, 2018).

O carte scrisă, în cheie practică, pentru tinerii cu studii umaniste/artistice, o lucrare în care autoarea încearcă să explice, într-o formă succintă, de ce managementul de proiect este un instrument foarte eficient, care poate conduce la succese și schimbări remarcabile. O schemă logică și de bun simț, deci accesibilă și ușor de înțeles/folosit.

Volumul pornește de la un fond teoretic, dar direcționează permanent spre sfera practică, prin adresarea unor întrebări menite să dezvolte la nivel personal abilitățile și atitudinea necesare în domeniul managementului de proiect și al marketingului cultural/în artele spectacolului. Accentul cade pe importanţa utilizării unei structuri logice şi verificabile, în funcţie de obiective clar stabilite, pe necesitatea documentării detaliate, în scopul minimizării riscurilor și pe obligația transmiterii cu acuratețe a mesajelor.

Criticul de teatru Octavian Saiu recomandă noua apariție editorială: „Scris cu pasiune și luciditate în egală măsură, între tonul amical și metoda academică, volumul Irinei Ionescu transformă managementul cultural într-o poveste. Nu una simplă, însă, ci extrem de complexă: cu multe dimensiuni, nuanțe și mai ales principii. Meritul textului e că pornește de la ele și ajunge la creativitate și stil personal. Sunt marile calități ale oricărui proiect dus la bun sfârșit. Iată ghidul perfect pentru un astfel de parcurs!“

Constantin Chiriac, directorul Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, declară la rândul său: „M-am aplecat asupra cărții din curiozitate și trebuie să mărturisesc că nu am lăsat-o din mână până nu am citit-o. Este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am găsit în limba română despre ceea ce înseamnă management cultural, leadership, dezvoltare de proiecte pe termen lung în zona antreprenorială. Este un demers riguros, cu o bibliografie foarte serioasă și cu referințe la zi asupra unui domeniu în care avem atât de puțini specialiști în România.“

Criticul de teatru Răzvana Niță crede că volumul este „o fascinantă expediţie în rezervele de experienţă ale predecesorilor care au descris şi chiar conceptualizat provocările pe care le-au avut de gestionat.“

Miki Braniște, manager cultural și curator, afirmă: „Este o carte foarte utilă pentru studenții de la teatrologie și pentru toți cei interesați de management cultural. O recomand cu multă căldură, pentru că explică într-un limbaj prietenos conceptele și nu sperie cu termeni tehnici.“

Silvia Dumitrache, critic literar și de teatru, consultant artistic la Teatrul Nottara, recomandă volumul: „Este pentru prima oară când nu pot să las din mână o carte despre management. Acest manual a structurat cunoștințele pe care deja le aveam, dar aș fi vrut să-l citesc la începutul drumului meu în această meserie… Este important să ne fie, în primul rând nouă, foarte clar ce răspunsuri avem la întrebări de genul: de ce?; cum?; când?; pentru cine?. Altfel nu cred că putem merge mai departe. Și această carte ne poate ajuta să ne atingem obiectivele, prin articularea unor întrebări absolut necesare și parcurgerea unor pași esențiali.“

Criticul de teatru Oltița Cîntec consideră că: „Este o combinație între lecturi de specialitate și experiența practică a autoarei și asta se vede în fiecare pagină a volumului. Este o carte foarte bine gândită, logic structurată și foarte utilă tuturor celor din domeniul artelor spectacolului. Nu este deloc aridă, deși are o bibliografie foarte serioasă. Dimpotrivă, este o carte prietenoasă, o carte atrăgătoare, care oferă foarte multe sfaturi aplicate. Mi-a făcut plăcere să o citesc.“

Cristina Rusiecki, critic de teatru, a declarat: „Oricât v-ați strădui, nu veți găsi nimic arid în acest volum de management și marketing. Limbajul este accesibil, deși informația se dovedește, în fiecare pagină, consistentă și densă. Tonul omenesc face ca paginile să curgă repede și agreabil. La sfârșit, te-ai trezit cu materia învățată aproape fără niciun efort.“

Iar autoarea își dorește „ca această carte să-i ajute pe cei aflați la început de drum să își descopere în mod rațional punctele tari și să își construiască o serie de repere pe care să se bazeze în diferite proiecte. Mi-ar plăcea să știu că studenții mei pot recunoaște, asuma și crea valori. Că au învățat cum să își evalueze ideile și că au căpătat cunoștințele necesare și curajul de a le implementa.“

07
/06
/22

După doi ani de pauză, Curtea Veche Publishing și-a dat întâlnire cu cititorii la Salonul Internațional de Carte Bookfest, ediția a XV-a, în perioada 1-5 iunie 2022. Publicul a părut foarte dornic să cunoască din nou autorii preferați, să afle despre noutăți și să își facă rezerva de carte pentru sezonul de vară. Așadar, nu au lipsit lansările, sesiuni de autografe și reducerile, care au fost anul acesta între 25-70% în standul editurii.

07
/06
/22

Zeci de mii de vizitatori au venit în standul editurii Corint la Salonul Internațional De Carte Bookfest, între 1 și 5 iunie 2022. Vânzările au atins cote record după doi ani în care publicul a fost privat de întâlnirile cu autorii și editorii.

31
/05
/22

Cea mai așteptată ediție a Salonului Internațional de Carte Bookfest, a XV-a, începe mâine la Pavilionul B2 de la Romexpo: fără restricții sanitare, fără taxe de acces și fără costuri de parcare. Evenimentul va fi deschis oficial miercuri, 1 iunie, la ora 12.00, la scena ARENA, în cadrul unei ceremonii la care au fost invitați E.S. Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei în România, Lucian Romașcanu – Ministrul Culturii, Grigore Arsene – președintele Asociației Editorilor din România și Adrian Cioroianu – directorul Bibliotecii Naționale a României.

30
/05
/22

UNATC PRESS, editura Universității de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC), participă în perioada 1-5 iunie 2022 pentru prima dată la Salonul Internațional de Carte Bookfest. Prezența UNATC PRESS de-a lungul celor cinci zile la cunoscutul eveniment dedicat cărții și autorilor de la Romexpo este un exercițiu de conectare la lumea publishingului de carte autohton, dar mai ales o excelentă ocazie de a se adresa în mod nemijlocit cititorilor.

27
/05
/22

Marți 12 aprilie 2022, ora 12.12, a avut loc lansarea Antologiei lirice „Orașul. Amintire și uitare” (Editura Neuma) a Filialei București-Poezie a Uniunii Scriitorilor, la Muzeul Național al Literaturii Române din București.

22
/05
/22

„Se estimează că un procent cuprins între 62 și 70% din populația generală se îndoiește într-un moment sau altul din carieră de legitimitatea statutului sau succesului”, afirma psiholoaga cliniciană Pauline Rose Clance în prima parte a anilor `80, când a început să studieze sindromul impostorului.

19
/05
/22

Asociația Bloc Zero a lansat primul număr al revistei de bandă desenată documentară POC!