Noul film al regizorului Radu Jude, elogiat de presa internațională
https://www.ziarulmetropolis.ro/noul-film-al-regizorului-radu-jude-elogiat-de-presa-internationala/

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, regizat de Radu Jude, film ce a avut premiera mondială săptămâna aceasta, în competiţia oficială a Festivalului de la Karlovy Vary, este elogiat de presa internaţională de specialitate, care îl consideră „un semnal de alarmă inteligent”.

Un articol de Liliana Matei|7 iulie 2018

Filmul spune povestea realizării unei reconstituiri istorice, a luptei de la Odessa din Al Doilea Război Mondial, pentru un spectacol de stradă.

Cu cel de-al şaselea lungmetraj, Radu Jude lansează, în viziunea Variety, „un atac caustic și foarte actual asupra negării Holocaustului în România și a miopiei referitoare la istorie”.

Compoziția extraordinară a lui Jude este surprinzătoare – un interogatoriu provocator, sarcastic și crucial între trecut și prezent, care escaladează spre un impas”.

Jocul actriței Ioana Iacob este „captivant și natural”. Sunt lăudate și imaginea semnată de Marius Panduru și costumele Iulianei Vîlsan, iar totul se combină cel mai bine într-o scenă „electrizantă”, în timpul unei furtuni.

Modul de filmare al lui Panduru este unul „bogat, având în vedere spontaneitatea lui, iar imaginile suprinse în timpul luptelor și problemelor de pe platou amintesc de Brecht, reminiscență a introspecției lui Truffaut în « La nuit américaine»”.

Ioana Iacob

Filmul este apogeul tuturor preocupărilor recente ale lui Jude privind tema și forma”, completează Variety.

Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este „un semnal de alarmă inteligent”, într-o perioadă în care populismul este în creștere, „un film în urma vizionării căruia ești mai deștept, dar în mod semnificativ îngrozit”.

The Hollywood Reporter notează că meta-drama ambițioasă a regizorului român este „o abordare modernă îndrăzneață a unui masacru din timpul războiului”. „Tonul este unul ludic tipic lui Jude, care abordează un subiect spinos cu ironia-i obișnuită și cu atenție la umanitatea imperfectă”, mai scrie publicația americană, care găsește asemănări, de asemenea, cu Brecht, dar și cu Godard.

Screen International este de părere că Radu Jude aduce, după „Aferim!”, o „altă critică puternică țării sale”. Lungmetrajul este „o comedie-dramă îndrăzneață care pune laolaltă, cu pricepere, trecutul și prezentul și îi provoacă din nou pe compatrioții lui Jude să se confrunte cu aspecte incomode ale istoriei lor”.

Filmul, inclus în competiţia oficială a celei de-a 53-a ediţii a prestigiosului eveniment din Cehia, care are loc în perioada 29 iunie – 7 iulie 2018, îi are în distribuție pe Ioana Iacob, Alexandru Dabija, Alex Bogdan, Ilinca Manolache, Şerban Pavlu, Ion Rizea, Claudia Ieremia şi Bogdan Cotleţ.

Imaginea este semnată de Marius Panduru (RSC), montajul – de Cătălin Cristuţiu, sunetul – de Jean Umanski, mixajul – de Cristinel Şirli, designul de sunet – de Dana Bunescu, decorurile şi costumele – de Iuliana Vîlsan.

Producător este Ada Solomon, coproducători – Jiří Konečný, Serge Lalou, Claire Dornoy, Rossitsa Valkanova, Jonas Dornbach, Janine Jackowski şi Maren Ade. Producător asociat: Holger Stern.

Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este o producție Hi Film, în coproducție cu Endorfilm (Cehia), Les Films D’Ici (Franța), Klas Film (Bulgaria), Komplizen Film (Germania), ZDF/Arte, TVR, susținut de Centrul Național al Cinematografiei, Czech Film Fund, L’Aide aux Cinémas du Monde, Centre National du Cinéma et de L’Image Animée – Institut Français, Bulgarian National Film Center și Eurimages, cu sprijinul financiar al Dr. Oetker, Covalact, Farmacia DONA, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești, EXIMTUR – Compania de călătorii, MediaCom. Vânzări internaționale Beta Cinema.

Filmul va fi distribuit de microFILM, în cinematografele din România, din 28 septembrie 2018.

 

Detalii pe pagina oficială de Facebook.

Foto: Karlovy Vary IFF

15
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil ca un monstru spectaculos vizual precum Godzilla să fie adaptat la 3D. Numai că, în aparenta dorinţă de a livra ceva memorabil, realizatorii par să fi pierdut simţul măsurii, oferind un Godzilla gigantesc pentru standardele modelului, însă umbrit de două creaturi nuclearofage cu apucături exterminatoare.

15
/05
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la cinema! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „#selfie”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

15
/05
/14

Filmul "Grace of Monaco", cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale