„Touch Me Not”, debutul regizoarei Adina Pintilie, șocul Berlinalei 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/nu-ma-atinge-ma-debutul-regizoarei-adina-pintilie-socul-berlinalei-2018/

Cu nuditate şi sex, filmul experimental „Touch Me Not” a speriat mulţi reprezentanţi ai mass-media la Berlinală, informează publicaţia germană Focus. În filmul regizoarei Adina Pintilie se pot urmări diferiţi oameni şi practicile lor sexuale.

Un articol de Petre Ivan|23 februarie 2018

Potrivit publicației germane, citată de digi24.ro, mai mulți spectatori și jurnaliști au părăsit sala la scurt timp de la începerea proiecției. Cei care au rămas au apreciat însă filmul, răsplătind artista cu ropote de aplauze.

Touch me not

Adina-Pintilie

„Adina Pintilie stabilește granițele încă din primul cadru al filmului, când camera lui George Chiper-Lillemark se plimba în gros plan peste un corp bărbătesc, dezvăluindu-i sexul. O provocare? Cu siguranță, dar si definirea spatiului de joc. Treptat filmul dezvaluie personajele despre care nu reusesti sa afli nici pana la final in ce limite ale realitatii ori ale fictiunii evolueaza. Granita aceasta blurata dintre ce e real si ce e fictiune, creata printr-o regie foarte fluida, e cel mai interesant lucru in film.”, spune criticul Iulia Blaga, pentru Hotnews.

O femeie care incearca sa-si vindece frigiditatea platind un barbat sa se masturbeze in fata ei, discutand cu un transsexual meloman, in sedinte cu un terapeut care se straduieste s-o faca sa-si elibereze furia, sau discutand in intalniri succesive cu regizoarea vizibila printr- un ecran, de partea cealalta a aparatului de filmat – Iulia Blaga

Cel mai curajos film din festival

Am vrut să aflu ce este intimitatea, este o cercetare, a fost un proces lung. În cele din urmă a fost o poveste de dragoste de șapte ani pentru noi toți. (…) Există o plasă de siguranță în ficțiune, nu am avut asta, am lucrat autentic, am dezvoltat relații interpersonale și toți participanții și-au deschis cu adevărat sufletul. – Adina Pintilie

Touch Me Not, de Adina-Pintilie

“Touch Me Not” e cel mai provocator si mai curajos film vazut anul acesta in Competitia Berlinalei. Am auzit un jurnalist spunand ca sigur ca se va regasi in palmares. Si eu cred asta. Sau, cel putin, ar trebui sa fie in palmares. (…) E de asteptat ca filmul (coproductie internationala romano-germano-ceho-bulgaro-franceza respinsa de doua ori de CNC pana sa ia finantare) sa starneasca un scandal in Romania. Nu e un film pentru publicul larg, dar e dificil si pentru publicul de specialitate”, a mai comentat Iulia Blaga, aflată zilele acestea la Festivalul de Film la Berlin.

(Un teaser al filmului, aici)

Ceremonia de premiere a celei de-a 68-a ediții a Berlinalei va avea loc sâmbăta, 24 februarie 2018.

Foto: Touch Me Not – facebook

15
/05
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la cinema! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „#selfie”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

15
/05
/14

Filmul "Grace of Monaco", cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.