Număr record de spectatori la Les Films de Cannes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/numar-record-de-spectatori-la-les-films-de-cannes-a-bucarest/

Mii de spectatori au umplut sălile Studio, Patria şi Elvira Popescu, la cel mai aşteptat eveniment cinematografic al toamnei: Les Films de Cannes à Bucarest. Între 24 şi 30 octombrie, peste 14.000 de spectatori au luat parte la proiecţii şi dezbateri, un număr record pentru istoria de doar cinci ediţii a festivalului

Un articol de Petre Ivan|3 noiembrie 2014

Săli arhipline, proiecții de seară cu casa închisă, Q&A-uri cu invitați speciali, workshop-uri și o gală de închidere inedită, pentru oameni și câini, au marcat ediția de anul acesta

La cererea publicului, în luna noiembrie, va fi programat un weekend cu proiecții suplimentare ale unor filme din festival.

Filmele de Cannes au avut peste 14.000 de spectatori la București, într-o săptămână extrem de plină la Cinema Studio, Patria și Elvira Popescu din Capitală, între 24 și 30 octombrie. Numeroase filme din program au rulat cu casa închisă, biletele fiind epuizate cu câteva zile înainte de proiecție. Aproape jumătate din numărul total de bilete au fost achiziționate înainte de începerea festivalului.

Spectatorii au avut ocazia să vizioneze, în premieră, circa 30 de titluri aduse în premieră de la ediția din primăvară a Festivalului de la Cannes. Printre ele, peliculele distinse cu marile premii: Winter Sleep (Palme d’Or), Leviathan (Premiul pentru scenariu), Foxcatcher (Premiul de regie), Adieu au langage (Premiul

Berenice Bejo, Michel Hazanavicius şi Cristian Mungiu -_foto Doria Dragusin

Berenice Bejo şi Michel Hazanavicius – foto Doria Dragusin

Cristian Mungiu,

Juriului), Le Meraviglie (Marele Premiu), Maps to the Stars (Premiul pentru interpretare feminină – Julianne Moore), Mr. Turner (Premiul pentru interpretare masculină – Timothy Spall), White God (Premiul Un Certain Regard), The Tribe (Marele Premiu Semaine de la Critique), Les Combattants (Marele Premiu Quinzaine des Réalisateurs).

Les Films de Cannes à Bucarest s-a deschis oficial cu premiera dramei de război The Search, în prezența actriței Bérénice Bejo și a regizorului Michel Hazanavicius, premiat cu Oscar pentru The Artist, și s-a încheiat pe 30 octombrie, la Cinema Patria, cu un eveniment inedit – o proiecție pentru oameni și câini.

Spectatorii au putut urmări premiera peliculei White God/ Orașul câinilor (r. Kornel Mundruczo), în compania câinilor lor, vedetele serii la panoul festivalului. Regizorul Kornel Mundruczo a stat de vorbă cu publicul la final, prin Skype.

Alături de Bérénice Bejo și Michel Hazanavicius, s-au întâlnit cu publicul bucureștean și actrița Jacqueline Bisset, protagonistă în controversatul

Gala de inchidere - White God, foto Doria Dragusin

Gala de inchidere – White God, foto Doria Dragusin

Welcome to New York, regizorul și producătorul Radu Mihăileanu și cineastul ucrainean Sergei Loznitsa, autorul documentarului Maidan.

Unul dintre cei mai importanți regizori francezi, Bertrand Tavernier, căruia festivalul i-a dedicat o retrospectivă, a susținut un masterclass pentru studenții la film și s-a întâlnit cu o parte din echipa românească a dramei de război Capitaine Conan, filmată aici în 1995.

Unul dintre cei mai influenți agenți de vânzări din Europa, Vincent Maraval (Wild Bunch, Franța), a vorbit despre distribuția de film, alături de Cristian Mungiu.

Un workshop despre distribuția producțiilor europene i-a adus la București și pe Jakub Duszynski, co-președinte al Europa Distribution și Gábor Böszörményi – fondator și managing director al Mozinet (Ungaria).

Totodată, 20 de studenți de la Film Factory, școala de film al lui Bela Tarr din Sarajevo, au participat la evenimentele celei de-a cincea ediții. Proiecțiile au fost introduse de tinerii critici de film ai revistei „Film Menu”.

Foto: Les Films de Cannes – Doria Dragusin , filmedefestival.ro.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.