„O femeie fantastică”: o realizare cinematografică revoluționară
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-femeie-fantastica-o-realizare-cinematografica-revolutionara/

Unul dintre cele mai preţioase momente dintr-un film, din punctul de vedere al unui spectator, este acela când un nou personaj îşi face apariţia în lumea actoriei, pe marele ecran. Un personaj care pare să fi ieşit de nicăieri şi să graviteze instantaneu spre măreţie. Daniela Vega, femeia fantastică, personajul principal în jurul căruia se învârte acţiunea noului film al regizorului Sebastían Lelio, este o astfel de actriţă.

Un articol de Petre Ivan|6 decembrie 2017

Din momentul în care o veți vedea pentru prima oară în film, va fi greu să nu fiți absorviți de prezența ei magnetică: o figură empatică, umană, cu unul dintre cele mai expresive chipuri din cinematografia de astăzi.

Filmul va putea fi vizionat în urmatoarele cinematografe din țară: București (Băneasa Grand Cinema & More, Happy Cinema Liberty Center, O FEMEIE FANTASTICAMuzeul Țăranului Român, Cinema Elvire Popesco, Cinemateca Union, Cinemateca Europa), Botoșani (Cinema Unirea), Brașov (Cinema One), Cluj-Napoca(Cinema Victoria), Constanța (Cityplex Constanța), Odobești (Casa de Cultură), Pitești (Cinema Trivale), Sfântu Gheorghe(Cinema Arta), Târgu-Mureș (Cinema Arta 3D).

Marina (Daniela Vega) și Orlando (Francisco Reyes) sunt doi îngrăgostiți ce își planifică viitorul împreună. Marina este o chelneriță și o cântăreață aspirantă. Orlando este cu 20 de ai mai în vârstă decât ea, și deține o tipografie. După ce, într-o seară, sărbătoresc împreună ziua de naștere a Marinei, Orlando se simte extrem de rău. Marina face tot posibilul să ajungă cât mai repede la spital, însă Orlando moare imediat ce ajung la urgențe. În loc să-și plângă iubitul, Marina trebuie să înfrunte suspiciuni. Marina este o persoană transgender şi pentru rudele lui Orlando identitatea ei de gen este o aberaţie, o perversiune. Marina trebuie să lupte pentru a putea fi ea însăşi.

Daniela Vega a declarat într-un interviu despre rolul său în filmul „O femeie fantastică” următoarele: „A fost, de departe, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care le-am făcut în viața mea. A fost un rol foarte complex, la un nivel emoțional, din cauza modului în care am început să intru mai adânc în rol și a felului în care am început să îmi convertesc toate emoțiile pentru a da personajului o viață proprie. Pe de altă parte, a fost una dintre cele mai minunate experiențe: a fost o onoare extraordinară să fiu regizată de Sebastian, pe care îl admir foarte mult.”

Urmând succesul filmului „Gloria”, un film cu care a câștigat numeroase premii, Sebastían Lelio a revenit în forță cu filmul „O femeie fantastică”, despre care, chiar el a declarat: „Cred că, într-un fel, acest film este o construcție mult mai complexă decât Gloria, deoarece ne prezintă mai multe filme sub forma unui singur film. Dar, în ciuda faptului că „O femerie fantastică” există într-un teritoriu cinematografic care operează dincolo de realism, are, ca și în cazul fimului „Gloria”, o înclinație mai mare spre întrebări decât spre răspunsuri. În același timp, pentru mai multe motive, „O femeie fantastică” este mult mai mult decât un film despre o femeie.”

„O femeie fantastică” va ajunge în cinematografele din România începând cu 8 decembrie, fiind distribuit de Transilvania Film.

După premiera din cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, filmul O femeie fantastică” a câștigat imediat o mare parte din public pentru modul sincer și brutal prin care expune o realitate greu de recunoscut. Prezența în cadrul competiției festivalului de la Berlin a fost recompensată cu trei premii – “Mențiunea specială a Juriului Ecumenic”, “Cel mai Bun Scenariu” și “Cel mai Bun Lungmetraj”. Aceste distincții au fost completate cu un premiu în cadrul Festivalului Internațional de Film de la San Sebastán (“Cel mai Bun Film Latino American”).

Foto: O femeie fantastică – facebook

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.