„O femeie fantastică”: o realizare cinematografică revoluționară
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-femeie-fantastica-o-realizare-cinematografica-revolutionara/

Unul dintre cele mai preţioase momente dintr-un film, din punctul de vedere al unui spectator, este acela când un nou personaj îşi face apariţia în lumea actoriei, pe marele ecran. Un personaj care pare să fi ieşit de nicăieri şi să graviteze instantaneu spre măreţie. Daniela Vega, femeia fantastică, personajul principal în jurul căruia se învârte acţiunea noului film al regizorului Sebastían Lelio, este o astfel de actriţă.

Un articol de Petre Ivan|6 decembrie 2017

Din momentul în care o veți vedea pentru prima oară în film, va fi greu să nu fiți absorviți de prezența ei magnetică: o figură empatică, umană, cu unul dintre cele mai expresive chipuri din cinematografia de astăzi.

Filmul va putea fi vizionat în urmatoarele cinematografe din țară: București (Băneasa Grand Cinema & More, Happy Cinema Liberty Center, O FEMEIE FANTASTICAMuzeul Țăranului Român, Cinema Elvire Popesco, Cinemateca Union, Cinemateca Europa), Botoșani (Cinema Unirea), Brașov (Cinema One), Cluj-Napoca(Cinema Victoria), Constanța (Cityplex Constanța), Odobești (Casa de Cultură), Pitești (Cinema Trivale), Sfântu Gheorghe(Cinema Arta), Târgu-Mureș (Cinema Arta 3D).

Marina (Daniela Vega) și Orlando (Francisco Reyes) sunt doi îngrăgostiți ce își planifică viitorul împreună. Marina este o chelneriță și o cântăreață aspirantă. Orlando este cu 20 de ai mai în vârstă decât ea, și deține o tipografie. După ce, într-o seară, sărbătoresc împreună ziua de naștere a Marinei, Orlando se simte extrem de rău. Marina face tot posibilul să ajungă cât mai repede la spital, însă Orlando moare imediat ce ajung la urgențe. În loc să-și plângă iubitul, Marina trebuie să înfrunte suspiciuni. Marina este o persoană transgender şi pentru rudele lui Orlando identitatea ei de gen este o aberaţie, o perversiune. Marina trebuie să lupte pentru a putea fi ea însăşi.

Daniela Vega a declarat într-un interviu despre rolul său în filmul „O femeie fantastică” următoarele: „A fost, de departe, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care le-am făcut în viața mea. A fost un rol foarte complex, la un nivel emoțional, din cauza modului în care am început să intru mai adânc în rol și a felului în care am început să îmi convertesc toate emoțiile pentru a da personajului o viață proprie. Pe de altă parte, a fost una dintre cele mai minunate experiențe: a fost o onoare extraordinară să fiu regizată de Sebastian, pe care îl admir foarte mult.”

Urmând succesul filmului „Gloria”, un film cu care a câștigat numeroase premii, Sebastían Lelio a revenit în forță cu filmul „O femeie fantastică”, despre care, chiar el a declarat: „Cred că, într-un fel, acest film este o construcție mult mai complexă decât Gloria, deoarece ne prezintă mai multe filme sub forma unui singur film. Dar, în ciuda faptului că „O femerie fantastică” există într-un teritoriu cinematografic care operează dincolo de realism, are, ca și în cazul fimului „Gloria”, o înclinație mai mare spre întrebări decât spre răspunsuri. În același timp, pentru mai multe motive, „O femeie fantastică” este mult mai mult decât un film despre o femeie.”

„O femeie fantastică” va ajunge în cinematografele din România începând cu 8 decembrie, fiind distribuit de Transilvania Film.

După premiera din cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, filmul O femeie fantastică” a câștigat imediat o mare parte din public pentru modul sincer și brutal prin care expune o realitate greu de recunoscut. Prezența în cadrul competiției festivalului de la Berlin a fost recompensată cu trei premii – “Mențiunea specială a Juriului Ecumenic”, “Cel mai Bun Scenariu” și “Cel mai Bun Lungmetraj”. Aceste distincții au fost completate cu un premiu în cadrul Festivalului Internațional de Film de la San Sebastán (“Cel mai Bun Film Latino American”).

Foto: O femeie fantastică – facebook

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.