„O femeie fantastică”: o realizare cinematografică revoluționară
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-femeie-fantastica-o-realizare-cinematografica-revolutionara/

Unul dintre cele mai preţioase momente dintr-un film, din punctul de vedere al unui spectator, este acela când un nou personaj îşi face apariţia în lumea actoriei, pe marele ecran. Un personaj care pare să fi ieşit de nicăieri şi să graviteze instantaneu spre măreţie. Daniela Vega, femeia fantastică, personajul principal în jurul căruia se învârte acţiunea noului film al regizorului Sebastían Lelio, este o astfel de actriţă.

Un articol de Petre Ivan|6 decembrie 2017

Din momentul în care o veți vedea pentru prima oară în film, va fi greu să nu fiți absorviți de prezența ei magnetică: o figură empatică, umană, cu unul dintre cele mai expresive chipuri din cinematografia de astăzi.

Filmul va putea fi vizionat în urmatoarele cinematografe din țară: București (Băneasa Grand Cinema & More, Happy Cinema Liberty Center, O FEMEIE FANTASTICAMuzeul Țăranului Român, Cinema Elvire Popesco, Cinemateca Union, Cinemateca Europa), Botoșani (Cinema Unirea), Brașov (Cinema One), Cluj-Napoca(Cinema Victoria), Constanța (Cityplex Constanța), Odobești (Casa de Cultură), Pitești (Cinema Trivale), Sfântu Gheorghe(Cinema Arta), Târgu-Mureș (Cinema Arta 3D).

Marina (Daniela Vega) și Orlando (Francisco Reyes) sunt doi îngrăgostiți ce își planifică viitorul împreună. Marina este o chelneriță și o cântăreață aspirantă. Orlando este cu 20 de ai mai în vârstă decât ea, și deține o tipografie. După ce, într-o seară, sărbătoresc împreună ziua de naștere a Marinei, Orlando se simte extrem de rău. Marina face tot posibilul să ajungă cât mai repede la spital, însă Orlando moare imediat ce ajung la urgențe. În loc să-și plângă iubitul, Marina trebuie să înfrunte suspiciuni. Marina este o persoană transgender şi pentru rudele lui Orlando identitatea ei de gen este o aberaţie, o perversiune. Marina trebuie să lupte pentru a putea fi ea însăşi.

Daniela Vega a declarat într-un interviu despre rolul său în filmul „O femeie fantastică” următoarele: “A fost, de departe, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care le-am făcut în viața mea. A fost un rol foarte complex, la un nivel emoțional, din cauza modului în care am început să intru mai adânc în rol și a felului în care am început să îmi convertesc toate emoțiile pentru a da personajului o viață proprie. Pe de altă parte, a fost una dintre cele mai minunate experiențe: a fost o onoare extraordinară să fiu regizată de Sebastian, pe care îl admir foarte mult.”

Urmând succesul filmului „Gloria”, un film cu care a câștigat numeroase premii, Sebastían Lelio a revenit în forță cu filmul „O femeie fantastică”, despre care, chiar el a declarat: „Cred că, într-un fel, acest film este o construcție mult mai complexă decât Gloria, deoarece ne prezintă mai multe filme sub forma unui singur film. Dar, în ciuda faptului că „O femerie fantastică” există într-un teritoriu cinematografic care operează dincolo de realism, are, ca și în cazul fimului „Gloria”, o înclinație mai mare spre întrebări decât spre răspunsuri. În același timp, pentru mai multe motive, „O femeie fantastică” este mult mai mult decât un film despre o femeie.”

„O femeie fantastică” va ajunge în cinematografele din România începând cu 8 decembrie, fiind distribuit de Transilvania Film.

După premiera din cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, filmul O femeie fantastică” a câștigat imediat o mare parte din public pentru modul sincer și brutal prin care expune o realitate greu de recunoscut. Prezența în cadrul competiției festivalului de la Berlin a fost recompensată cu trei premii – “Mențiunea specială a Juriului Ecumenic”, “Cel mai Bun Scenariu” și “Cel mai Bun Lungmetraj”. Aceste distincții au fost completate cu un premiu în cadrul Festivalului Internațional de Film de la San Sebastán (“Cel mai Bun Film Latino American”).

Foto: O femeie fantastică – facebook

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.