O melodramă hipnotizantă. „Reparându-i pe cei vii”, din 10 noiembrie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-melodrama-hipnotizanta-reparandu-i-pe-cei-vii-din-10-noiembrie-in-cinematografe/

Primele două lungmetraje ale lui Katell Quillévéré, „O otravă puternică” şi „Suzanne”, au ajutat-o să pună bazele carierei sale de regizor de film ce trateaza orice subiect cu delicateţe şi dăruire. Acest al treilea lungmetraj, „Reparându-i pe cei vii”, se bazează pe povestea romanului cu acelaşi nume al lui Maylis de Kerangal, şi este adaptat de Quillévéré alături de scenaristul veteran Giles Taurand.

Un articol de Petre Ivan|2 noiembrie 2017

„Reparându-i pe cei vii” va ajunge în cinematografele din România începând cu 10 noiembrie, fiind distribuit de Transilvania Film.

„Reparându-i pe cei vii” urmează trei povești aparent fără legătură, care se țes cu atenție împreună: un adolescent francez și prietenii săi într-o excursie la mare, care se termină cu o tragedie, o femeie într-un alt oraș care află că inima ei slabă începe să cedeze și trebuie luate măsuri imediat, și două echipe de medici și experți medicali, care se luptă zi de zi să salveze vieți.Reparandu-i pe cei vii

Totul începe cu un accident catastrofal, care lasă în ruine o familie și oferă alteia speranță. „Reparându-i pe cei vii” este o melodramă intens influențată de direcția poetică a regiei lui Katell Quillévéré. În drum spre casă, dintr-o escursie la surfing, Simon (Gabin Verdet), un adolescent rebel, este implicat într-un accident de mașină, care îl lasă fizic intact, dar în moarte cerebrală. Acest lucru îi șochează pe parinții săi înstrăinați (Emmanuelle Seigner și Kool Shen), care sunt obligați să ia o decizie dificilă: să doneze organele fiului lor sau să se agațe de o ultimă speranță? Între timp, la Paris, o femeie așteaptă un transplant care îi poate prelungi viața.

După debutul său în cadrul Festivalului de Film de la Veneția, „Reparându-i pe cei vii” și-a continuat traseul în festivaluri precum Festivalul de Film de la Londra, Rotterdam IFF și San Francisco IFF. De asemenea, filmul a strâns numeroase nominalizări de-a lungul traseului său. Printre multe altele, de menționat sunt nominalizările din cadrul Festivalul de Film de la Veneția, Valladolid IFF, Toronto IFF și Ghent IFF.

Când am citit cartea, m-a mișcat cu adevărat și am simțit că există o legătură puternică, la un nivel mai profund, între mine și povestea aceasta, ceea ce m-a și determinat să fac acest film. Au existat, de asemenea, și o mulțime de alte elemente ale cărții pe care am considerat că ar fi interesant să le portretizez în film – în mod special, faptul că povestea are loc în puțin peste 24 de ore. „Suzzane”, filmul meu anterior, are o acțiune ce se petrece pe durata a 25 de ani, și m-am gândit că acest proiect va reprezenta o adevărată provocare temporală pentru mine, mai ales că îmi place să regândesc felul în care spun o poveste cu fiecare film, construind-o diferit de fiecare dată. De asemenea, a trebuit să am în vedere și evitarea căderii în capcana „cursei împotriva timpului. – Katell Quillévéré

Toate poveștile din film sunt destinate să se intersecteze, dar nu înainte de a fi conduse printr-o serie de momente intense și echilibrate cu atenție, în care oamenii sunt forțați să se confrunte cu situații neașteptate, durere emoțională și auto-reflexie profundă. În cele din urmă. „Reparându-i pe cei vii” este un film pe cât de dureros, pe atât de optimist, care tratează fragilitatea teribilă a vieții, în același timp în care recunoaște și puterea derivată din multiplele conexiuni – organice, emoționale și asociative – care ne leagă si ne definesc ca ființe umane.

„Reparându-i pe cei vii” va fi distribuit în cinematografele din România din 10 noiembrie, de Transilvania Film.

Foto: Reparându-i pe cei vii – facebook

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.